Problem z FAP/DPF – co robić?

Postprzez Tytan » 12 lut 2015, 17:57

<spoko>
Rozumiem Twoje intencje i są jak najbardziej w porządku :) Ja znam już swoje auto na wylot ale zdaje sobie sprawę, że dla innych może to nie być takie oczywiste i dlatego dobrze, że mamy takie forum :)
Co do tankowania do pełna to również się pod tym podpisuje
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2011, 13:59
Posty: 200 (1/3)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 3 BL HB 1,6 MZ-CD Sand Speed

Postprzez pr00f » 13 lut 2015, 20:14

Panowie, bardzo dziękuję za rady!
Niestety okazuje się, że rodzice spontanicznie zlecili już mechanikowi pozbycie się filtra.
W tym momencie mam jeszcze pytanie:
Czy jest coś na co powinienem zwrócić uwagę mechanikowi przy pozbywaniu się filtra?
Czy to faktycznie taka najgorsza opcja? :( Konsekwencje prawne, czy ewentualny spadek wartości auta nie są ważne.

pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 28 lut 2013, 00:22
Posty: 13 (3/0)

Postprzez smile » 15 lut 2015, 22:18

pr00f napisał(a):Czy to faktycznie taka najgorsza opcja?

Tak.

Problemy z autem się dopiero zaczną po wycięciu FAPu ......... nie zdziwię się, jeśli zacznie kopcić.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez tomi911 » 16 lut 2015, 12:34

pr00f napisał(a):Panowie, bardzo dziękuję za rady!
Niestety okazuje się, że rodzice spontanicznie zlecili już mechanikowi pozbycie się filtra.
W tym momencie mam jeszcze pytanie:
Czy jest coś na co powinienem zwrócić uwagę mechanikowi przy pozbywaniu się filtra?
Czy to faktycznie taka najgorsza opcja? :( Konsekwencje prawne, czy ewentualny spadek wartości auta nie są ważne.

pozdrawiam

Samo "wycięcie" to trochę mało – trzeba przeprogramować kompa.
Ale generalnie nie jest to dobry pomysł – jak już masz to lepiej w tym nie grzebać – a jak nie chcesz to kupując szukasz "bez".
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2014, 22:45
Posty: 658 (0/14)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM

Postprzez pr00f » 18 lut 2015, 22:28

Filtr został wycięty, a komputer przeprogramowany.
150zł za wycięcie
600zł za zmianę programu.
Podobno auto w ogóle nie kopci i na razie nie ma problemów.
Dam Wam znać za jakiś czas co z tego wyszło
pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 28 lut 2013, 00:22
Posty: 13 (3/0)

Postprzez pr00f » 21 lut 2015, 18:19

Przejechałem się dzisiaj pierwszy raz autem po wycięciu filtra i wnioski są następujące:
1) Auto kopci delikatnie mocniej – widać to dopiero przy mocnym gazowaniu jak się stanie za autem.
2) Auto pali dużo mniej ropy – w skrajnym przypadku przy równej jeździe na czwórce (75km/h) jestem w stanie zejść do 2,9litra na 100km – Oczywiście nie jest to normalna jazda, tylko sztuczna próba. Przy wyprzedzaniu i luźniejszej jeździe spalanie wyniosło 3,9. Wcześniej byłoby to średnio +2 litry.

Podsumowując: Rodzice wydali na walkę z filtrem i próby czyszczenia, uzupełniania płynów w sumie około 2000-2500zł. Do tego ciągłe nerwy i wiele dni bez auta. Ciężko wyciągać jednoznaczne wnioski po tygodniu od wycięcia, ale wydaje mi się, że mechanik wykonał dobrą robotę i nie powinno być większych problemów. Jeśli ktoś jest w podobnej sytuacji to na daną chwilę zdecydowanie polecam pozbycie się tego wymysłu unii europejskiej :)
pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 28 lut 2013, 00:22
Posty: 13 (3/0)

Postprzez luk225 » 5 sty 2016, 15:32

Witam, posiadam swoją BL-kę od pół roku i troche poczytałem o tym filtrze DPF, jak dobrze przeczytałem w mojej BL znajduję sie filtr tzw "mokry" i moje pytanie brzmi czy wiążę się to z dolewaniem jakieś substancji do paliwa lub czy jest jakiś zbiorniczek gdzie ten płyn się uzupełnia ? Wolę zapytać teraz niż póżniej obudzić się z ręką w nocniku a od początku nic nie dolewałem i nie miałem jak dotąd żadnych problemów silnikiem .
Forumowicz
 
Od: 4 sie 2015, 07:27
Posty: 60 (1/0)
Auto: Mazda3 1.6 MZ-CD 2011

Postprzez Tytan » 6 sty 2016, 14:25

Jeśli masz tzw. filtr mokry FAP to owszem trzeba dolewać dodatek katalityczny co 60 000 km do specjalnego zbiornika znajdującego się pod autem obok baku. Czynność tą wykonuje serwis ponieważ jest to dosyć skomplikowane i wymaga dodatkowo podpięcia się do komputera i poinformowania go o dokonanym uzupełnieniu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2011, 13:59
Posty: 200 (1/3)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 3 BL HB 1,6 MZ-CD Sand Speed

Postprzez luk225 » 7 sty 2016, 08:20

A jak mogę sie dowiedzieć jaki mam ? Posiadam Mazde 3 1.6d MZ-CD z listopada 2011r .
Forumowicz
 
Od: 4 sie 2015, 07:27
Posty: 60 (1/0)
Auto: Mazda3 1.6 MZ-CD 2011

Postprzez Tytan » 7 sty 2016, 09:22

Ano właśnie tego pewien nie jestem bo kolega ma już nowszy silnik diesla 1,6 115 KM 6 biegowy. Ja mam starszą wersję 5 biegową 109 KM. Myślę, że nie zmienili filtra mokrego na suchy przy tej zmianie, ale pewny nie jestem bo instrukcję mam z czasu kiedy nie było jeszcze nowszej wersji silnika.
Sugeruję dopytać w serwisie albo może ktoś z użytkowników forum rozwieje nasze wątpliwości.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2011, 13:59
Posty: 200 (1/3)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 3 BL HB 1,6 MZ-CD Sand Speed

Postprzez luk225 » 7 sty 2016, 09:28

No dokładnie posiadam tą wersje 115 konną i poczekamy może ktoś na forum będzie wiedział coś na ten temat
Forumowicz
 
Od: 4 sie 2015, 07:27
Posty: 60 (1/0)
Auto: Mazda3 1.6 MZ-CD 2011

Postprzez KMBak » 7 sty 2016, 16:25

Temat szeroko opisywany był przy okazji dyskusji o tym silniku w starszej siostrze Mazdy 3.
viewtopic.php?f=469&t=79080
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3819 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez ZOOMik » 7 sty 2016, 16:32

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez Tytan » 7 sty 2016, 17:58

I wszystko się wyjaśniło :)
Nowsza wersja silnika 1,6 MZ-CD (115 KM) = koniec mokrego filtra FAP i dolewek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2011, 13:59
Posty: 200 (1/3)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 3 BL HB 1,6 MZ-CD Sand Speed

Postprzez luk225 » 7 sty 2016, 22:31

Dzięki Mazdowicze ;) Śpię spokojnie.
Forumowicz
 
Od: 4 sie 2015, 07:27
Posty: 60 (1/0)
Auto: Mazda3 1.6 MZ-CD 2011

Postprzez DrKubus » 10 sty 2016, 13:40

Mam od kilku dni Mazde 3 z silnikiem 1.6 109 KM.

Dzisiaj zrobiłem trasę 2x 40 km, patrząc na bieżące spalanie (przy hamowaniu ok, 1.1 l/100) i obroty wiatraka (2 bieg), mam wrażenie, że autko 2 krotnie wykonywało przepalanie DPFa (proces ok. 5 min) w ciągu zaledwie kilkudziesięciu km.

Aby się upewnić w jakim stanie jest mój filtr, zamówiłem już interfejs i teraz czas na pytania:
1. czy ktoś z Was miał taką sytuację (częste włączanie się przepalania), a może to coś innego?
2. czy ForSCAN Lite na androida pokaże mi stan zabrudzenia/czas od ostatniego przepalenia, czy muszę instalować wersję stacjonarną?
3. czy wersja androidowa, ma opcję wymuszenia przepalania?

Pozdrawiam
K.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2015, 08:40
Posty: 73
Skąd: Łódź/Nekla
Auto: Hyundai Ioniq Electric '16
Mazda 3 BL Y6 '09
Mazda CX3 '19

Postprzez KMBak » 10 sty 2016, 18:34

Połączyłem wątki.
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3819 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez DrKubus » 10 sty 2016, 22:00

KMBak napisał(a):Połączyłem wątki.


Czyli sugerujesz, że te częste skoki spalania to jednak FAP?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2015, 08:40
Posty: 73
Skąd: Łódź/Nekla
Auto: Hyundai Ioniq Electric '16
Mazda 3 BL Y6 '09
Mazda CX3 '19

Postprzez Tytan » 11 sty 2016, 10:50

Potwierdzam skoki spalania i pracujący na drugim biegu wentylator to dopalanie FAPu.
Rzecz normalna i nie należy się tym przejmować a jedynie co jakiś czas go dobrze przegonić na trasie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2011, 13:59
Posty: 200 (1/3)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 3 BL HB 1,6 MZ-CD Sand Speed

Postprzez DrKubus » 11 sty 2016, 11:05

Tytan napisał(a):Potwierdzam skoki spalania i pracujący na drugim biegu wentylator to dopalanie FAPu.
Rzecz normalna i nie należy się tym przejmować a jedynie co jakiś czas go dobrze przegonić na trasie.


No dobrze, ale jeśli na trasie 30 km w jedną i 30 km w drugą (za każdym razem) włącza się dopalanie (trwa ok 5-10min) to chyba coś jest nie tak? Rozumiem, gdyby się włączało raz w tygodniu, to ok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2015, 08:40
Posty: 73
Skąd: Łódź/Nekla
Auto: Hyundai Ioniq Electric '16
Mazda 3 BL Y6 '09
Mazda CX3 '19

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323