Model: Mazda 3 BL 2013
Silnik: MZR 2.0 DISI i-Stop
Zauważyłem, że gdy rozgrzewam silnik rano przed wyjazdem do pracy moja Mazda strasznie dymi z rury wydechowej. Dym nie jest widoczny podczas jazdy. Ponieważ nie znam się na samochodach, to chciałbym zasięgnąć Waszej opinii czy jest to normalne (para wodna? różnica temperatur?).
Film prezentujący problem, nagrany dzisiaj o 6:30 – [youtube]Model: Mazda 3 BL 2013
Silnik: MZR 2.0 DISI i-Stop
Zauważyłem, że gdy rozgrzewam silnik rano przed wyjazdem do pracy moja Mazda strasznie dymi z rury wydechowej. Dym nie jest widoczny podczas jazdy. Ponieważ nie znam się na samochodach, to chciałbym zasięgnąć Waszej opinii czy jest to normalne (para wodna? różnica temperatur?).
Film prezentujący problem, nagrany dzisiaj o 6:30.
https://www.youtube.com/watch?v=VSPGyA4aW34
Temperatura na zewnątrz wynosiła ~13 stopni. Samochód był na luzie z włączonym nawiewem na szybę (bez AC). Dym nie pojawia się od razu, a po chwili.[/youtube] Temperatura na zewnątrz wynosiła ~13 stopni. Samochód był na luzie z włączonym nawiewem na szybę (bez AC). Dym nie pojawia się od razu, a po chwili.
Biały dym/para wodna podczas grzania silnika
Strona 1 z 1
Mam tak samo od początku raczej wszystko w normie, zwykła para wodna chyba, że się mylę
- Od: 25 lip 2015, 11:38
- Posty: 142 (0/4)
- Skąd: Wadowice
- Auto: Mazda3 BL LF 2009/10 2.0 DISI 151km Blue
viewtopic.php?f=332&t=184357
Normalka. Nie przejmuj się. TTTM.
Gdzieś w wydechu zbiera się woda i dosyć długo paruje.
Oczywiście kontrolnie zerkaj na poziom płynu chłodniczego (czy nie ubywa) i od czasu do czasu zaglądaj pod korek wlewu oleju (żeby był czysty, bez białych nalotów).
W mojej trójce zawsze tak było – od nowości, w szóstce mniej, ale też jest.
Gdzieś w wydechu zbiera się woda i dosyć długo paruje.
Oczywiście kontrolnie zerkaj na poziom płynu chłodniczego (czy nie ubywa) i od czasu do czasu zaglądaj pod korek wlewu oleju (żeby był czysty, bez białych nalotów).
W mojej trójce zawsze tak było – od nowości, w szóstce mniej, ale też jest.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Jak Cię to bardzo wkurza to możesz zrobić, tak jak ja zrobiłem, przewiercić najniższy punkt tłumika wiertłem 6, tak aby para wodna, która się skropli wyciekała po nocy. Stosuje się to czasem w autach na gaz. Ma to chronić przed zardzewieniem tłumika od wewnątrz, gdy rzadko użytkujesz samochód.
Witam..
Podepne sie pod temat..
O ile przy grzaniu silnika para wodna zima specjalnie mnie nie dziwi, natomiast zauwazylem ze Madzia po odpaluniu przez pierwsze 5-10sek puszcza niebieski dymek z dosc specyficznym zapachem jak jest rozgrzany niema z tym problemu i to jak dlamnie oznaka poczatku zlego..
Ma ktos jakis pomysl co moze byc przyczyna??
Pozdrawiam
Podepne sie pod temat..
O ile przy grzaniu silnika para wodna zima specjalnie mnie nie dziwi, natomiast zauwazylem ze Madzia po odpaluniu przez pierwsze 5-10sek puszcza niebieski dymek z dosc specyficznym zapachem jak jest rozgrzany niema z tym problemu i to jak dlamnie oznaka poczatku zlego..
Ma ktos jakis pomysl co moze byc przyczyna??
Pozdrawiam
Witam, moja Mazda również "kopci", w chłodniejsze dni (temp do 10 stopni) nawet na ciepłym silniku całkiem nieźle daje z wydechu. Spaliny bielusieńkie, bez zapachu benzyny czy oleju...
Poziom oleju i płynu chłodniczego bez zmian.
Poziom oleju i płynu chłodniczego bez zmian.
normalne, para wodna... efekt katalityczny, węglowodór HC oraz tlenki azotu (NOx) i tlenek węgla CO zmieniają się w dwutlenek węgla CO2 oraz wodę H2O pod postacią pary wodnej...
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości