Gdzie znajduj się wskaźnik temp. płynu chłodzącego?
1, 2
Cześć. Chciałbym zapytać z ciekawości bo nowa 3 ma 2 okrągłe zegary w przeciwieństwie do starej która miała 3, moje pytanko dotyczy tego gdzie się podziały wskażniki temperatury płynu chłodniczego oraz poziomu paliwa?
Elementy wyposażenia prawych drzwi przednich i tylnych https://picasaweb.google.com/1062179878 ... rnika2012#
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]

- Od: 21 mar 2008, 21:04
- Posty: 1902 (6/4)
- Skąd: Siemianowice Śląskie
- Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999
hmm to szkoda przynajmniej mniej więcej wiadomo kiedy silnik ma już odpowiednią temperaturę
Elementy wyposażenia prawych drzwi przednich i tylnych https://picasaweb.google.com/1062179878 ... rnika2012#
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]

- Od: 21 mar 2008, 21:04
- Posty: 1902 (6/4)
- Skąd: Siemianowice Śląskie
- Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999
lukaszm napisał(a):hmm to szkoda przynajmniej mniej więcej wiadomo kiedy silnik ma już odpowiednią temperaturę
Silnik ma odpowiednią temperaturę jak już żaden z symboli się nie świeci czyli mniej więcej można określić-chyba, że się mylę to mnie poprawcie
- Od: 23 maja 2010, 17:16
- Posty: 113
- Skąd: Radom/Gdańsk
- Auto: Mazda3 BL 1.6 MZR Excl 10'
no nie bardzo w praktyce symbol temperatury płynu chłodniczego zapali Ci się dopiero podczas jazdy gdy coś z układem chłodzenia będzie nie tak i silnik osiągnie zbyt wysoką temperaturę
Elementy wyposażenia prawych drzwi przednich i tylnych https://picasaweb.google.com/1062179878 ... rnika2012#
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]

- Od: 21 mar 2008, 21:04
- Posty: 1902 (6/4)
- Skąd: Siemianowice Śląskie
- Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999
lukaszm napisał(a):no nie bardzo w praktyce symbol temperatury płynu chłodniczego zapali Ci się dopiero podczas jazdy gdy coś z układem chłodzenia będzie nie tak i silnik osiągnie zbyt wysoką temperaturę
Ale jest też drugi symbol- niebieski który informuje Cię o tym, że silnik jest jeszcze zimny
Gaśnie dopiero po uzyskaniu odpowiedniej temperatury silnika
- Od: 23 maja 2010, 17:16
- Posty: 113
- Skąd: Radom/Gdańsk
- Auto: Mazda3 BL 1.6 MZR Excl 10'
W BL zrezygnowano z zegara wskazującego konkretną wartość temperatury cieczy chłodzącej na rzecz dwóch kontrolek:
– niebieska (świeci gdy silnik jest zimny a przestaje, gdy osiągnie właściwą temperaturę pracy)
– czerwona (miga a wraz z dalszym wzrostem temperatury świeci, gdy silnik uległ przegrzaniu)
Moim zdaniem w praktyce takie rozwiązanie w zupełności wystarczy.
Poniżej zdjęcie, gdzie obok wskazówki obrotomierza widać wspomniane kontrolki (niebieska a pod nią czerwona) a pomiędzy zegarami na samym dole wspomniany elektroniczny wskaźnik paliwa w postaci graficznej (pozioma kreska) wyświetlający jego stan.

– niebieska (świeci gdy silnik jest zimny a przestaje, gdy osiągnie właściwą temperaturę pracy)
– czerwona (miga a wraz z dalszym wzrostem temperatury świeci, gdy silnik uległ przegrzaniu)
Moim zdaniem w praktyce takie rozwiązanie w zupełności wystarczy.
Poniżej zdjęcie, gdzie obok wskazówki obrotomierza widać wspomniane kontrolki (niebieska a pod nią czerwona) a pomiędzy zegarami na samym dole wspomniany elektroniczny wskaźnik paliwa w postaci graficznej (pozioma kreska) wyświetlający jego stan.


ooo To w sumie dobre rozwiazanie w porównaniu do tego co było w BK ktory pokazywał w zasadzie tylko nagrzewanie sie płynu, ale przegrzania raczej nikt nie widział.... pewnie dlatego ze Mazdy sie nie przegrzewają
mam rozumiec ze cały czas podczas jazdy sobie miga?
nie gasnie po pewnym czasie jak sie nagrzeje?

ZOOMik napisał(a):– czerwona (miga a wraz z dalszym wzrostem temperatury świeci, gdy silnik uległ przegrzaniu)
mam rozumiec ze cały czas podczas jazdy sobie miga?
mam rozumiec ze cały czas podczas jazdy sobie miga? nie gasnie po pewnym czasie jak sie nagrzeje?
he? miga gdy się nagrzeje, świeci ciągle gdy robi się krytycznie. Gdy ochłonie to gaśnie...
więc tak na dobrą sprawę teraz zimą: przez pare minut pali się niebieska, a potem pusto. Czerwona mi się nie świeciła i mam nadzieję, że nigdy nie zaświeci

- Od: 15 mar 2010, 00:25
- Posty: 93
- Auto: M3 BL Excl+
Tak jak napisał pluck…w normalnych warunkach, gdy wszystko jest OK. to ona w ogóle nie świeci podczas jazdy, bo ma sygnalizować tylko i wyłącznie stan nadmiernego wzrostu temperatury (przegrzania silnika) a gdy to nastąpi, na początku ostrzegawczo ma migać a w razie dalszego wzrostu temperatury zacznie świecić już ciągłym światłem.

ZAWSZE SE ZAPALA GDY JEST ZIMNY SILNIK PO NAGRZANIU GAŚNIE 

Trzeba patrzeć na zegary /zimny silnik świeci na niebiesko gdy się rozgrzeje gaśnie-a jak się silnik przegżeje to zapali się na czerwono 

Owszem zapali się na czerwono, ale już zupełnie inna kontrolka
Mam prośbę…
…do Kolegi niech już może z łaski swojej przestanie „mącić”, bo wszystko w tym temacie już zostało napisane i nawet pokazane,
…do moderatora zaś, żeby rozważył zamknięcie tego wątku

Mam prośbę…
…do Kolegi niech już może z łaski swojej przestanie „mącić”, bo wszystko w tym temacie już zostało napisane i nawet pokazane,
…do moderatora zaś, żeby rozważył zamknięcie tego wątku

Cześć,
Przepraszam, że odgrzebuje – jest ktoś w stanie powiedzieć, ile wynosi temperatura cieczy, gdy niebieska kontrolka gaśnie? Dzisiaj było troszkę chłodniej – 8C i standardowo, czekałem aż obroty ssania spadną, tzn. ok. minuty, potem jazda, dość łagodna, do 2-2.5k rpm. Zwykle gasła po 600m, ale dzisiaj się troszkę zapomniałem i po ok. 800m zrobiłem przygazówkę do 3500 rpm. W sumie zaraz po tym zgasła i teraz pytanie – kiedy można już normalnie wkręcić się na 4k rpm (1.6 MZR)?
Wiem, że temperatura cieczy to jeszcze nie temperatura oleju, dlatego sobie te pierwsze 4-5 km daruje, ale potem już normalnie jeżdżę.
Pozdrawiam!
Przepraszam, że odgrzebuje – jest ktoś w stanie powiedzieć, ile wynosi temperatura cieczy, gdy niebieska kontrolka gaśnie? Dzisiaj było troszkę chłodniej – 8C i standardowo, czekałem aż obroty ssania spadną, tzn. ok. minuty, potem jazda, dość łagodna, do 2-2.5k rpm. Zwykle gasła po 600m, ale dzisiaj się troszkę zapomniałem i po ok. 800m zrobiłem przygazówkę do 3500 rpm. W sumie zaraz po tym zgasła i teraz pytanie – kiedy można już normalnie wkręcić się na 4k rpm (1.6 MZR)?
Wiem, że temperatura cieczy to jeszcze nie temperatura oleju, dlatego sobie te pierwsze 4-5 km daruje, ale potem już normalnie jeżdżę.
Pozdrawiam!
W sumie sam sobie odpowiedziałeś na pytanie już ;–) Ja też mam tą niebieską diodę nagrzeje się i gaśnie, ale to nie znaczy że można szaleć do 5 tys obr, bo to za krótko. Silnik nie jest nagrzany jeszcze w 100$ żeby nim szaleć ;–) I w ogóle jak odpalamy to jedziemy od razu, a nie czekamy na luzie aż się nagrzeje bo to błąd. I Pamiętajmy odpalajmy auto z wciśniętym sprzęgłem.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości