Mazda 3 BL 1,6 2008 druga wersja Dymi na biało niebiesko, bierze czasem olej

Postprzez gosiak78 » 18 lut 2019, 00:35

Witajcie zanim zacznę się żalic to od razu uprzedzam,że przeczytałam Faqa, szukałam po forum i nie znalazłam odpowiedzi pasującej do mojego przypadku, gdyby jednak post nie pasował do miejsca bądź z jakiś przyczyn się powtarzał prosze o info.
Otóż w grudniu zakupiliśmy Mzadę 3 1,6 diesel 2008 rok wersja 2. Mazdę zakupiliśmy z dośc dużym wydaje mi się opustem z uwagi na dymienie z silnika, oczywiście potem powychodziło jeszcze pare kwiatków ale główny problem jest taki że dymi na biało niebiesko i czasem bierze olej.
W madzi wymienione były filtry powietrza i oleju, wymieniony wężyk powrotu w turbo, odma olejowa , zregenerowana turbo, po tych zabiegach dymi jakby mniej, mniej śmierdzi spalonym olejem, ale to tyle. Wczoraj sprawdzaliśmy ciśnienie/kompresje ? na pierścieniach, jest ok wartości od 28 do 30. Mechanik do którego jeżdzę juz ma dość i się chyba poddaje bo sam stwierdził ze może trzeba popytać czy ktoś miał taki przypadek. Więć pytam Was bo różne przypadki chodzą po ludziach. Madzia żre olej ale dość dziwnie tzn dwa razy wychlała cały zbiornik po przejechaniu ok 300 km teraz od ok tygodnia poziom się trzyma, ale dalej dymi. Dymi jak ją walnie, raz dymi a raz nie dymi, niezależnie od tego czy dodaje gaz czy akurat stoje w korku czy jade sama czy z rodziną, czasme trase ok 100 km przejedziemy i nie zadymi a u celu pusci dymka że smok wawelski pewnie by pozazdrościł rozmachu. Była pod komputerem nie bardzo pokazał żeby były jakies błędy, ma niestety wycięty dpf ale na kompie nie wyskakiwał żaden błąd z tym związany. Kasa się skończyla i pomysły mechanikowi również, oczywiście planuję szukac szczęścia u innego ale zanim to zrobię to może tutaj ktoś podpowie czy borykał się z czyms takim. Dodatkowo od jakiegoś czasu po odpaleniu po nocy badz dłuzszym postoju w środku coś okrutnie śmierdzi jakąś zgnilizną, nie wiem czy mam rację ale mój mechanik na czas ogarnięcia tematu z olejem i dymieniem wyprowadził mi odmę do butelki po oleju i moze to z tego zaciąga? Mam filmik na którym widac jak dymi i jak pracuje silnik. Będe wdzięczna za każdą podpowiedź, łącznie z mechanikiem z Gdańska, Trójmiasta bądź nawet okolic Kaszub który zna się dobrze na Magdalenach
https://photos.app.goo.gl/GDoS8qAagJCgtvtZA
Początkujący
 
Od: 2 wrz 2016, 15:25
Posty: 8
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 3 BL 2009

Postprzez piotrus1803 » 2 mar 2019, 23:27

Czesc, pisalas ,ze nie ma zadnych bledow w sterowniku silnika, powodem moze byc wyciety filtr czastek stalych aby to dzialalo wymazuje sie czesc mapy bledow i pomimo ze blad jest sterownik tego nie wyswietla.
Druga sprawa to drogi ktorymi moze byc pobierany olej do komory spalania jest ich pare
Pierscienie tlokowe
turbosprezarka
uszczelniacze zaworow
posrednio odma olejowa
uszkodzona uszczelka glowicy
innej drogi olej silnikowy do komory spalania nie ma, jeszcze dwie peknieta glowica lub blok silnika
Na filmiku widac ze kopci po dodaniu gazu po odpuszczeniu przestaje sugeruje to zuzyty dol silnika ,czyli pierscienie cylinder
Pozdrawiam i zycze udanej naprawy
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2008, 01:39
Posty: 11
Skąd: Zlocieniec
Auto: Mazda 3 BL 2011 Y6

