Strona 1 z 1

Kontrolka (koło zębate z wykrzyknikiem)

PostNapisane: 3 cze 2014, 09:41
przez afffff
Nie wiem, czy to dobry dział, z góry przepraszam za niewiedzę, ale nie wiem gdzie to wkleić. Zaświeciła mi się kontrolka (między kierunkowskazami), w załączniku ona i nie wiem o co chodzi (nie wiem czego ona dotyczy). Samochód jedzie jakby miał góra 30 koni i ciężej chodzi kierownica (to jest tryb awaryjny?).

Jeśli chodzi o błąd poniżej dotyczy on czujnika skrętu kierownicy. Ale chodzi mi co się dzieje z mazdą od wczoraj (kiedy to zaświeciła się ta kontrolka)? <co?>

PostNapisane: 3 cze 2014, 21:45
przez KMBak
Awaria jednostki napędowej lub skrzyni biegów (koło zębate). Świeci Ci się też check engine (silniczek). Bez serwisu nie ogarniesz.

Co ciekawe w instrukcji nie widzę legendy do tej kontrolki... <co?>

W sieci też nie znalazłem (tak na szybko).

Re: Kontrolka (koło zębate z wykrzyknikiem)

PostNapisane: 3 cze 2014, 23:12
przez ZOOMik
Konrad już w zasadzie odpowiedział, ale troszkę rozwinę…
control_1.jpg
lampka ostrzegawcza zespołu napędowego
control_2.jpg
lampka ostrzegawcza silnika (check engine)
Jeżeli jedna z tych lampek zapali się w czasie pracy silnika oznacza to usterkę. Silnik będzie pracował, ale może mieć ograniczoną moc (tryb awaryjny). Jeśli lampka miga podczas jazdy, należy zmniejszyć prędkość i niezwłocznie udać się do serwisu. Jeżeli obie lampki zaświecą się jednocześnie należy zatrzymać auto i wyłączyć silnik. Po czym spróbować go uruchomić ponownie – jeśli się to uda również możliwie jak najszybciej odwiedzić serwis.

PostNapisane: 4 cze 2014, 06:59
przez KMBak
Tylko czemu w instrukcji nie widzę tej pierwszej kontrolki?

PostNapisane: 4 cze 2014, 14:53
przez Tytan
Wszystko jest w instrukcji trzeba tylko spokojnie poszukać :)
ZOOMik wszystko w temacie już opisał więc nie będe dublował

PostNapisane: 4 cze 2014, 15:05
przez KMBak
W moim aucie takiej kontrolki nie ma. W instrukcji też nie znalazłem. Dlatego trochę to dziwne. W zagranicznych instrukcjach też nie widziałem. To pewnie dlatego, że ropniak.

PostNapisane: 4 cze 2014, 15:08
przez Tytan
W moim aucie jest i znalazłem jej opis w instrukcji, a myślę, że mamy taką samą :) Jak przyjade do domu to sprawdze na której stronie jest jej opis i dam namiar.

Re: Kontrolka (koło zębate z wykrzyknikiem)

PostNapisane: 4 cze 2014, 15:48
przez ZOOMik
Pisząc nie zaglądałem do instrukcji, ale Tytan ma rację, ta kontrolka jest w niej opisana (str. 5-71) i występuje tylko w wersji silnikowej (Y6).

PostNapisane: 4 cze 2014, 17:21
przez Tytan
Ja w swojej instrukcji mam to opisane na stronie 5-77

PostNapisane: 28 cze 2014, 00:14
przez Mazdaxxx
już ogrnąłem temat.... check świeci sie już od dawna z powodu uwalonego czujnika skrętu a koło zębate zaświeca sie kiedy zatka się FAP po wypaleniu koło zniknęło autko ożyło :)

Zaświecone dwie kontrolki

PostNapisane: 8 sty 2015, 22:05
przez Lukok
Witam, miałem dziś dość dziwną sytuację. Podczas jazdy zapaliła mi się żółta kontrolka na środku, z wykrzyknikiem. Zostawiłem auto, zrobiłem zakupy i wracając zapaliła mi się dodatkowo kontrolka Check Engine Light. Pod domem otworzyłem maskę, pod którą znalazłem z 5 kromek chleba. Przypuszczam, że zostawił je jakiś gryzoń, choć mieszkam w Warszawie i daleko mam do lasu.

Pytanie, czy te dwie kontrolki mają ze sobą jakiś związek? I może macie pomysły co mógł owy gryzoń przegryźć, czego wynikiem było zaświecenie się tych dwóch kontrolek? W załączniku dodaje zdjęcie. Co oznacza kontrolka z wykrzyknikiem na pomarańczowo?

Pozdrawiam, Łukasz

Mazda 3 MZR, Deasel, 109 k, 2009 r

DSC_0051.jpg
Zapalone kontrolki po włączeniu silnika

PostNapisane: 9 sty 2015, 11:16
przez Tytan
Kontrolka z wykrzyknikiem wskazuje na problem w układzie napędowym. Czy auto weszło w tryb awaryjny – ograniczenie obrotów silnika ? (przy tych dwóch kontrolkach według mnie powinno) Związek te dwie kontrolki mają ze sobą taki, że na moje oko kuna pogryzła(przegryzła) jakiś przewód związany z układem napędowym wystarczy choćby czujnik od DSC lub cokolwiek innego. Bez podpięcia pod komputer może być to trudne do zdiagnozowania. Prosimy o relacje z diagnostyki i efektów działań.

Re: Zaświecone dwie kontrolki

PostNapisane: 9 sty 2015, 12:30
przez Lukok
Po wizycie w warsztacie okazało się że prawdopodobnie było jakieś przepięcie podczas zapalania silnika na mrozie (kontrolka silnika) i po podpięciu kontrolka zniknęła, a wykrzyknik oznaczał filtr cząstek stałych. Dziś jadę w trasę i opiszę czy udało się go wypalić i czy kontrolka już nie świeci. Także w chwili obecnej prawdopodobnie szkodnik nie zrobił większych szkód :P

PostNapisane: 9 sty 2015, 14:48
przez Tytan
Super wieści bo mało kosztowne :) Życzę udanego wypalania i pozdrawiam

Re: Zaświecone dwie kontrolki

PostNapisane: 10 sty 2015, 00:28
przez Lukok
Witam, niestety obie kontrolki zaświeciły się ponownie :( robiłem dziś trasę 450 km. Maksymalne obroty to 3000 i nie mogłem ich przekroczyć. Na biegu 2 max 60 km/h, na trzecim 80 km/h, na czwartym 110 km/h i na piątym 130 km/h. Auto wogóle nie ma mocy, dochodząc do 3000 obrotów auto praktycznie stoi w miejscu i się nie rozpędza. Przy piątym biegu maksymalnie 2500 obrotów. Przepalenie filtra jednak nie pomogło. Macie może jakieś inne pomysły związane z tymi kontrolkami? Po wizycie w warsztacie kontrolka silnika zgasła, wykrzyknik został. Po włączeniu silnika po kilku godzinach kontrolka znowu świeci.

Re: Zaświecone dwie kontrolki

PostNapisane: 10 sty 2015, 15:18
przez Ścibi85
Wydaje mi się, że ktoś już opisywał podobny problem na forum... opis kontroli na środku był już na pewno...

PostNapisane: 11 sty 2015, 12:05
przez KMBak
A pewnie, że było. Już połączyłem. Na przyszłość proszę o stosowanie zasady nadrzędnej – najpierw szukaj, potem pytaj – już we właściwym wątku! <spoko>

Przedmówca miał taki problem:
Mazdaxxx napisał(a):już ogrnąłem temat.... check świeci sie już od dawna z powodu uwalonego czujnika skrętu a koło zębate zaświeca sie kiedy zatka się FAP po wypaleniu koło zniknęło autko ożyło :)

Re: Kontrolka (koło zębate z wykrzyknikiem)

PostNapisane: 11 sty 2015, 13:46
przez smile
Daj nr odczytanych błędów. Zwierz pewnie pogryzł przewody od podciśnień..