Strona 1 z 1

"Bezobsługowy" FAP w 3BL przed liftem?

PostNapisane: 9 lis 2014, 23:15
przez monkahead
Na angielskim forum http://www.mazda3forums.co.uk/index.php?topic=11620.0 znalazłem info, że 2 generacja Mazdy 3, czyli BL, ma "bezobsługowy" filtr FAP (czyli w takim razie suchy filtr DPF).

The DPF used in the updated EURO5 1.6-litre engine, introduced in the second generation Mazda 3, is claimed to be "Maintenance Free" It appears to use a larger oxidation catalyst to increase the exhaust gas temperature and improve particulate combustion. I do not know if Mazda are supplying their own DPF or using the next generation PSA/Ford DPF. This may enable a Mazda sourced DPF to regenerate without the use of an FBC. The newest PSA DPF uses a new design of filter and a reformulated FBC which should not require maintenance before (250,000 Km) 155,000miles.

Czy to prawda? Czy ma tutaj znaczenie z jaką skrzynią biegów (5 lub 6 biegów) jest połączony silnik Y6, czy może chodzi o rok produkcji?

Rozmawiałem dzisiaj z gościem na temat BL z Y6 z 2011 roku, auto z salonu Oddysey w Warszawie i twierdzi że ma suchy filtr, DPF. Czy da się to stwierdzić na podstawie VINu?

Re: Problem z FAP – co robić?

PostNapisane: 10 lis 2014, 12:13
przez ZOOMik
Tak, potwierdzam – dotyczy to 3BL po FL, wyposażonych o silnik Y6 1.6 MZ-CD 115 KM.

Re: Problem z FAP – co robić?

PostNapisane: 10 lis 2014, 16:32
przez monkahead
Tylko że to auto z 2011 nie jest poliftowe, a właściciel twierdzi że ma suchy filtr, silnik w ogłoszeniu ma 115KM. Da się to sprawdzić po VINie? Czy trzeba szukać tego dodatkowego zbiorniczka pod autem?


Wysłano z Nokia Lumia 925

Re: Problem z FAP – co robić?

PostNapisane: 10 lis 2014, 20:04
przez ZOOMik
Okazuje się, że jednak te silniki trafiały także do 3BL przed FL. Skoro wersja, którą jesteś zainteresowany ma motor 115 konny to ma i „suchy” DPF. Wątpię, aby dało się to sprawdzić po samym VIN-ie, ale możesz zapytać Marianka, który świadczy „usługi” w tym zakresie. Zbiornika na płyn katalityczny nie powinno już być, więc w razie wątpliwości możesz zajrzeć pod auto i będziesz miał pewność :)
Skrzynię 6-cio biegową ma?

Re: Problem z FAP – co robić?

PostNapisane: 10 lis 2014, 22:27
przez monkahead
Mam DSR od sprzedającego, nic w nim nie ma na temat DPFu/FAPu, auto jest po przeglądzie, nic nie dolewano, silnik w ogłoszeniu 115KM, skrzynia 6 biegowa co mnie cieszy niezmiernie :D

Ogłoszenie C35052648 w załączniku. Auto ładne, ma ksenon, sam wiesz jak się na tym jeździ, bez porównania do halogenu, nietypowa felga ale nie brzydka, chociaż wolałem tą którą miałem w Sporcie.

Poprosiłem sprzedającego o dodatkową weryfikację w ASO, zobaczymy co odpisze.

PostNapisane: 30 lis 2014, 11:42
przez bercikz
Dobra rada. Nie bierz się za oglądanie auta w tej cenie bez czujnika grubości lakieru! Pod żadnym pozorem.

Re: Problem z FAP – co robić?

PostNapisane: 1 gru 2014, 09:40
przez monkahead
Ragun obejrzał to auto dla mnie, oboje stwierdziliśmy że jest za drogie do tego co oferuje, pozatym Diesel to jednak podwyższone ryzyko.

Wysłano z Nokia Lumia 925