Przyciski funkcyjne na desce rozdzielczej (po lewej stronie)
Strona 1 z 1
Witam. Mam prosbe o opisanie funkcji przycisków jakie występuja w wersji BL po lewej stronie kierownicy na desce rozdzielczej. Prosilbym o zrobienie zdjecia i informacji ktory przycisk odpowiada za jaka funkcje.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3820 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Ja mam tam przyciski od DSC, RVM, Parktronica i AFS.
Nie chce mi się robić fotki ale te których możesz nie znać to RVM – system monitorujący pojazdy w martwym polu i AFS – system obsługujący światła skrętne.
Nie chce mi się robić fotki ale te których możesz nie znać to RVM – system monitorujący pojazdy w martwym polu i AFS – system obsługujący światła skrętne.
Czyli mamy do wyboru po lewej stronie regulacje swiatel w formie pokretełka po srodku zestaw 4 "pól" a po prawej najwiekszy przycisk od... .?
To dla mnie bardzo wazne, moglby ktos to ladnie opsiac gdzie co jest?
To dla mnie bardzo wazne, moglby ktos to ladnie opsiac gdzie co jest?
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Zdjęcie z autocentrum.pl

Nie ma regulacji ręcznej świateł bo ta wersja ma xenony, czyli reguluje automat.
DSC – kontrola trakcji i stabilności
AFS – doświetlanie zakrętów (tylko w xenonach)
Puste pole – w wersji 2.0 jest tam przycisk i-Stop
RVM – to ten bajer z radarem z tyłu i ostrzeganiem o pojeździe w martwym polu
duże P – to czujniki parkowania z przodu
Chyba nic nie pomyliłem
Nie ma regulacji ręcznej świateł bo ta wersja ma xenony, czyli reguluje automat.
DSC – kontrola trakcji i stabilności
AFS – doświetlanie zakrętów (tylko w xenonach)
Puste pole – w wersji 2.0 jest tam przycisk i-Stop
RVM – to ten bajer z radarem z tyłu i ostrzeganiem o pojeździe w martwym polu
duże P – to czujniki parkowania z przodu
Chyba nic nie pomyliłem
- Od: 27 gru 2008, 21:56
- Posty: 102
- Skąd: Nysa
- Auto: Mazda3 BP 2024, AT, Takumi, eSkyActiv-X
ZOOMik napisał(a):wł/wył – czujniki parkowania z tyłu
Ale jak to z tyłu? Dlaczego? Jeździłem Ex+ z czujnikami z tyłu i tego nie było. Przecież one włączają się tylko przy biegu wstecznym. Natomiast z przodu ma to sens przy np. jeździe w korkach.
I tak też to działało w Civicu którym jeździłem nie dawno...
Chyba, że Mazda ma na to inny patent.
- Od: 27 gru 2008, 21:56
- Posty: 102
- Skąd: Nysa
- Auto: Mazda3 BP 2024, AT, Takumi, eSkyActiv-X
Hmm, ja osobiście nie widziałem jeszcze czujników z przodu w BL. Nie mniej jednak fabrycznie jak masz parktronic to możesz go wyłączyć za pomocą tego przycisku.
Mogę się mylić co do tego "P".
Ale czujniki przednie są dostępne jako akcesoria dodatkowe.
Znalazłem to:
numer części: C840-V7-280K
Czujniki parkowania zestaw na przód i tył z 8 czujnikami i dźwiękowym sygnałem ostrzegawczym wyłącznik przednich czujników w zestawie, tylne czujniki aktywują się automatycznie po włączeniu biegu wstecznego, dostarczane czujniki są pokryte podkładem.
Ale czujniki przednie są dostępne jako akcesoria dodatkowe.
Znalazłem to:
numer części: C840-V7-280K
Czujniki parkowania zestaw na przód i tył z 8 czujnikami i dźwiękowym sygnałem ostrzegawczym wyłącznik przednich czujników w zestawie, tylne czujniki aktywują się automatycznie po włączeniu biegu wstecznego, dostarczane czujniki są pokryte podkładem.
- Od: 27 gru 2008, 21:56
- Posty: 102
- Skąd: Nysa
- Auto: Mazda3 BP 2024, AT, Takumi, eSkyActiv-X
Ja mam czujniki z tyłu i "duzy przycisk P" który je włącza lub wyłącza. Tak jak pisali wcześniej i-Stop na jedym z małych przycisków.
MarTnes,
Przycisk oznaczony „P” występuje w trójkach fabrycznie wyposażonych w tylne czujniki parkowania i służy, tak jak napisałem, do ich włączania/wyłączania – prawdopodobnie jeździłeś autem, w którym je "dołożono" i stąd jego brak. Przednie czujniki parkowania nie były dostępne w żadnej wersji BL-ki. Natomiast można je zamontować zaopatrując się w jeden z trzech dostępnych zestawów akcesoryjnych. Zrobić to mogą zarówno użytkownicy posiadający czujniki tylne i chcący mieć dodatkowo przednie jak i Ci, którzy nie mają ich wcale i tu do wyboru są: tylne, przednie lub też jedne i drugie. Dwa ostatnie zestawy zawierają wspomniany przycisk „P”, który jeśli doposażymy auto w przednie czujniki lub kpl. tylnych i przednich, gdy nie miało ich wcale, służyć będzie do wyłączenia przednich.
Przycisk oznaczony „P” występuje w trójkach fabrycznie wyposażonych w tylne czujniki parkowania i służy, tak jak napisałem, do ich włączania/wyłączania – prawdopodobnie jeździłeś autem, w którym je "dołożono" i stąd jego brak. Przednie czujniki parkowania nie były dostępne w żadnej wersji BL-ki. Natomiast można je zamontować zaopatrując się w jeden z trzech dostępnych zestawów akcesoryjnych. Zrobić to mogą zarówno użytkownicy posiadający czujniki tylne i chcący mieć dodatkowo przednie jak i Ci, którzy nie mają ich wcale i tu do wyboru są: tylne, przednie lub też jedne i drugie. Dwa ostatnie zestawy zawierają wspomniany przycisk „P”, który jeśli doposażymy auto w przednie czujniki lub kpl. tylnych i przednich, gdy nie miało ich wcale, służyć będzie do wyłączenia przednich.

Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości