Strona 1 z 1

Pompa wspomagania- chyba zepsuta, kupić używaną? jaką?

PostNapisane: 23 wrz 2015, 11:01
przez Razel
Witam,

Chciałem opisać mój problem z pompą wspomagania. Pewnego dnia zapaliła się kontrolka z kierownicy z wykrzyknikiem i w tym momencie kierownica sztywna (brak wspomagania) ale po godzinie wsiadłem do auta i kontrolka zgasła i wspomaganie też było, więc pojechałem do mechanika żeby podłączył pod komputer moja Madzie. Okazało się że błąd pokazywał "silniczek wspomagania" jakoś tak nie pamiętam ale mechanik powiedział mi że się on zawiesza i pompa ma już dość. Zacząłem szukać oczywiście zadzwoniłem do ASO ale cena pompy mnie zabiła:( więc postanowiłem poszukać używanej i tu zaczyna się mój problem i za razem pytanie do tych co to robili albo się znają :) Moja Mazda 3 z silnikiem diesla 2,2 i 185KM a wszędzie gdzie szukałem używanej jest napisane "....pompa wspomagania Mazda 3 1,6 diesel". Wizualnie czyli na foto niczym się nie różni od mojej kostki też są 2 a więc może być założona taka od 1,6 czy to jest jakaś różnica, sens działania, współpracy z czymś tam...

Z góry dziękuję za pomoc w rozwiązaniu problemu:)

Pozdrawiam <spoko> <ok>

Re: Pompa wspomagania- chyba zepsuta, kupić używaną? jaką?

PostNapisane: 23 wrz 2015, 18:07
przez smile
Podeślij mi nr VIN – sprawdzę czy jest jakaś typowa czy nie.

Swojego czasu była akcja serwisowa na pompy w BK..

Re: Pompa wspomagania- chyba zepsuta, kupić używaną? jaką?

PostNapisane: 24 wrz 2015, 17:10
przez Razel
Według serwisu to powinna być pod takim numerem BBM532600A w google są tylko obrazki jak wpiszesz ten symbol ale nikt kto ma używane nie jest w stanie mi powiedzieć czy to taki numer i jak ma napisane "pompa wspomagania 1,6 diesel" to czy będzie działać w 2,2 diesel. Raczej powinna bo silnik tu chyba nie ma nic do rzeczy ale wolałbym się upewnić :)

PostNapisane: 11 sty 2017, 12:58
przez MG1
Witam,

Razel, czy udało Ci się zdobyć taką używaną pompę wspomagania? W ASO podali mi ten sam nr kat. BBM532600A do mojej BL 2,0 MZR DISI. Oczywiście cena nowej zwala z nóg.
Problem mojej pompy polega na pękniętych wtykach, prawdopodobnie po jakiejś kolizji z przeszłości. Gdzieś na przyłączach zgubił się styk. ASO twierdzi, że pompa powinna być wymieniona bo to element który ma wpływ na bezpieczeństwo – klejenie konektorów nie wchodzi w grę. Pytanie czy używane np. od 1,6 będą pasować?

Pozdrawiam i z góry dzięki za podpowiedź.