Strona 1 z 1

Rozrusznik długo kręci przy rozgrzanym silniku

PostNapisane: 8 lip 2016, 14:19
przez skemski
Witajcie

Od dwóch dni zaobserwowałem problem polegający na tym, że kiedy silnik jest ciepły baaardzo długo kręci rozrusznikiem przy próbie uruchomienia. Problem nie występuje przy rozruchu na zimnym silniku, kiedy auto odpala praktycznie natychmiast.

Scenariusz: odpalam auto rano – żadnego problemu. Jadę trasą – 2-3 godz, po czym zatrzymuję się na postój. Ruszając z postoju, po ok. 1 godz. auto bardzo długo kręci. Ostatecznie odpala, ale boję się, że w końcu nie da rady.

Macie jakieś sugestie? Auto świeżo po przeglądzie (przebieg ok. 77 tys. km), wymienione świece, filtry również OK.

Dodam, że jestem obecnie na wakacjach, więc nie mam jak podjechać do zaprzyjaźnionych serwisów.

Będę wdzięczny za pomoc.

Pozdrawiam,
Maciek

Re: Rozrusznik długo kręci przy rozgrzanym silniku

PostNapisane: 3 sie 2016, 12:02
przez skemski
Problem nadal nie został rozwiązany. W międzyczasie auto przejechało w wakacje ok. 3500 km i spektrum objawów nieco się rozszerzyło. Poza kłopotami z odpaleniem na rozgrzanym silniku, doszło odczuwalne drżenie silnika oraz spadki obrotów, kiedy np. staję na światłach.

W międzyczasie auto było diagnozowane w serwisie w Austrii przez 2 dni i nic nie znaleźli – wpadli na pomysł, że może to świece, ale po zmianie na nowe nic się nie zmieniło, więc wróciły stare. Teraz, auto już w Warszawie stoi w Auto Zakręt, ale właśnie dostałem od nich telefon, że również nie udało im się przez 2 dni namierzyć źródła problemu. :(

Komputer ponoć nie pokazuje żadnych kodów błędów, odczytane parametry zgodne z normami.

Macie koledzy jakieś sugestie? Gdzie szukać?

Re: Rozrusznik długo kręci przy rozgrzanym silniku

PostNapisane: 3 sie 2016, 20:47
przez marcin255
czyszczenie przepustnicy ?

Re: Rozrusznik długo kręci przy rozgrzanym silniku

PostNapisane: 3 sie 2016, 21:18
przez ZOOMik
Wtryskiwacze.

PostNapisane: 3 sie 2016, 21:32
przez mysiak
rozumiem że auto jest jednopaliwowe? Tzn bez LPG. Może jakiś czujnik zdechł, albo może zwyczajnie nie ma gdzieś elektrycznego przejścia. Drgania na jałowym wskazywałyby też na silniczek krokowy

Re: Dobór nowego, głównego akumulatora do M3 BL 2.0 DISI?

PostNapisane: 2 wrz 2016, 11:42
przez Tomek79
Czy moge sam wymienic baterie do istopa czy trzeba cos kasowac/programowac w ASO??
Zdechlo mi dopiero po 5,5 roku.

PostNapisane: 15 sty 2017, 19:39
przez MG1
Witam, miałem identyczne objawy, komputer nie wykazywał błędów. Oddałem autko do ASO, poradzili sobie bez problemu – czyszczenie zaworu EGR oraz czujnika MAF. Zapłaciłem niewiele. Pozdrawiam ASO Mazdy z Katowic.