Problem z FAP/DPF – co robić?
Włącza się tyle razy i z taką częstotliwością jak potrzebuje
Czasami codziennie i to na krótszych odcinkach, a czasami raz na dwa tygodnie albo i rzadziej. Zależy to od wielu czynników, z których najważniejszy to poziom zabrudzenia. W każdym razie lepiej, że się włącza i dopala niż miałby się zapchać i zamrugać kontrolką na desce bo wtedy już tylko wypalanie serwisowe mu skutecznie pomoże. Radzę sprawdzić czy był uzupełniany płyn katalityczny raz na 60 tyś km i dobrze go przegonić ale w takiej trasie minimum 100 km i to z prędkościami autostradowymi. Na pewno mu to zrobi dobrze, co nie oznacza wcale, że później będzie się rzadziej włączało dopalanie bo to tak nie działa. Jednym słowem nie znasz dnia ani godziny – steruje tym komputer według własnego widzimisię i nie opracujesz tutaj żadnego algorytmu pracy 
Dzięki za informacje, jutro przyjdzie interfejs OBD2, to sprawdzę czy to przepalanie skutecznie przechodzi, bo mam wrażenie, że z jakichś powodów kończy się błędem i dlatego próbuje palić go ponownie.
Jeśli się okaże, że pali go tak (bo lubi) to trzeba będzie się z tym ustrojstwem szybko pożegnać.
Jeśli się okaże, że pali go tak (bo lubi) to trzeba będzie się z tym ustrojstwem szybko pożegnać.
- Od: 24 sie 2015, 08:40
- Posty: 73
- Skąd: Łódź/Nekla
- Auto: Hyundai Ioniq Electric '16
Mazda 3 BL Y6 '09
Mazda CX3 '19
jerry1333 napisał(a):Coś Ci się wyjaśniło w tej sprawie? Ja mam podobny problem (na trasie 25km chce się 2 razy przepalać, przybywa oleju)
Bardzo szybko się wyjaśniło, nawet wchodząc w tryb serwisowy i wymuszając przepalanie, pomogło na może 100 km. Tydzień później cieszyłem się już brakiem DPFa, zmniejszonym o 1l/100km spalaniem i zwiększoną mocą – gdzieś na forum jest wykres z hamowni.
- Od: 24 sie 2015, 08:40
- Posty: 73
- Skąd: Łódź/Nekla
- Auto: Hyundai Ioniq Electric '16
Mazda 3 BL Y6 '09
Mazda CX3 '19
DrKubus napisał(a):jerry1333 napisał(a):Coś Ci się wyjaśniło w tej sprawie? Ja mam podobny problem (na trasie 25km chce się 2 razy przepalać, przybywa oleju)
Bardzo szybko się wyjaśniło, nawet wchodząc w tryb serwisowy i wymuszając przepalanie, pomogło na może 100 km. Tydzień później cieszyłem się już brakiem DPFa, zmniejszonym o 1l/100km spalaniem i zwiększoną mocą – gdzieś na forum jest wykres z hamowni.
OK, coś czuję że i w moim aucie niedługo dpf będzie tylko wspomnieniem, pomimo wypalania i czyszczenia przybywa oleju i auto chce wypalać dpf-a co chwilę.
Mir napisał(a):a jak sie objawia to "auto chce wypalać dpf-a" ?
Jak puścisz gaz i będziesz zwalniał (jadąc na biegu), a spalanie będzie w okolicy 2 l/100km, to znaczy ze się wypala.
- Od: 24 sie 2015, 08:40
- Posty: 73
- Skąd: Łódź/Nekla
- Auto: Hyundai Ioniq Electric '16
Mazda 3 BL Y6 '09
Mazda CX3 '19
Chwalicie Panowie usuwanie FAP, a powiedzcie czy czasem za naszymi fajnymi trójkami nie pojawia się później siwy dym jak za jakimś starym rupieciem ? Precyzując chodzi mi o mocniejsze dodanie gazu w aucie z dodatkowo podniesioną mocą. O to czy chromowana końcówka rury wydechowej nie robi się czarna od sadzy nawet nie pytam bo wiem że po ściągnięciu FAPu taka jest 
Końcówka rzeczywiście pociemniała, ale dymu jeszcze ani razu nie zauważyłem. Miałem za to spotkanie z ITD i badali mi poziom spalin... pochwalili nawet że mimo 200kkm wynik bardzo ładny 
- Od: 24 sie 2015, 08:40
- Posty: 73
- Skąd: Łódź/Nekla
- Auto: Hyundai Ioniq Electric '16
Mazda 3 BL Y6 '09
Mazda CX3 '19
Z tymi spalinami to akurat pozytywna wiadomość
Może dym który się pojawia u niektórych w dużej mierze zależy od stanu silnika oraz tego kto usuwał FAP i jaką mapę wgrał. Miejmy taką nadzieję bo to byłyby dobre wieści dla usuwających. Ja osobiście na razie o tym nie myślę bo mam przebieg niecałe 90 tyś i żadnych problemów z FAPem nie mam. Dopala sobie jak ma ochotę a o moc troszczy się niemiecki Race chip 
U mnie diagnoza to zapchany DPF tak mocno że programowe wypalanie nie daje rady. Koszt wymiany filtra ok. 4tys zł.
@EDIT:
Ostatecznym rozwiązaniem problemu niewypalania się filtra i przybywania oleju zostało usunięcie filtra ze zmianami w kompie. Nie pomagały już żadne programowe wypalania, czujniki sprawne, płyn Eolys był uzupełniany na bieżąco.
Widocznie 25km w jedną stronę ze średnią prędkością ~70km/h to za mało aby poprawnie wypalać filtr.
Nie wiem jak w autach z podniesioną mocą (pewnie będzie to bardziej widoczne) u mnie tylko jak mocniej pocisnę auto na starcie jest chmurka przez 0.5m dalej nic nie widać.
@EDIT:
Ostatecznym rozwiązaniem problemu niewypalania się filtra i przybywania oleju zostało usunięcie filtra ze zmianami w kompie. Nie pomagały już żadne programowe wypalania, czujniki sprawne, płyn Eolys był uzupełniany na bieżąco.
Widocznie 25km w jedną stronę ze średnią prędkością ~70km/h to za mało aby poprawnie wypalać filtr.
Tytan napisał(a):Chwalicie Panowie usuwanie FAP, a powiedzcie czy czasem za naszymi fajnymi trójkami nie pojawia się później siwy dym jak za jakimś starym rupieciem ?
Nie wiem jak w autach z podniesioną mocą (pewnie będzie to bardziej widoczne) u mnie tylko jak mocniej pocisnę auto na starcie jest chmurka przez 0.5m dalej nic nie widać.
DrKubus napisał(a):Mir napisał(a):a jak sie objawia to "auto chce wypalać dpf-a" ?
Jak puścisz gaz i będziesz zwalniał (jadąc na biegu), a spalanie będzie w okolicy 2 l/100km, to znaczy ze się wypala.
Przejechałem swoją BL MZ-CD 115KM od kupna (nie nowa) około 6tys km i NIGDY tego nie doświadczyłem ....
A wg specjalistów mam DPF i że ma sie dobrze .... nie rozumiem już nic ....
- Od: 7 cze 2016, 17:51
- Posty: 23
- Skąd: Podbeskidzie
- Auto: Mazda 3 BL 1.6 MZ-CD 2012
Cześć wszystkim,
Podobny problem w mojej Madzi 3 BL, 2009 r., 109KM.
Miesiąc temu włączyła mi się kontrolka dotycząca filtru, pojechałem do znajomego mechanika, który wykasował błąd w komputerze i kazał mi przepalić autko pod 4-5 tys. obrotów na drugim/trzecim biegu. Tak też zrobiłem.
No i po miesiącu, a dokładnie dziś – problem powrócił. Autko sprawowało się b.dobrze kiedy robiłem codziennie trasę do pracy 100km. Przeprowadziłem się i auto od jakiegoś czasu jeździ po mieście (do pracy 3km) i raz na 2 tygodnie robi dłuższy dystans do domu rodzinnego ok. 100km. Niestety chyba jest to niewystarczające, bo problem pojawił się dziś znowu – świeci kontrolka na środku (koło zębate z wykrzyknikiem w środku).
Piszecie tutaj o "przegazowaniu auta", ale nie wiem czy we wszystkich modelach tak jest, bo np. u mnie komputer blokuje obroty, w takim sensie, że nie pojadę szybciej niż 4 tys. obrotów i nie szybciej niż 120km/h bodajże. Zatem pytanie: w jaki sposób mogę "przegazować" auto aby ta kontrolka zniknęła? Czy tylko wizyta u mechanika? Czy może w jakiś inny sposób?
Z góry dzięki i pozdrawiam.
Podobny problem w mojej Madzi 3 BL, 2009 r., 109KM.
Miesiąc temu włączyła mi się kontrolka dotycząca filtru, pojechałem do znajomego mechanika, który wykasował błąd w komputerze i kazał mi przepalić autko pod 4-5 tys. obrotów na drugim/trzecim biegu. Tak też zrobiłem.
No i po miesiącu, a dokładnie dziś – problem powrócił. Autko sprawowało się b.dobrze kiedy robiłem codziennie trasę do pracy 100km. Przeprowadziłem się i auto od jakiegoś czasu jeździ po mieście (do pracy 3km) i raz na 2 tygodnie robi dłuższy dystans do domu rodzinnego ok. 100km. Niestety chyba jest to niewystarczające, bo problem pojawił się dziś znowu – świeci kontrolka na środku (koło zębate z wykrzyknikiem w środku).
Piszecie tutaj o "przegazowaniu auta", ale nie wiem czy we wszystkich modelach tak jest, bo np. u mnie komputer blokuje obroty, w takim sensie, że nie pojadę szybciej niż 4 tys. obrotów i nie szybciej niż 120km/h bodajże. Zatem pytanie: w jaki sposób mogę "przegazować" auto aby ta kontrolka zniknęła? Czy tylko wizyta u mechanika? Czy może w jakiś inny sposób?
Z góry dzięki i pozdrawiam.
Teraz to już chyba za późno na takie rozwiązanie problemu. U mnie zakończyło się na likwidacji tego wynalazku (szkoda mi kasy na wymianę filtra – 4k w ASO) kiedy auto notorycznie przechodziło w tryb awaryjny i oleju przybywało 2l/1000km.
Powodem u mnie była pewnie miejska jazda (małe odległości – do 50km dziennie) oraz nieszczelne dwa wtryskiwacze (naprawione).
Powodem u mnie była pewnie miejska jazda (małe odległości – do 50km dziennie) oraz nieszczelne dwa wtryskiwacze (naprawione).
Wypalanie nie jest najlepszym pomysłem, pozostaje popiół. Przetestujcie czyszczenie wodne, jest o wiele bardziej skuteczne. Jeżeli nie wiecie gdzie iść, to polecam serwis na Strykowskiej w Łodzi.
- Od: 8 lis 2019, 21:11
- Posty: 1
- Auto: Mazda jazda!
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości