turbina ze zmienna geometria lopatek

Witam ,w mojej mazdzie 3 BL silnik Y6 na wolnych obrotach sztanga laczaca gruszke z dzwignia geometri lopatek porusza sie gora dol w zakresie okolo 5-7 mm,czy to normalne ? Czy moglby ktos to sprawdzic w swoim samochodzie
Zaczne od poczatku, autko pracuje raczej normalnie na wolnych obrotach ale podczas gwaltownego wcisniecia gazu nie bardzo chce przyspieszac i dlatego zainteresowala mnie ta sztanga laczaca gruszke z lopatkami turbiny,myslalem ,ze po uruchomieniu silnika ta dzwignia powinna byc wciagnieta na dol i stac nieruchomo a ona jest na gorze i pulsuje gora-dol stad tez moja prosba na poczatku postu. dziekuje z gory za pomoc lub podpowiedz
Zaczne od poczatku, autko pracuje raczej normalnie na wolnych obrotach ale podczas gwaltownego wcisniecia gazu nie bardzo chce przyspieszac i dlatego zainteresowala mnie ta sztanga laczaca gruszke z lopatkami turbiny,myslalem ,ze po uruchomieniu silnika ta dzwignia powinna byc wciagnieta na dol i stac nieruchomo a ona jest na gorze i pulsuje gora-dol stad tez moja prosba na poczatku postu. dziekuje z gory za pomoc lub podpowiedz