Rozrusznik długo kręci przy rozgrzanym silniku

Postprzez skemski » 8 lip 2016, 14:19

Witajcie

Od dwóch dni zaobserwowałem problem polegający na tym, że kiedy silnik jest ciepły baaardzo długo kręci rozrusznikiem przy próbie uruchomienia. Problem nie występuje przy rozruchu na zimnym silniku, kiedy auto odpala praktycznie natychmiast.

Scenariusz: odpalam auto rano – żadnego problemu. Jadę trasą – 2-3 godz, po czym zatrzymuję się na postój. Ruszając z postoju, po ok. 1 godz. auto bardzo długo kręci. Ostatecznie odpala, ale boję się, że w końcu nie da rady.

Macie jakieś sugestie? Auto świeżo po przeglądzie (przebieg ok. 77 tys. km), wymienione świece, filtry również OK.

Dodam, że jestem obecnie na wakacjach, więc nie mam jak podjechać do zaprzyjaźnionych serwisów.

Będę wdzięczny za pomoc.

Pozdrawiam,
Maciek
Początkujący
 
Od: 17 sty 2011, 22:51
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 2.0 MZR DISI 2010r. HB E+

Postprzez skemski » 3 sie 2016, 12:02

Problem nadal nie został rozwiązany. W międzyczasie auto przejechało w wakacje ok. 3500 km i spektrum objawów nieco się rozszerzyło. Poza kłopotami z odpaleniem na rozgrzanym silniku, doszło odczuwalne drżenie silnika oraz spadki obrotów, kiedy np. staję na światłach.

W międzyczasie auto było diagnozowane w serwisie w Austrii przez 2 dni i nic nie znaleźli – wpadli na pomysł, że może to świece, ale po zmianie na nowe nic się nie zmieniło, więc wróciły stare. Teraz, auto już w Warszawie stoi w Auto Zakręt, ale właśnie dostałem od nich telefon, że również nie udało im się przez 2 dni namierzyć źródła problemu. :(

Komputer ponoć nie pokazuje żadnych kodów błędów, odczytane parametry zgodne z normami.

Macie koledzy jakieś sugestie? Gdzie szukać?
Początkujący
 
Od: 17 sty 2011, 22:51
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 2.0 MZR DISI 2010r. HB E+

Postprzez marcin255 » 3 sie 2016, 20:47

czyszczenie przepustnicy ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez ZOOMik » 3 sie 2016, 21:18

Wtryskiwacze.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez mysiak » 3 sie 2016, 21:32

rozumiem że auto jest jednopaliwowe? Tzn bez LPG. Może jakiś czujnik zdechł, albo może zwyczajnie nie ma gdzieś elektrycznego przejścia. Drgania na jałowym wskazywałyby też na silniczek krokowy
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2010, 21:02
Posty: 995 (1/11)
Skąd: pomorskie
Auto: Outlander

Postprzez Tomek79 » 2 wrz 2016, 11:42

Czy moge sam wymienic baterie do istopa czy trzeba cos kasowac/programowac w ASO??
Zdechlo mi dopiero po 5,5 roku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 19:45
Posty: 185 (0/3)
Skąd: Oleśnica/Thurgau
Auto: Mazda 3 2.0 DISI i-stop excl+ HTB – 2010r.
Lada Niva 21214 1.7i – 2012r.

Postprzez MG1 » 15 sty 2017, 19:39

Witam, miałem identyczne objawy, komputer nie wykazywał błędów. Oddałem autko do ASO, poradzili sobie bez problemu – czyszczenie zaworu EGR oraz czujnika MAF. Zapłaciłem niewiele. Pozdrawiam ASO Mazdy z Katowic.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 sty 2017, 12:32
Posty: 2
Auto: Mazda 3 BL, rok 2009, 2.0 MZR DISI, HB

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323