Kontrolka temperatury płynu chłodzącego(niebieska)

Postprzez Majkel... » 3 paź 2021, 06:52

Witam jestem od niedawna posiadaczem Mazdy 3 BL 2010 Benzynka 2.0 disi i mam rozkminke o jednym temacie kontrolka niebieska od temperatury płynu chłodzacego raz mi gasnie po 4 km raz po 13 km czy to moze byc cos z termostatem czy z czujnikiem temperatury czy poprostu to normalne w tych modelach??/ :D :D
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2021, 00:53
Posty: 4
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 BL 2010 2.0 DISI

Postprzez Tasman20Wroc » 3 paź 2021, 10:16

Dużo zależy od temperatury powietrza jaka jest na zewnątrz. Latem przy 30 stopniach też mi gaśnie po kilku sekundach, zimą po kilku kilometrach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2019, 21:45
Posty: 489 (24/11)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BL 2012
Były:
Polonez Caro 1.5 GLE
Golf IV 1.6 MPI

Postprzez Majkel... » 3 paź 2021, 11:40

No Własnie Dzisiaj było 10 stopni rano i dopiero po 13 kilometrach mi zgasła kontrolka troche dziwne:)
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2021, 00:53
Posty: 4
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 BL 2010 2.0 DISI

Postprzez Tasman20Wroc » 3 paź 2021, 13:30

Nic w tym dziwnego nie ma. Ogólnie w niższej temperaturze otoczenia płyn ma niższa temperaturę. Kontrolka gaśnie chyba przy 30 stopniach temperatury płynu, jeśli się nie myślę. Jak masz 30 stopni temperatury otoczenia to kontrolka gaśnie właściwie po kilkuset metrach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2019, 21:45
Posty: 489 (24/11)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BL 2012
Były:
Polonez Caro 1.5 GLE
Golf IV 1.6 MPI

Postprzez Majkel... » 3 gru 2021, 12:56

Witam chciałem odnowić temat bo wyszły dziwne rzeczy umówiłem się na wymianę termostatu bo nie dawało mi to spokoju i wyszło że termostat był wykrecony i wogole nie było termostatu jeździłem bez i mechanik mnie nastraszył że tak robią nie uczciwi handlarze jak są podejrzenia walnietej uszczelki pod głowicą.Dodam że teraz wszystko dogrzewa ładnie auto nie dymi obroty trzyma wszystko wporzadku chyba że coś po czasie wyjdzie jak trochę pojeżdżę jak myślicie?co z tym fantem zrobic

Dopisano 3 gru 2021, 19:39:

[quote=,
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2021, 00:53
Posty: 4
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 BL 2010 2.0 DISI

Postprzez Artanis02 » 12 gru 2021, 11:44

W tym silniku żeby [tiiit] uszczelkę pod głowicą to trzeba się postarać, ale jest to możliwe. Prędzej obstawiam, że ktoś chciał zaoszczędzić 50 zł i po prostu zdemontował stary termostat (może był uszkodzony? zablokowany na amen?) i zostawił bez. Jeśli auto śmiga to bym się nie przejmował, ale możesz sprawdzić testerem do walniętych uszczelek:
https://www.youtube.com/watch?v=v0U8Iyf0kk4
Monitoruj też poziom płynu chłodzącego
Jak nic nie wyjdzie to lepiej nie kombinować :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2017, 13:23
Posty: 113 (4/4)
Auto: Mazda3 BL 2009 2.0 151KM

Postprzez Majkel... » 12 gru 2021, 22:18

Właśnie wyszły jajca przegrzewanie silnika wywalanie płynu i zimna dmuchawa czyli pewnie UPG chociaż robili testerem i nie było CO2 może coś być innego???
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2021, 00:53
Posty: 4
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 BL 2010 2.0 DISI

Postprzez Artanis02 » 16 gru 2021, 06:41

Może gdzieś indziej jest wyciek? Pompa wody? Przewody chłodnicze/połączenia? Chłodnica?
Sprawdź cały układ, może po dzwonie coś jest uszkodzone...
Nie wiem czy skanerem to sprawdzisz, ale upewnij się, że pompa wody pracuje.

Sprawdź też nagrzewnicę, może coś było zaślepione z powodu wycieku i po przywróceniu termostatu wrócił problem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2017, 13:23
Posty: 113 (4/4)
Auto: Mazda3 BL 2009 2.0 151KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323