Strona 1 z 1
Problem z wiatrakiem w zimie

Napisane:
16 sty 2017, 19:55
przez mimas
Cześć wszystkim, zauważyłem niedawno w swojej mazdzie pewien problem. Sprawa dotyczy wersji 2009r, 1.6 diesel 109 KM, ten sam co w starszej siostrze jeszcze. Problem polega na tym, że jest zima i wiatrak moim zdaniem nie powinien się odpalać, co za tym idzie komputer pokazuje mi większe spalanie. Po zgaszeniu silnika czasami ten wentylator jeszcze chodzi i czuc taki specyficzny zapach, Nie jestem pewny ale w trasie jak jechałem to przy wiekszęj predkości spalanie było okej(mozliwe ze naplywajace powietrze go chlodzilo). W srodku tez szybko sie nagrzewa wszystko nawet jak mam na 1 stopniu nawiew i w polowie czerwonego pola temperatury. Dodam ze nie dawno byla przekladka silnika na ten sam.

Napisane:
17 sty 2017, 13:36
przez Tytan
Twój problem nie ma nic wspólnego z awarią chłodzenia silnika, a jest jedynie normalną procedurą wypalania filtra cząstek stałych (FAP). W czasie wypalania wzrasta spalanie i podnoszona jest temperatura w układzie wydechowym, żeby wypalić FAP. Wiatrak jest automatycznie włączany podczas procedury i pracuje nawet po wyłączeniu silnika (jeśli musi) bo ma na celu wychłodzenie wcześniej rozgrzanego układu wydechowego i silnika. Twój filtr jest przypuszczalnie zapchany i procedura wypalania jest wznawiana przy każdym lub prawie przy każdym uruchomieniu, ale niestety nie może się zakończyć bo nie jest w stanie wypalić go do końca. Za jakiś czas zapali Ci się kontrolka na desce dotycząca zapchanego filtra i wtedy wypalanie serwisowe, które może rozwiązać sprawę ale na bardzo krótki czas. Ostatecznie zostaje Ci wymiana filtra za grubą kasę lub pozbycie się dziada mechanicznie i elektronicznie za mniejszą kasę, ale mając świadomość pewnych ograniczeń.

Napisane:
17 sty 2017, 14:11
przez mimas
a co jesli tego dpfa rzekomo nie ma? bo rozumie ze FAP to to samo co DPF ? Jakie wiaza sie z tym ograniczenia ?

Napisane:
18 sty 2017, 11:39
przez Tytan
"rzekomo nie ma ?"
To kolega ma filtr czy nie ?
Re: Problem z wiatrakiem w zimie

Napisane:
18 sty 2017, 13:37
przez mimas
nie ma, zostal wyciety ale nie przeze mnie dlatego napisalem rzekomo, ponieważ mechanik mi powiedzial ze na 99% jest wyciety

Napisane:
18 sty 2017, 14:13
przez Tytan
W takim razie może być faktycznie wycięty mechanicznie ale ktoś mógł skopać kwestie zmian w oprogramowaniu lub w ogóle ich nie zrobił, stąd takie, a nie inne zachowanie samochodu. Twoje objawy wskazują na to, że albo filtr jest zamontowany albo tylko sterownik myśli, że jest zamontowany. Musisz to dobrze zdiagnozować.
Re: Problem z wiatrakiem w zimie

Napisane:
18 sty 2017, 14:21
przez mimas
umówiłem sie na srode do chlopakow od chiptuningu i nie tylko w trojmiescie. Na hamownie i zeby to sprawdzili mam nadzieje ze do tego dojdą. bylem u mechanika tez ale podlaczyl pod kompa widzial jakis blad ale nie mogl w niego wejsc .mam nadzieje ze jak oni sie tym zajmuja to do tego dojda. A nawiasem mowiąc moze tez troche panikuje i byc moze wiesz/wiecie o ile wiecej powininn ten silnik palic, przy mrozach i szerszych oponach 225/50/17, z ew. wgrana mapa silnika dodatkowo

Napisane:
18 sty 2017, 19:13
przez rav 75
Auto mam trochę inne,silnik trochę słabszy (1.6 tdci 66 kw/90 km),opony węższe (195/65r15),spalanie przy mrozach jakie obecnie panują (i panowały) na poziomie 6-6.2 l/100 km. Jazda tylko miejska.