Strona 1 z 1

Spadek mocy po czyszczeniu DPF i wymianie rozrządu

PostNapisane: 9 paź 2018, 19:15
przez dziad79
Witam wszytkich. Moje autko to Madzia 3 BL 2.2D 185KM i chciałbym opisać swoje ostatnie przygody.
Od jakiegoś czasu migał mi DPF i jiuż się nie potrafił dopalić. Zdecydowałem się oddać go do serwisu na wyczyszczenie DPF i przy okazji zrobić chipa. Dodam że mimo kontrolki DPF wszystko działało bez problemu i jezdził bez utraty mocy.
Po wyczyszczeniu DPF okazało się że kontrolka na dal się pali i serwisant znalazł nowy błąd co razem miało oznaczać ze rozrząd traci synchronizację i trzeba go wymienić. Propozycja padła na zestaw FAI i zleciłem im wymianę. Poźniej jeszcze był wymieniony olej z filtrem i pasek klinowy bo był w kiepskim stanie. Wydawało się że wszystko jest ok i można chipować. Przy zerowym odczycie na hamowni okazało się że nie ma 185 koni tylko 150 :| Zaczęły się poszukiwania a ponieważ odczyty pokazywały mniejszą ilość dostarczonego powietrza w stosunku do oczekiwanego poziomu został zamówiony przepływomierz. Podmiana nic nie pomogła, potem padło na filtr powietrza który został wymieniony. Pomysły się skończyły i po jeździe próbnej odebrałem auto które odczuwalnie gorzej jechało.
Po paruset kilometrach i moim niezadowoleniu umówiliśmy się ponownie na dalszą diagnostykę. Znalazłem w międzyczasie informację ze utrata mocy może być związana z przestawieniem rozrządu. Auto stało kolejne 2 dni w serwisie ale rozrząd jest ponoć ok. Zostały zamówione oryginalne podkładki pod wtryski bo zastepcze mogły być zbyt cienkie. Przyszły i wymiana tez nic nie zmieniła. Pomysły się skończyły ostatecznie a ja nie chciałem ładować kolejnych pieniędzy w poszukiwania.
Zostałem z problemem sam. Kupiłem OBD2 ale nie miałem jeszcze czasu się wgryść w temat. Błędów nie ma w logach, kontrolki żadne sie nie palą a brakuje sporo koni i jedyny trop to ten brak odpowiedniej ilości powietrza. Czy ktoś ma pomysł w którym kierunku zmierzać?
PS. Nie mam wiele z motoryzacją związanego więc spisałem co słyszałem i zapamiętałem :)

Re: Spadek mocy po czyszczeniu DPF i wymianie rozrządu

PostNapisane: 16 paź 2018, 11:36
przez wiciu32
Miałem taką samą przygodę ok. rok temu – auto na hamowni wypluło 145 KM zamiast 185 KM i odczucia z jazdy pozostawiały niedosyt. Różnica była taka, że DPF nie dawał żadnych objawów, a rozrząd był w bdb stanie. Też zrobiłem pełną diagnostykę, odpinałem przepływomierz, sprawdzałem EGR, podkładki pod wtryskami były wymienione, itp., itd. Wszystko było według komputera sprawne, ale auto nie jechało jak powinno. Minęło kilka tygodni szukania przyczyny i auto ni stąd ni zowąd odzyskało moc i tak już pozostało do dzisiaj. Wiem, że to niewiele wnosi do znalezienia przyczyny, ale może się okazać, że problem sam ustąpi, tak jak w moim przypadku

Re: Spadek mocy po czyszczeniu DPF i wymianie rozrządu

PostNapisane: 18 paź 2018, 21:11
przez dziad79
Dzięki za info. Fajnie że udało się bezkosztowo ale z drugiej strony jak coś się tak samo dzieje bez kontroli to nie napawa optymizmem. Póki co u mnie minął ok miesiąc i zrobiłem ze 3kkm bez zmian. Brak przyjemności z jazdy, brak komfortu przy wyprzedzaniu. Nadal poszukuje kogoś kto fachowo zrobi diagnostykę.

Re: Spadek mocy po czyszczeniu DPF i wymianie rozrządu

PostNapisane: 8 lis 2018, 08:42
przez dziad79
Witam po jakims czasie. Generalnie zawiodlem sie na forum ale wrocilem pozostawic slad bo mam mocne wrazenie ze poradzilem sobie z problemem.
Kupilem OBD2 i zapialem sie do Madzi Forscanem. Poprzygladalem sie odczytom parametrow, odczytalem bledy ale nic z tego nie wynikalo. W akcie desperacji odpalilem procedury serwisowe i poczyscilem dane adaptacyjne MAF i O2. Jezdze juz 3 dzien po operacji i wyglada na to ze parametry i osiagi wrocily. Nie wiem czy wszystko w calosci ale jest duzo duzo lepiej.