Spadek mocy / ostatecznie silnik przestał odpalać

Postprzez mps4life » 26 wrz 2013, 12:18

Witam wszystkich!

Po przeczytaniu tego wątku (i podobnych w dziale GH), postanowiłem profilaktycznie wymieć podkładki w mojej Maździe. Z tego co wyczytałem, są one oznaczone symbolem: RF2A-13-H51B, jednak chciałbym żeby któryś z kolegów to potwierdził. Rozumiem, że te będą dobre: http://allegro.pl/podkladki-pod-wtryski ... 42208.html


Dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam!
Początkujący
 
Od: 26 sty 2013, 13:39
Posty: 10 (2/1)
Auto: Mazda 3BL, 2.2D, '09

Postprzez maestro » 26 wrz 2013, 14:41

Udało się! Wymiana czujnika w turbosprężarce pomogła i była przyczyną złego sterowania turbo.
Madzia uzdrowiona i pędzi jak szalona! <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2012, 20:31
Posty: 410 (0/2)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda 3 2,2 MZR-CD (BL) 2009r.

Postprzez bieski » 26 wrz 2013, 15:05

maestro napisał(a):Madzia uzdrowiona i pędzi jak szalona! <jupi>

<spoko> <spoko> <spoko> <spoko>
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Tomek79 » 26 wrz 2013, 17:08

Super Maestro, fajnie, mimo, że po omacku trochę szukałeś ale na szczęście dużo po ślepych uliczkach nie musiałeś biegać. Mordka mi się uśmiechnęła, jak i pewnie twojej Magdalenie <rotfl>
Bezawaryjności <spoko>
Ja wybieram sprzęty, a Żona kolorki :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 19:45
Posty: 185 (0/3)
Skąd: Oleśnica/Thurgau
Auto: Mazda 3 2.0 DISI i-stop excl+ HTB – 2010r.
Lada Niva 21214 1.7i – 2012r.

Postprzez KMBak » 26 wrz 2013, 17:26

No w końcu! <peace>
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3819 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez maestro » 27 wrz 2013, 10:48

Reasumując usterki znalezione i naprawione w aucie:
1. uszkodzony dpf (filtr był popękany)
2. uszkodzony komputer – sterowanie turbiną
3. uszkodzony elektrozawór sterowania turbiną
4. uszkodzony czujnik doładowania turbo/czujnik położenia turbo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2012, 20:31
Posty: 410 (0/2)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda 3 2,2 MZR-CD (BL) 2009r.

Postprzez ZOOMik » 28 wrz 2013, 19:12

Uff, dobrze, że już koniec tych zmagań, bo domyślam się, co Cię ta „przygoda” nerwów i kasy kosztowała …niech się „M” dobrze prowadzi po „przeszczepieniu” :)

mps4life napisał(a):Witam wszystkich!

Po przeczytaniu tego wątku (i podobnych w dziale GH), postanowiłem profilaktycznie wymieć podkładki w mojej Maździe. Z tego co wyczytałem, są one oznaczone symbolem: RF2A-13-H51B, jednak chciałbym żeby któryś z kolegów to potwierdził. Rozumiem, że te będą dobre: http://allegro.pl/podkladki-pod-wtryski ... 42208.html


Dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam!

Witaj,
Tak, to te podkładki.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez mtaranti » 24 paź 2013, 21:05

Myślę, że komputer(sterownik) z racji miejsca zamontowania bądź wiązka przewodów była zatopiona o czym pisał maestro i stąd tyle problemów z elektroniką plus pozostałe elementy i to wszystko zbiegło się w czasie i problem gotowy. pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2004, 00:15
Posty: 277
Skąd: zamość
Auto: 3 BK 1,6 CITD 119 km
B2500 1997r. 79km
SIGNUM FL 1,9 150km

