Mazda 3 2012r MZR 2.0 150 KM – błąd P0302

Witam.
Pacjent – samochód teścia – Mazda 3 2012r MZR 2.0 150 KM, LPG, automat.
Podczas jazdy, najczęściej na zimnym, zaczyna gubić iskrę na cylindrze 2.
Mruga check, zapala się kontrola trakcji, traci moc. Wystarczy się zatrzymać, zgasić, odpalić i wszystko wraca do normy. Jazda i za chwilę znowu to samo, a jak się porządnie rozgrzeje, problem znika.
Na rozgrzanym potrafi się to przydarzyć przy mocnym ciśnięciu pedału, ale rzadko.
Na benzynie jest bardziej odporna na takie zachowanie, ale nie jest tak że w ogóle się to nie zdarza.
Wymienione – cewki, świece, wtryskiwacze LPG (na początku myślałem że to problem tylko z LPG) i nic to nie dało.
Błąd tylko jeden P0302 – gubi iskrę na cylindrze 2.
Dziś zacząłem grzebać w elektryce. Prześledziłem gdzie lecą przewody od cewek i znalazłem jak mniemam sterownik silnika (przy aku) i jest tam coś co mi się nie podoba.
Jakieś dziwne połączenia, niby wychodzą z głównej wiązki kabli i wedle mnie ciężko było by komuś to tak dokładać, ale nie chce mi się wierzyć że to fabryka.
Te lewe przewody, nieizolowane, mają tylko jakieś luźne koszulki ekranowane, miejsca połączeń były zasylikonowane i owinięte izolacją. 3 takie połączenia, łączą się jednym czarnym przewodem do kompa.
W drugiej wiązce jest jedno takie łączenie.
Czy ktoś spotkał się z czymś takim? Ja w życiu nie widziałem, a nie jedno już rozbierałem.
Niby nie ma to związku z przewodami cewki 2, ale jednak to przewody do kompa, więc może coś mieszają.
A może źle szukam i ktoś pomysł co dolega tej Maździe.
Na forum jest parę tematów z tym błędem, ale żaden mi nie pomógł.
A jeszcze może wie ktoś czy jest szansa znaleźć w necie schemat elektryczny od tego samochodu. Pewnie sporo by pomógł. Szukałem i nic.
Aktualizacja.
Wyciąłem tę dziwną wiązankę i porobiłem po swojemu.
Odciąłem całą instalację LPG i przywróciłem elektrykę do stanu z przed LPG. Przedzwoniłem przewody od wtrysku i cewki nr 2 do kompa. Dalej nic nie znalazłem. Problem jak się pojawiał tak się pojawia.
Pacjent – samochód teścia – Mazda 3 2012r MZR 2.0 150 KM, LPG, automat.
Podczas jazdy, najczęściej na zimnym, zaczyna gubić iskrę na cylindrze 2.
Mruga check, zapala się kontrola trakcji, traci moc. Wystarczy się zatrzymać, zgasić, odpalić i wszystko wraca do normy. Jazda i za chwilę znowu to samo, a jak się porządnie rozgrzeje, problem znika.
Na rozgrzanym potrafi się to przydarzyć przy mocnym ciśnięciu pedału, ale rzadko.
Na benzynie jest bardziej odporna na takie zachowanie, ale nie jest tak że w ogóle się to nie zdarza.
Wymienione – cewki, świece, wtryskiwacze LPG (na początku myślałem że to problem tylko z LPG) i nic to nie dało.
Błąd tylko jeden P0302 – gubi iskrę na cylindrze 2.
Dziś zacząłem grzebać w elektryce. Prześledziłem gdzie lecą przewody od cewek i znalazłem jak mniemam sterownik silnika (przy aku) i jest tam coś co mi się nie podoba.
Jakieś dziwne połączenia, niby wychodzą z głównej wiązki kabli i wedle mnie ciężko było by komuś to tak dokładać, ale nie chce mi się wierzyć że to fabryka.
Te lewe przewody, nieizolowane, mają tylko jakieś luźne koszulki ekranowane, miejsca połączeń były zasylikonowane i owinięte izolacją. 3 takie połączenia, łączą się jednym czarnym przewodem do kompa.
W drugiej wiązce jest jedno takie łączenie.
Czy ktoś spotkał się z czymś takim? Ja w życiu nie widziałem, a nie jedno już rozbierałem.
Niby nie ma to związku z przewodami cewki 2, ale jednak to przewody do kompa, więc może coś mieszają.
A może źle szukam i ktoś pomysł co dolega tej Maździe.
Na forum jest parę tematów z tym błędem, ale żaden mi nie pomógł.
A jeszcze może wie ktoś czy jest szansa znaleźć w necie schemat elektryczny od tego samochodu. Pewnie sporo by pomógł. Szukałem i nic.
Aktualizacja.
Wyciąłem tę dziwną wiązankę i porobiłem po swojemu.
Odciąłem całą instalację LPG i przywróciłem elektrykę do stanu z przed LPG. Przedzwoniłem przewody od wtrysku i cewki nr 2 do kompa. Dalej nic nie znalazłem. Problem jak się pojawiał tak się pojawia.