Szarpie i gaśnie podczas ruszania

Postprzez piotrekTSW » 17 lis 2018, 10:21

Witam,

Ostatnio dwukrotnie zdarzył mi się problem, że moja Mazda mocno szarpała podczas ruszania po czym gasła. Działo się tak kilkukrotnie do momentu aż zaskoczyła i jechała dalej. Kilka razy również zgasła mi również na biegu wstecznym podczas cofania natomiast tutaj nie było problemu z szarpaniem – po prostu zgasła bez większych oznak. Dodatkowym objawem jaki zaobserwowałem jest zgrzyt przy puszczaniu sprzęgła czy dodawaniu gazu głównie na niskich biegach (1, 2), który gdy jest mocno dodatnia temperatura jest niesłyszalny a gdy jest zimno to niknie całkowicei lub częściowo. Dodam że te problemy mogą być niepowiązane. Ktoś miał coś podobnego? Auto jest u mechanika który póki co nie zrobił nic poza podłączeniem do kompa i stwierdził że auto musi jeszcze postać a on podejrzewa wtrysk.
Początkujący
 
Od: 1 sie 2015, 19:27
Posty: 13 (2/0)
Auto: Mazda 3 BL 1.6D (2009r)

Postprzez Walek258 » 4 lut 2019, 10:37

Temat dość stary, ja podejrzewam wtryski lub pompę, ale napisz co powiedział po takim czasie mechanik :) Tutaj http://www.wtryskiwacz.com/aktualnosci/ ... el-service masz kilka informacji, które według mnie tobie się przydadzą.
Początkujący
 
Od: 29 sty 2019, 08:56
Posty: 28
Auto: Mazda

Postprzez piotrekTSW » 18 paź 2019, 11:04

Odpowiedź po roku ale lepiej późno niż wcale ;) Na poczatku mechanik stwierdził że wymieni filtr paliwa i w sumie pomogło natomiast autko po wymianie zaczęło przerywać wchodzenie na obroty podczas przyspieszania. Diagnoza – EGR. Wyczyściłem EGR i było przez jakiś czas OK aż do marca. W marcu autko znowu zaczęło szarpać dodatkowo pojawił się problem z odpalaniem co jakiś czas. Diagnoza na szarpanie EGR do wymiany natomiast co do problemów z odpaleniem (po kilku razach zaskakiwał) to miałem jeździć bo nie było błędów z kompa. Na drugi dzień po wymianie EGR autko nie odpaliło w ogóle po kilkunastu próbach. Laweta i wycieczka do mechanika, zjazd z lawety kluczyk do stacyjki cyk i odpala od strzała. Mechanik stwierdził uszkodzenie czujnika paliwa na listwie wtryskowej i to wymienił. Diagnoza okazała się trafna ponieważ od tego czasu brak podobnych problemów. Być może EGR był jeszcze do jazdy ale niestety zostało to wliczone w koszta ;)
Początkujący
 
Od: 1 sie 2015, 19:27
Posty: 13 (2/0)
Auto: Mazda 3 BL 1.6D (2009r)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323