Postprzez kasta266 » 2 lut 2014, 12:40

Li Mu Bai napisał(a):mastero, czy Twoje problemy rozpoczęły się od jakiś konkretnych znaków, które mogły zapowiadać to co stało się później, czyli zatarcie silnika? check engine, problem z odpaleniem, itp. czy pierwszym był właśnie spadek mocy na niskich obrotach ?
wlasnie dopadl mnie ten sam problem z ta roznica ze pech chcial ze stalo sie to w Deutschland :( spadek mocy jakby lekkie drganie przy rozpedzaniu ,jak pociagnelem go na 3 biegu dluzej czek i stop .Odpalil i dalej to samo na drugi dzien kierunek warsztat z bolem serca bo mysle "tanio nie bedzie ",i juz w trasie do warsztztu zaszal klekotac jak traktor zgasl dwa razy po drodze na moje szczescie warsztzt byl nie daleko bo zatarlbym motor nie wiedzac ze traci olej w duzych ilosciach od momentu jak zaczal klekotac ,okazalo sie ze dwie podkladki poszly i te dwie wymieniono uzupelniono olej i auto smigalo jak nowe koszt 265 euro :(.....bol serca ale radosc ze auto chodzi bo dwa dni pozniej trasa do polski na urlop...,i tu wyszedl blad mechanika ...ze nie wymienil kompletu bo w trasie powtorka z rozdrywki poszla kolejna podkladka nr 3 puscil olej auto stop ,na szczescie ADAC wykupione blad skasowali auto odpalilo ale zrezygnowalem z warsztatu za granica dojechalem do domu powoli z predkoscia 80km/h ryzykujac ale jest ok nic sie wiecej nie dzialo po drodze i jutro odstawiam auto do warsztatu w polsce palcem pokazuje co zrobic oczywiscie wymienic caly komplet i potem porownam ceny remontu :) pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 sty 2013, 15:56
Posty: 10
Auto: mazda 6, diesel 121kM,rok 2002

Postprzez Rumcajs » 23 lip 2014, 14:54

@ Maestro
Czyli spadek mocy (ten czujnik od Turbo) nie ma nic wspólnego z podkładkami i co z tym idzie zataciem silnika?
Poprostu zbieg okoliczności i dwie "awarie" naraz?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2012, 16:03
Posty: 610 (37/42)
Skąd: Almanya / ألمانيا
Auto: M6 2.0 Sports-Line'10

Postprzez maestro » 23 lip 2014, 21:06

Rumcajs napisał(a):@ Maestro
Czyli spadek mocy (ten czujnik od Turbo) nie ma nic wspólnego z podkładkami i co z tym idzie zataciem silnika?
Poprostu zbieg okoliczności i dwie "awarie" naraz?


Ja uważam że były dwie awarie na raz:
1. Czujnik od turbo i sterowanie turbiną (elektronika).
2. Podkładki pod wtryskami, które zatarły silnik.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2012, 20:31
Posty: 410 (0/2)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda 3 2,2 MZR-CD (BL) 2009r.

Postprzez Kondi » 10 lis 2014, 22:59

Witam, mam ta samą przypadłość, Madzia wypluła na hamowni 170KM i 380NM. Do wymiany czujnik położenia/sterownia turbosprężarką. ASO tradycyjnie chce sprzedać całą turbosprężarkę. Czy udało się ustalić gdzie można kupić sam sterownik? Pozdrawiam, Konrad
Kondi
 

Postprzez wiciu32 » 8 paź 2017, 15:00

Przyłączam się do pytania o dostępność tego czujnika. Moja BL 2.2 185 KM wypluła na hamowni zaledwie 140 KM i 345 Nm (przebieg wykresu nie wyglądał źle – w załączniku). Auto nie generuje żadnych błędów, odpala normalnie, przyspiesza płynnie, spala między 6 a 7 litrów ON/100 km (zależnie od prędkości jazdy na trasie). DPF jest, ale nie daje o sobie w żaden sposób znać. Będę wdzięczny za sugestie gdzie można kupić ten element.
Załączniki
CCF20171006.jpg
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2017, 15:02
Posty: 30 (1/0)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 BL 2.2 MZR-CD 185 KM '09

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323