Wyłączenie I-Stop na stałe. Wymiana akumlatora

Postprzez Amrozz » 26 lis 2017, 11:28

Witam.
1.Czy jest możliwość odpięcia tego systemu na stałe bez manualnego codziennego wciskania off??
2.Czy przy wymianie akumlatora głównego lub pomocniczego muszę mieć jakiś dodatkowy sprzęt czy tylko serwis mi to wymieni.

Do ładowania akumlatorów mam Ładowarka CTEK MXS 5.0 TEST & CHARGE. NAPRAWDĘ POLECAM super produkt.

Dzięki za info
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 gru 2016, 16:58
Posty: 3 (0/1)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 3 BL 2012 2.0 DISI 151Km

Postprzez moor » 27 lis 2017, 15:53

Amrozz napisał(a):Witam.
1.Czy jest możliwość odpięcia tego systemu na stałe bez manualnego codziennego wciskania off??

Z tego co mi wiadomo nie ma takiego przełącznika w dostępnych przez złącze serwisowe interfejsach, a więc wyłączyć możesz tylko przez odłączenie akumulatora od i-stop. Lampka od i-stop będzie wtedy migać na pomarańczowo cały czas (dość wkurzające, ale można zalepić czarną taśmą).
2.Czy przy wymianie akumlatora głównego lub pomocniczego muszę mieć jakiś dodatkowy sprzęt czy tylko serwis mi to wymieni.

Po wymianie akumulatora od i-stop (nie pamiętam jak z głównym), system i-stop może nie działać (i-stop miga wtedy na pomarańczowo) póki nie wyczyścisz błędu akumulatora poprzez złącze serwisowe. Jeśli masz odpowiedni interfejs (działające da się kupić za kilkadziesiąt złotych na aukcjach, ale to trochę loteria), to możesz sam sobie skasować błąd za pomocą oprogramowania do interfejsu. U mnie zadziałał tylko forscan (jest wersja na PC za free i na androida-płatna). W serwisie to może być coś koło 50-100PLN.
Początkujący
 
Od: 24 sty 2015, 15:19
Posty: 18 (1/3)
Auto: Mazda 3 Sport 2009
2.0 DISI

Postprzez Amrozz » 27 lis 2017, 20:22

Wielkie dzięki.
Mam for scana na PC dziś testowałem jest tam wszystko nawet stan naładowania aku w % jednego jak i drugiego.

A jak ładować te akumlatory? Każdy z osobna?? Czy pierw główny a pózniej ten pomocniczy???
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 gru 2016, 16:58
Posty: 3 (0/1)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 3 BL 2012 2.0 DISI 151Km

Postprzez moor » 28 lis 2017, 12:05

Nie do końca rozumiem pytania. Ładujesz osobno, chyba, że masz 2 ładowarki. Kolejność zostaje do wyobraźni. Ten pomocniczy jest potrzebny tylko do i-stop, więc na upartego możesz go w ogóle nie ładować żeby jeździć – wystarczy główny.
W trakcie jazdy samochód ma tendencję do ładowania pomocniczego w drugiej kolejności. Więc aby ten od i-stop się poprawnie ładował arbitralnie raz na tydzień sugerowana jest dłuższa przejażdżka z prędkością pozamiejską.
Początkujący
 
Od: 24 sty 2015, 15:19
Posty: 18 (1/3)
Auto: Mazda 3 Sport 2009
2.0 DISI

Postprzez krzysieknam » 8 mar 2018, 20:33

Witam wszystkich.
Jestem od dziś posiadaczem Mazdy 3 i mam problem z aku, do wymiany pewnie będe musiał wymienic oba ale cieżko znaleźć. Czy ktoś mógłby mi pomódz ? Silnik 2.0 MZR 151 km rok 2010.i stop

Dopisano 8 mar 2018, 19:45:

Witam wszystkich.
Jestem od dziś posiadaczem Mazdy 3 i mam problem z aku, do wymiany pewnie będe musiał wymienic oba ale cieżko znaleźć. Czy ktoś mógłby mi pomódz ? Silnik 2.0 MZR 151 km rok 2010.i stop

Dopisano 8 mar 2018, 19:46:

Witam wszystkich.
Jestem od dziś posiadaczem Mazdy 3 i mam problem z aku, do wymiany pewnie będe musiał wymienic oba ale cieżko znaleźć. Czy ktoś mógłby mi pomódz ? Silnik 2.0 MZR 151 km rok 2010.i stop

Dopisano 8 mar 2018, 19:47:

Witam wszystkich.
Jestem od dziś posiadaczem Mazdy 3 i mam problem z aku, do wymiany pewnie będe musiał wymienic oba ale cieżko znaleźć. Czy ktoś mógłby mi pomódz ? Silnik 2.0 MZR 151 km rok 2010.i stop
Początkujący
 
Od: 8 mar 2018, 20:07
Posty: 9
Auto: Mazda 3 BL 2.0 MZR DISI 151KM sedan

Postprzez Neonixos666 » 8 mar 2018, 20:50

krzysieknam napisał(a):Jestem od dziś posiadaczem Mazdy 3 i mam problem z aku, do wymiany pewnie będe musiał wymienic oba ale cieżko znaleźć.


Jak oba? Tam jest tylko jeden.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez krzysieknam » 8 mar 2018, 20:53

No właśnie ja mam 2 i muszę wymienic oba chcę gdzieś kupić.
Początkujący
 
Od: 8 mar 2018, 20:07
Posty: 9
Auto: Mazda 3 BL 2.0 MZR DISI 151KM sedan

Postprzez Neonixos666 » 8 mar 2018, 20:54

pokaż mi te dwa akumulatory :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez krzysieknam » 8 mar 2018, 21:09

No mam mniejszy i większy.Nie wiem który jest od i stop ,ale i stop nie działa a ten wiekszy ma tylko 7 % wytrzymałości no i mają 7 lat już.
Początkujący
 
Od: 8 mar 2018, 20:07
Posty: 9
Auto: Mazda 3 BL 2.0 MZR DISI 151KM sedan

Postprzez twardy103 » 8 mar 2018, 22:59

Mniejszy jest od i-stopu. Pytanie czy i-stop nie działa przez słaby większy akumulator czy sam jest też słaby. Ja w zeszłym roku miałem podobnie. Nie działał mi i-stop, przeszukałem to forum i znalazłem info, że jeśli główny jest słaby to i-stop się nie załączy. Sprawdziłem oba i okazało się, że wymiana głównego pomogła i i-stop się załącza obecnie.
Rodzaje jakie należy kupić masz w faq: viewtopic.php?f=113&t=159602

2.0 DISI i-stop 151 KM
Akumulator główny:
Varta Blue B32 [45Ah, 330A]
Bosch S4 021 [45Ah, 330A]
Banner Power Bull P45 23 [45Ah, 360A]
Yuasa YBX 3053 [45Ah, 400A] lub YBX 5053 [48Ah, 430A]
Akumulator pomocniczy (i-stop)
Yuasa YBX3009 [30Ah, 280A]

Dyskusja: viewtopic.php?f=476&t=138806
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2010, 00:25
Posty: 686 (1/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008

Postprzez krzysieknam » 8 mar 2018, 23:07

Wielkie dzięki.To najpierw poszukam większego.
Początkujący
 
Od: 8 mar 2018, 20:07
Posty: 9
Auto: Mazda 3 BL 2.0 MZR DISI 151KM sedan

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323