Strona 1 z 1

MAZDA 3 2.0 DISI 2010 – akumulator iSTOP

PostNapisane: 23 lut 2018, 11:41
przez bandi20
Witam, mam pytanie nt. akumulatora do iSTOPu. Czy bierze on w jakikolwiek sposób udział w rozruchu auta wyłączonego? Tzn. czy jeśli akumulator pomocniczy nie podtrzymuje prawidłowo to ma to wpływ na odpalanie auta zwłaszcza w zimę?

Z góry dziękuję za pomoc.

Re: MAZDA 3 2.0 DISI 2010 – akumulator iSTOP

PostNapisane: 25 mar 2018, 21:35
przez petros99
Możesz go wyciągnąć i jeździć bez niego,

PostNapisane: 12 cze 2018, 20:36
przez Artanis02
Lekko rozwinę post petros99 powyżej.
Z tego co ogarnąłem w internecie i na tym forum (zaznaczam, że nie jestem ani mechanikiem ani elektrykiem) to akumulatory są w pewnym stopniu od siebie zależne i z informacji od użytkowników wymiana tylko jednego powoduje, że drugi (jeśli nadaje się do wymiany) skraca temu pierwszemu życie.
Wnioskuję z tego, że jeśli ktoś nie korzysta z i-stopu i nie przeszkadza mu migająca dioda, to powinien jeździć tylko na głównym, a pomocniczy wyjąć.
Ja osobiście wymieniłem oba, wiąże się to niestety z dodatkowym kosztem, oba akumulatory kosztują razem około 425 zł (175 zł pomocniczy + 250 zł główny + ew. przesyłka oraz montaż). Modele, które kupiłem to Yuasa YBX5053 (główny) oraz YBX3009 (pomocniczy – i-stop).

Z tego co pamiętam, sama wymiana akumulatora nie usuwa błędu migającej diody i-stop, należy ją usunąć poprzez komputer (dodatkowy koszt) i przy następnym momencie, który spełnia warunki, i-stop się uruchomi.

PostNapisane: 19 cze 2018, 07:55
przez petros99
Z tego co pamiętam, sama wymiana akumulatora nie usuwa błędu migającej diody i-stop, należy ją usunąć poprzez komputer (dodatkowy koszt) i przy następnym momencie, który spełnia warunki, i-stop się uruchomi

Co ciekawe u mnie to się nie sprawdziło. Po skasowaniu błędu, polecam program FORScan, i-stop mi nie działał. Zaczął działać po przejechaniu 200Km <co?>

Re: MAZDA 3 2.0 DISI 2010 – akumulator iSTOP

PostNapisane: 12 lip 2018, 20:47
przez Artanis02
@petros99
Z drugiej strony samo usunięcie błędu w moim egzemplarzu każdorazowo powodowało (przy odpowiednich warunkach) uruchomienie się i-stop'u, a przy próbie rozruchu –> pojawienie się błędu.

Re: MAZDA 3 2.0 DISI 2010 – akumulator iSTOP

PostNapisane: 20 lut 2020, 22:29
przez nick555
Doszliscie jak to jest z tym naszym istopem? Powiem walczę już dłuższy czas, i nadal coś nie tak.
Wymieniłem Aku, zrobiłem adaptacje w salonie a istop działa w sumie jak chce, raz dwa dni spokój, kolejnego dnia rano mruga. W ASO stwierdzili że nie działa, bo padł przekaźnik, bagatela 2,5 k, ale po powrocie od nich istop zadziałał.
Możecie mi zmierzyc ile ładuje Wam alternator duży i mały aju, na włączonym silniku i światłach?

Re: MAZDA 3 2.0 DISI 2010 – akumulator iSTOP

PostNapisane: 15 sie 2022, 17:35
przez miranda55
Chciałabym poradzić się w sprawie akumulatora.

1. Czy główny akumulator powinien być dedykowany do samochodów z systemem start-stop? Jeśli tak, to jakie polecacie? Zastanawiam się nad Varta Blue Dynamic EFB JIS 565 501 065 oraz EXIDE START&STOP EFB 60Ah 520A P+

2. Po czym poznać, że akumulator od i-stop wymaga wymiany?

PostNapisane: 28 wrz 2022, 10:11
przez Maverick07
Najlepiej zajrzeć do kompendium wiedzy o Maździe 3BL
viewtopic.php?f=113&t=159602

1. Nie,
2. I-stop nie działa