Problem z FAP/DPF – co robić?
Rozumiem Twoje intencje i są jak najbardziej w porządku Ja znam już swoje auto na wylot ale zdaje sobie sprawę, że dla innych może to nie być takie oczywiste i dlatego dobrze, że mamy takie forum
Co do tankowania do pełna to również się pod tym podpisuje
Panowie, bardzo dziękuję za rady!
Niestety okazuje się, że rodzice spontanicznie zlecili już mechanikowi pozbycie się filtra.
W tym momencie mam jeszcze pytanie:
Czy jest coś na co powinienem zwrócić uwagę mechanikowi przy pozbywaniu się filtra?
Czy to faktycznie taka najgorsza opcja? Konsekwencje prawne, czy ewentualny spadek wartości auta nie są ważne.
pozdrawiam
Niestety okazuje się, że rodzice spontanicznie zlecili już mechanikowi pozbycie się filtra.
W tym momencie mam jeszcze pytanie:
Czy jest coś na co powinienem zwrócić uwagę mechanikowi przy pozbywaniu się filtra?
Czy to faktycznie taka najgorsza opcja? Konsekwencje prawne, czy ewentualny spadek wartości auta nie są ważne.
pozdrawiam
pr00f napisał(a):Panowie, bardzo dziękuję za rady!
Niestety okazuje się, że rodzice spontanicznie zlecili już mechanikowi pozbycie się filtra.
W tym momencie mam jeszcze pytanie:
Czy jest coś na co powinienem zwrócić uwagę mechanikowi przy pozbywaniu się filtra?
Czy to faktycznie taka najgorsza opcja? Konsekwencje prawne, czy ewentualny spadek wartości auta nie są ważne.
pozdrawiam
Samo "wycięcie" to trochę mało – trzeba przeprogramować kompa.
Ale generalnie nie jest to dobry pomysł – jak już masz to lepiej w tym nie grzebać – a jak nie chcesz to kupując szukasz "bez".
- Od: 29 gru 2014, 22:45
- Posty: 658 (0/14)
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM
Przejechałem się dzisiaj pierwszy raz autem po wycięciu filtra i wnioski są następujące:
1) Auto kopci delikatnie mocniej – widać to dopiero przy mocnym gazowaniu jak się stanie za autem.
2) Auto pali dużo mniej ropy – w skrajnym przypadku przy równej jeździe na czwórce (75km/h) jestem w stanie zejść do 2,9litra na 100km – Oczywiście nie jest to normalna jazda, tylko sztuczna próba. Przy wyprzedzaniu i luźniejszej jeździe spalanie wyniosło 3,9. Wcześniej byłoby to średnio +2 litry.
Podsumowując: Rodzice wydali na walkę z filtrem i próby czyszczenia, uzupełniania płynów w sumie około 2000-2500zł. Do tego ciągłe nerwy i wiele dni bez auta. Ciężko wyciągać jednoznaczne wnioski po tygodniu od wycięcia, ale wydaje mi się, że mechanik wykonał dobrą robotę i nie powinno być większych problemów. Jeśli ktoś jest w podobnej sytuacji to na daną chwilę zdecydowanie polecam pozbycie się tego wymysłu unii europejskiej
pozdrawiam.
1) Auto kopci delikatnie mocniej – widać to dopiero przy mocnym gazowaniu jak się stanie za autem.
2) Auto pali dużo mniej ropy – w skrajnym przypadku przy równej jeździe na czwórce (75km/h) jestem w stanie zejść do 2,9litra na 100km – Oczywiście nie jest to normalna jazda, tylko sztuczna próba. Przy wyprzedzaniu i luźniejszej jeździe spalanie wyniosło 3,9. Wcześniej byłoby to średnio +2 litry.
Podsumowując: Rodzice wydali na walkę z filtrem i próby czyszczenia, uzupełniania płynów w sumie około 2000-2500zł. Do tego ciągłe nerwy i wiele dni bez auta. Ciężko wyciągać jednoznaczne wnioski po tygodniu od wycięcia, ale wydaje mi się, że mechanik wykonał dobrą robotę i nie powinno być większych problemów. Jeśli ktoś jest w podobnej sytuacji to na daną chwilę zdecydowanie polecam pozbycie się tego wymysłu unii europejskiej
pozdrawiam.
Witam, posiadam swoją BL-kę od pół roku i troche poczytałem o tym filtrze DPF, jak dobrze przeczytałem w mojej BL znajduję sie filtr tzw "mokry" i moje pytanie brzmi czy wiążę się to z dolewaniem jakieś substancji do paliwa lub czy jest jakiś zbiorniczek gdzie ten płyn się uzupełnia ? Wolę zapytać teraz niż póżniej obudzić się z ręką w nocniku a od początku nic nie dolewałem i nie miałem jak dotąd żadnych problemów silnikiem .
