Strona 1 z 1

Mazda 3 2.0 i-Stop – Pasek klinowu wielorowkowy (?)

PostNapisane: 25 kwi 2017, 10:12
przez shadar_l
Witam,

od dość długiego czasu mam problem, mianowicie przy odpalaniu silnika pojawia się dźwięk – świst/pisk. Ten sam dźwięk pojawia się np. przy maksymalnym wciśnięciu gazu na 1-3 biegu (czasem na 4). Dźwięk natomiast znika przy wyłączonej klimatyzacji. Rozumiem że jest to problem związany z paskiem napinacza alternatora? Czytając kilka wątków wywnioskowałem że trzeba wymienić na początek pasek klinowy wielorowkowy i zobaczyć czy to pomoże – dobrze myślę? Może ktoś podpowiedzieć jaki pasek kupić? Widziałem że są dwa warianty 1330mm i 1310mm.

Dopisano 26 kwi 2017, 09:06:

Serio nikt nic? :(

Dopisano 26 kwi 2017, 09:56:

Dobra, chyba sam znalazłem. 1310 jest w przypadku automatycznej skrzyni biegów, 1330 w przypadku manualnej. Może komuś przyda się to w przyszłości ;)

Re: Mazda 3 2.0 i-Stop – Pasek klinowu wielorowkowy (?)

PostNapisane: 12 cze 2018, 20:22
przez Artanis02
Siemka.
Odgrzewam.
Ja kupiłem następujące modele (są 2 paski, jeden taki jak w każdym samochodzie i drugi od klimy):
Gates 6PK1328 – główny
Gates 5PK716SF – do klimy
(Mi z przesyłką na allegro wyszło 100 zł bez grosza <faja> )

Bardzo podobne są również od Contitech, czyli:
Conti 6PK1330 – główny
Conti 5PK716 ELAST – do klimy

Powyższe są do 2.0 151KM z i-stop.

Pozdrawiam :)

PostNapisane: 9 wrz 2018, 09:13
przez shadar_l
To i ja odgrzeje. Mam ten sam problem, tyle tylko że wymiana paska pomaga na 24h... czyli w sumie nie pomaga. Co do pasków po potwierdzam Gates i Conti wymienione przez @Artanis02 pasują.

PostNapisane: 25 gru 2018, 13:52
przez mkrasz
Powody mogą być dwa – wymagana sprawna diagnoza!

1. Napinacz paska
2. Uszkodzone (zacierające się sprzęgło kompresora od klimatyzacji)

Ja u siebie miałem podobny problem. Wszyscy mówili, że to sprzęgło kompresora klimy, jednak fachowy warsztat zdemontował na początek napinacz paska głównego – okazało się, że nie zawsze "odbija".
Po wymianie napinacza i pasków (koniecznie wymieńcie jako komplet czyli napinacz + 2 paski) cisza kompletna.

Re: Mazda 3 2.0 i-Stop – Pasek klinowu wielorowkowy (?)

PostNapisane: 23 maja 2023, 02:39
przez ewertowskip
Mam podobny problem, nie będę zakładał nowego tematu.

Mazda 3 BL 2010 2.0MZR DISI – Na wysokich obrotach klima wydaje dokładnie ten dźwięk upuszczanego powietrza, przy uruchamianiu silnika również. Pasek napinacza i sam napinacz wymieniony przez poprzedniego właściciela. Czy komuś się udało zdiagnozować problem? To sprzęgło nie do końca mi tu pasuje.