Postprzez gosiak78 » 25 mar 2019, 22:15

cześć , dzięki za odpoweidź , myślałam że to forum już nie zyje :| i przerzuciłam się na fejsa na jakies zywsze forum. Ale jeśli ktoś by szukał to pisze co i jak, otóż,
turbo zregenerowane, odma nowa, pierścienie mają kompresje na poziome od 29 do 30 barów, zostają nam uszczelniacze i wg naszego mechanika to najprawdopodobniej one, poniewaz mazda ma wyciety jak sie okazałao i dpf i katalizator a jakiś jełop za przeproszeniem nie ogarnął softu to jeszcze wgralismy soft od nowa, probowała 600 razy wypalac dpf i te zawory mógł szlag trafić ponoć wieć w sobote jedzie na robienie głowicy zobaczymy jeśli prowadnice beda ok to super jesli nie to bedziemy szukac nowej ;(
Dzięki raz jeszcze i pozdrawiam papa
Początkujący
 
Od: 2 wrz 2016, 15:25
Posty: 8
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 3 BL 2009

Postprzez rav 75 » 26 mar 2019, 07:59

Po raz kolejny potwierdza się fakt że tanich aut nie warto kupować,to co zaoszczędziłaś przy zakupie oddasz z nawiązką u mechanika.
rav 75
 

Postprzez piotrus1803 » 26 mar 2019, 14:43

Witam ponownie ,masz racje to forum prawie umarlo kazdy czyta nik nie pomaga ,ale do zeczy
Nie wiem jakie jest cisnienie sprezania w tym silniku ale mozemy to obliczyc ze wzoru czyli stopien sprezania 18,3 razy 0.21 i wychodzi 38,2 MPa .Silnik w dobrym stanie nie powinien miec spadku cisnienia wiecej jak 15%– 20% a to daje spadek na poziomie =-7,7MPa.Wiec Twoje 29-30 MPa jest ponizej dopuszczalnej wartosci i to juz zostalo stwierdzone przez mechanika ktory sprawdzal cisnienie sprezania wiec dlaczeo nie nic nie bylo robione ? Przynajmniej proba olejowa powiedziala by czy dol czy gora silnika jest do remontu.
Dlaczego byla regerowana turbina ?
Dlaczego wymieniono odme ?
Jezeli wyciety zostal filtr czastek stalych a sterownik probowal go wypalac to wchodzil by w stan awaryjny czyli ikonka plus spadek mocy i obroty do 2000 tys
Mam wrazenie ze mechanik na slepo probuje trafic przy okazji zarabiajac kase na Tobie
Turbine mozna sprawdzic odme rowniez a komputer pokaze jaka jest roznica cisnien przed i za filtrem czastek stalych jezeli nie pokazuje tych danych filtr jest wyciety a komputer samochodu go nie widzi wiec nie bedzie go wypalal to logiczne
Proponuje innego mechanika (uczciwego albo wykwalifikowanego)

Dopisano 26 mar 2019 14:49:

Dodam jeszcze ,ze jezeli naprawde probowal wypalic filtr 600 razy to napewno nic nie stalo sie uszczelniaczom zaworowym ,czy tez prowadnica ,ale pierscienie tlokowe juz owszem mogly sie pozcierac lub pozapiekac ,poniewaz splywajacy po gladzi cylindrowej olej napedowy skutecznie zmywa cienki film olejowy i tam szukal bym problemu .
Powodzenia
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2008, 01:39
Posty: 11
Skąd: Zlocieniec
Auto: Mazda 3 BL 2011 Y6

Postprzez gosiak78 » 11 kwi 2019, 21:25

Hej mechanik juz jest inny ,
odpowiadając na zadane przez Ciebie pytania, Turbo regenerowane bo było zalane olejem i nie było mocy, Odma to samo cała zwalona nie do wyczyszczenia,
jesteśmy też po wymianie uszczelek w głowicy, głowica sprawdzona jest szczelna małpa dalej kopci i bierze olej, załamka, <płacze>
Początkujący
 
Od: 2 wrz 2016, 15:25
Posty: 8
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 3 BL 2009

Postprzez piotrus1803 » 11 kwi 2019, 22:11

Hej Jak juz pisalem mysle ze problem to cisnienie sprezania

Dopisano 11 kwi 2019 22:15:

Mozna jeszcze sprawdzic jaka jest korekta wtryskiwaczy
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2008, 01:39
Posty: 11
Skąd: Zlocieniec
Auto: Mazda 3 BL 2011 Y6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323