Jeśli masz tzw. filtr mokry FAP to owszem trzeba dolewać dodatek katalityczny co 60 000 km do specjalnego zbiornika znajdującego się pod autem obok baku. Czynność tą wykonuje serwis ponieważ jest to dosyć skomplikowane i wymaga dodatkowo podpięcia się do komputera i poinformowania go o dokonanym uzupełnieniu.
Ano właśnie tego pewien nie jestem bo kolega ma już nowszy silnik diesla 1,6 115 KM 6 biegowy. Ja mam starszą wersję 5 biegową 109 KM. Myślę, że nie zmienili filtra mokrego na suchy przy tej zmianie, ale pewny nie jestem bo instrukcję mam z czasu kiedy nie było jeszcze nowszej wersji silnika.
Sugeruję dopytać w serwisie albo może ktoś z użytkowników forum rozwieje nasze wątpliwości.
Sugeruję dopytać w serwisie albo może ktoś z użytkowników forum rozwieje nasze wątpliwości.
Temat szeroko opisywany był przy okazji dyskusji o tym silniku w starszej siostrze Mazdy 3.
viewtopic.php?f=469&t=79080
viewtopic.php?f=469&t=79080
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Mam od kilku dni Mazde 3 z silnikiem 1.6 109 KM.
Dzisiaj zrobiłem trasę 2x 40 km, patrząc na bieżące spalanie (przy hamowaniu ok, 1.1 l/100) i obroty wiatraka (2 bieg), mam wrażenie, że autko 2 krotnie wykonywało przepalanie DPFa (proces ok. 5 min) w ciągu zaledwie kilkudziesięciu km.
Aby się upewnić w jakim stanie jest mój filtr, zamówiłem już interfejs i teraz czas na pytania:
1. czy ktoś z Was miał taką sytuację (częste włączanie się przepalania), a może to coś innego?
2. czy ForSCAN Lite na androida pokaże mi stan zabrudzenia/czas od ostatniego przepalenia, czy muszę instalować wersję stacjonarną?
3. czy wersja androidowa, ma opcję wymuszenia przepalania?
Pozdrawiam
K.
Dzisiaj zrobiłem trasę 2x 40 km, patrząc na bieżące spalanie (przy hamowaniu ok, 1.1 l/100) i obroty wiatraka (2 bieg), mam wrażenie, że autko 2 krotnie wykonywało przepalanie DPFa (proces ok. 5 min) w ciągu zaledwie kilkudziesięciu km.
Aby się upewnić w jakim stanie jest mój filtr, zamówiłem już interfejs i teraz czas na pytania:
1. czy ktoś z Was miał taką sytuację (częste włączanie się przepalania), a może to coś innego?
2. czy ForSCAN Lite na androida pokaże mi stan zabrudzenia/czas od ostatniego przepalenia, czy muszę instalować wersję stacjonarną?
3. czy wersja androidowa, ma opcję wymuszenia przepalania?
Pozdrawiam
K.
- Od: 24 sie 2015, 08:40
- Posty: 73
- Skąd: Łódź/Nekla
- Auto: Hyundai Ioniq Electric '16
Mazda 3 BL Y6 '09
Mazda CX3 '19
Połączyłem wątki.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
KMBak napisał(a):Połączyłem wątki.
Czyli sugerujesz, że te częste skoki spalania to jednak FAP?
- Od: 24 sie 2015, 08:40
- Posty: 73
- Skąd: Łódź/Nekla
- Auto: Hyundai Ioniq Electric '16
Mazda 3 BL Y6 '09
Mazda CX3 '19
Tytan napisał(a):Potwierdzam skoki spalania i pracujący na drugim biegu wentylator to dopalanie FAPu.
Rzecz normalna i nie należy się tym przejmować a jedynie co jakiś czas go dobrze przegonić na trasie.
No dobrze, ale jeśli na trasie 30 km w jedną i 30 km w drugą (za każdym razem) włącza się dopalanie (trwa ok 5-10min) to chyba coś jest nie tak? Rozumiem, gdyby się włączało raz w tygodniu, to ok.
- Od: 24 sie 2015, 08:40
- Posty: 73
- Skąd: Łódź/Nekla
- Auto: Hyundai Ioniq Electric '16
Mazda 3 BL Y6 '09
Mazda CX3 '19
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości