Gdzie znajduj się wskaźnik temp. płynu chłodzącego?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez lukaszm » 21 sty 2011, 16:31

Cześć. Chciałbym zapytać z ciekawości bo nowa 3 ma 2 okrągłe zegary w przeciwieństwie do starej która miała 3, moje pytanko dotyczy tego gdzie się podziały wskażniki temperatury płynu chłodniczego oraz poziomu paliwa?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez pluck » 21 sty 2011, 17:41

poziom paliwa jest na wyświetlaczu pomiędzy zegarami.
temperatura płynu chłodniczego nie jest wskazywana. Natomiast jeżeli jest za niska/wysoka to zapala się symbol w lewym zegarze.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2010, 00:25
Posty: 93
Auto: M3 BL Excl+

Postprzez lukaszm » 21 sty 2011, 20:02

hmm to szkoda przynajmniej mniej więcej wiadomo kiedy silnik ma już odpowiednią temperaturę
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez Bari » 21 sty 2011, 20:48

lukaszm napisał(a):hmm to szkoda przynajmniej mniej więcej wiadomo kiedy silnik ma już odpowiednią temperaturę


Silnik ma odpowiednią temperaturę jak już żaden z symboli się nie świeci czyli mniej więcej można określić-chyba, że się mylę to mnie poprawcie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2010, 17:16
Posty: 113
Skąd: Radom/Gdańsk
Auto: Mazda3 BL 1.6 MZR Excl 10'

Postprzez lukaszm » 21 sty 2011, 21:01

no nie bardzo w praktyce symbol temperatury płynu chłodniczego zapali Ci się dopiero podczas jazdy gdy coś z układem chłodzenia będzie nie tak i silnik osiągnie zbyt wysoką temperaturę
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez Bari » 21 sty 2011, 21:33

lukaszm napisał(a):no nie bardzo w praktyce symbol temperatury płynu chłodniczego zapali Ci się dopiero podczas jazdy gdy coś z układem chłodzenia będzie nie tak i silnik osiągnie zbyt wysoką temperaturę


Ale jest też drugi symbol- niebieski który informuje Cię o tym, że silnik jest jeszcze zimny
Gaśnie dopiero po uzyskaniu odpowiedniej temperatury silnika
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2010, 17:16
Posty: 113
Skąd: Radom/Gdańsk
Auto: Mazda3 BL 1.6 MZR Excl 10'

Postprzez ZOOMik » 24 sty 2011, 00:35

W BL zrezygnowano z zegara wskazującego konkretną wartość temperatury cieczy chłodzącej na rzecz dwóch kontrolek:
– niebieska (świeci gdy silnik jest zimny a przestaje, gdy osiągnie właściwą temperaturę pracy)
– czerwona (miga a wraz z dalszym wzrostem temperatury świeci, gdy silnik uległ przegrzaniu)
Moim zdaniem w praktyce takie rozwiązanie w zupełności wystarczy.
Poniżej zdjęcie, gdzie obok wskazówki obrotomierza widać wspomniane kontrolki (niebieska a pod nią czerwona) a pomiędzy zegarami na samym dole wspomniany elektroniczny wskaźnik paliwa w postaci graficznej (pozioma kreska) wyświetlający jego stan.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez CezaR83 » 27 sty 2011, 14:19

ooo To w sumie dobre rozwiazanie w porównaniu do tego co było w BK ktory pokazywał w zasadzie tylko nagrzewanie sie płynu, ale przegrzania raczej nikt nie widział.... pewnie dlatego ze Mazdy sie nie przegrzewają :> <spoko>

ZOOMik napisał(a):– czerwona (miga a wraz z dalszym wzrostem temperatury świeci, gdy silnik uległ przegrzaniu)

mam rozumiec ze cały czas podczas jazdy sobie miga? :| nie gasnie po pewnym czasie jak sie nagrzeje?
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2186 (70/17)
Skąd: 100lica
Auto: Była: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Jest: BP eSkyX AT FWD Takumi

Postprzez pluck » 27 sty 2011, 15:32

mam rozumiec ze cały czas podczas jazdy sobie miga? nie gasnie po pewnym czasie jak sie nagrzeje?


he? miga gdy się nagrzeje, świeci ciągle gdy robi się krytycznie. Gdy ochłonie to gaśnie...

więc tak na dobrą sprawę teraz zimą: przez pare minut pali się niebieska, a potem pusto. Czerwona mi się nie świeciła i mam nadzieję, że nigdy nie zaświeci :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2010, 00:25
Posty: 93
Auto: M3 BL Excl+

Postprzez ZOOMik » 12 mar 2011, 23:20

Tak jak napisał pluck…w normalnych warunkach, gdy wszystko jest OK. to ona w ogóle nie świeci podczas jazdy, bo ma sygnalizować tylko i wyłącznie stan nadmiernego wzrostu temperatury (przegrzania silnika) a gdy to nastąpi, na początku ostrzegawczo ma migać a w razie dalszego wzrostu temperatury zacznie świecić już ciągłym światłem.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez cinektbg » 8 kwi 2011, 14:58

A czy ta niebieska lampka ma zawsze się zapalać jak uruchomię silnik bo u mnie w ogóle się nie świeci ???
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 gru 2010, 01:11
Posty: 24
Skąd: Tarnobrzeg/Białystok

Postprzez pluck » 8 kwi 2011, 15:55

u mnie zawsze się zapala na początku. Zimą wiadomo trochę dłużej się świeci (aż silnik się nagrzeje).
Latem nie pamiętam czy w ogóle się zapalała.

W każdym razie przy obecnych temperaturach to zapala mi się na 2 minuty maksymalnie
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2010, 00:25
Posty: 93
Auto: M3 BL Excl+

Postprzez ZOOMik » 8 kwi 2011, 19:35

cinektbg napisał(a):A czy ta niebieska lampka ma zawsze się zapalać jak uruchomię silnik bo u mnie w ogóle się nie świeci ???

Nie świeci…bo wersja amerykańska jej nie ma :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez cinektbg » 9 kwi 2011, 17:15

a to dlatego nie świeci ....dzięki Zoomik :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 gru 2010, 01:11
Posty: 24
Skąd: Tarnobrzeg/Białystok

Postprzez mazda KLUB » 8 sie 2011, 14:50

ZAWSZE SE ZAPALA GDY JEST ZIMNY SILNIK PO NAGRZANIU GAŚNIE <nauka>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 sie 2011, 17:41
Posty: 27 (1/0)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 3 BL sil.1,6. rok.2010

Postprzez ZOOMik » 8 sie 2011, 23:28

Jak kontrolka jest :P
I proszę tu nie krzyczeć <cisza>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez mazda KLUB » 11 lut 2012, 15:30

Trzeba patrzeć na zegary /zimny silnik świeci na niebiesko gdy się rozgrzeje gaśnie-a jak się silnik przegżeje to zapali się na czerwono <glupek2>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 sie 2011, 17:41
Posty: 27 (1/0)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 3 BL sil.1,6. rok.2010

Postprzez ZOOMik » 12 lut 2012, 23:46

Owszem zapali się na czerwono, ale już zupełnie inna kontrolka <czytaj>
Mam prośbę…
…do Kolegi niech już może z łaski swojej przestanie „mącić”, bo wszystko w tym temacie już zostało napisane i nawet pokazane,
…do moderatora zaś, żeby rozważył zamknięcie tego wątku :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez hornetti » 16 sie 2016, 22:35

Cześć,

Przepraszam, że odgrzebuje – jest ktoś w stanie powiedzieć, ile wynosi temperatura cieczy, gdy niebieska kontrolka gaśnie? Dzisiaj było troszkę chłodniej – 8C i standardowo, czekałem aż obroty ssania spadną, tzn. ok. minuty, potem jazda, dość łagodna, do 2-2.5k rpm. Zwykle gasła po 600m, ale dzisiaj się troszkę zapomniałem i po ok. 800m zrobiłem przygazówkę do 3500 rpm. W sumie zaraz po tym zgasła i teraz pytanie – kiedy można już normalnie wkręcić się na 4k rpm (1.6 MZR)?

Wiem, że temperatura cieczy to jeszcze nie temperatura oleju, dlatego sobie te pierwsze 4-5 km daruje, ale potem już normalnie jeżdżę.

Pozdrawiam!
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2016, 21:25
Posty: 33 (0/1)
Auto: Mazda 3 BL 1.6 MZR 09'

Postprzez Domcio84 » 12 lis 2020, 22:46

W sumie sam sobie odpowiedziałeś na pytanie już ;–) Ja też mam tą niebieską diodę nagrzeje się i gaśnie, ale to nie znaczy że można szaleć do 5 tys obr, bo to za krótko. Silnik nie jest nagrzany jeszcze w 100$ żeby nim szaleć ;–) I w ogóle jak odpalamy to jedziemy od razu, a nie czekamy na luzie aż się nagrzeje bo to błąd. I Pamiętajmy odpalajmy auto z wciśniętym sprzęgłem.
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2020, 23:15
Posty: 45 (4/1)
Auto: Mazda 3 II BL
77KW 105 KM
2010 r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323