Strona 1 z 1

Kilka błędów po skanowaniu interfejsem ELM327

PostNapisane: 25 lis 2014, 22:59
przez wiktor1253
W dniu dzisiejszym podłączyłem bezprzewodowo interfejs ELM327 i przeskanowałem za pomocą programu Torque. Pojawiły się błędy:
– P2459
– P2458
– P1244
– P0380
Mam prośbę o przeanalizowanie błędów i pomoc w wyeliminowaniu usterek. Najciekawsze jest jednak to, że po skasowaniu błędów i ponownym przeskanowaniu błędy nie wróciły :) Z tego co wiem ELM327 nie da się skasować praktycznie żadnych błędów.
I jeszcze jedno pytanie odnośnie FAP. Gdzie i w jaki sposób sprawdza się ilość płynu eolys?

Re: Kilka błędów po skanowaniu interfejsem ELM327

PostNapisane: 28 lis 2014, 00:46
przez ZOOMik
Poniżej masz szczegółowe opisy kodów tych błędów:
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 41700.html
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 41800.html
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 36300.html
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 31400.html
Jak widzisz możliwych przyczyn jest trochę. Nierzadko jedna usterka zaburza działanie innych układów, generując przy tym dodatkowe błędy, więc odczytanie kodów to za mało, aby stawiać jednoznaczne diagnozy – trzeba je "fizycznie" weryfikować. W tym przypadku powierzyłbym to zadanie, jak i ewentualną naprawę, mechanikowi – są pewne rzeczy, za które choć mógłbym nie biorę się, ale oczywiście zrobisz jak uważasz. Poziomu płynu katalitycznego w zbiorniku sam nie sprawdzisz.

PostNapisane: 28 lis 2014, 01:25
przez wiktor1253
W takim razie w jaki sposób dowiedzieć się czy ten płyn jest w zbiorniczku? Zapali się jakiś wskaźnik czy trzeba to sprawdzić w ASO? Poza tym nie wiem dlaczego po skasowaniu błędów już nie wróciły. Dwa tygodnie temu miałem wymieniany olej, filtry, kompletny rozrząd z pompą wody, pasek wielorowkowy oraz napinacz. Czy to mogło być powodem błędów?

Re: Kilka błędów po skanowaniu interfejsem ELM327

PostNapisane: 29 lis 2014, 12:34
przez ZOOMik
W ASO zdaje się są w stanie sprawdzić ilość płynu IDS-em. Nie wiązałbym błędów, które odczytałeś z wymianą oleju, filtrów, rozrządu o ile zostało to wykonane jak należy i przy okazji nic nie zepsuto. Skoro po skasowaniu błędy nie wróciły i rozumiem, że auto jeździ jak należy(?) to tylko się cieszyć ;) Obserwuj i tyle.