Kłopotliwy bagnet do sprawdzania poziomu oleju

Postprzez monkahead » 28 kwi 2014, 10:41

Niech ktoś pokaże zdjęcie bagnetu z 2.0 DISI, bo to chyba najgorszy bagnet jaki w życiu widziałem. Nie wiem czy założeniem konstruktorów było żeby olej zbierał sie w tej "rynience" pomiędzy MIN/MAX ale jak się wyciąga bagnet to olej jest po prostu wszędzie, ciężko stwierdzić poziom. Ja bazowałem na książce serwisowej i wlałem 4,3L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2013, 10:18
Posty: 243 (1/6)
Skąd: Sosnowiec
Auto: MX-5 NC Summer Edition

Postprzez ZOOMik » 28 kwi 2014, 15:28

bagnet.jpg

To prawda, ten typ bagnetu (występujący nie tylko w 2.0 DISI) jest niedopracowany i może sprawiać kłopoty z odczytem poziomu oleju, ale jak trochę pokombinujesz to dojdziesz do wprawy ;) Widziałem modyfikację, polegającą na wykonaniu wzdłuż tej płaskiej części nawierceń jedno za drugim – w tak powstałych zagłębieniach olej ma się zatrzymywać podczas wyciągania bagnetu, ułatwiając ustalenie faktycznego jego poziomu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez KMBak » 28 kwi 2014, 15:52

Ciekawy mod. ;–) I faktycznie może być pomocny. A na przyszłość proszę nie mieszać wątków. Pierwotnie post powstał w dziale innego silnika (Z6)! <cisza>
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3819 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez monkahead » 28 kwi 2014, 20:32

Jaka średnica otworów? Rozumiem że otwory "ślepe".

Wysłano z Nokia Lumia 820
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2013, 10:18
Posty: 243 (1/6)
Skąd: Sosnowiec
Auto: MX-5 NC Summer Edition

Postprzez ZOOMik » 29 kwi 2014, 23:46

Tak, otwory ślepe.
Znalazłem fotki:
bagnet_mod_1.jpg

i jeszcze jedno, nieco inne rozwiązanie:
bagtet_mod_2.jpg
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez monkahead » 30 kwi 2014, 14:30

Oba rozwiązania okrutne pod względem wykonania. Idzie długi weekend to może wykombinuję coś swojego na bazie tego pomysłu.

Wysłano z Nokia Lumia 820
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2013, 10:18
Posty: 243 (1/6)
Skąd: Sosnowiec
Auto: MX-5 NC Summer Edition

Postprzez makovic » 30 kwi 2014, 22:20

Potwierdzam że bagnet jest o kant pupy rozbić.

Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalk 4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2013, 12:49
Posty: 161 (1/6)
Skąd: Opole
Auto: Mazda 6 147km s-vt benzynka

Postprzez ZOOMik » 30 kwi 2014, 23:17

monkahead napisał(a):Oba rozwiązania okrutne pod względem wykonania. Idzie długi weekend to może wykombinuję coś swojego na bazie tego pomysłu.

No co chcesz...DIY made in USA ;)
Zatem czekamy na:
logotyp_ico_teraz_polska.jpg

<czarodziej>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez kalesoon » 8 lis 2014, 14:51

Hej, BK 2.0 ma taki sam bagnet... Jestem jej świeżym posiadaczem, mierzenie poziomu oleju jest okropne. Raz mi się wydaje, że jest wszystko toptop, a raz, że olej cały ubył. Masakra!
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:50
Posty: 499 (7/8)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)

Postprzez ZOOMik » 8 lis 2014, 23:13

Na początku też miałem z tym kłopot, ale drogą eksperymentów znalazłem sposób i teraz już nie mam problemu z prawidłowym odczytem. Pokombinuj :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez kalesoon » 9 lis 2014, 21:20

Będę kombinował z nawiercaniem otworów. Jak warunku atmosferyczne pozwolą, to zrobię "fotorelację".
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:50
Posty: 499 (7/8)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)

Postprzez jaketherake » 11 lis 2014, 19:06

Nie wiem jak to się stało, że odnalazłem ten wątek dopiero teraz, ale ten bagnet (u mnie w BK), to jakieś niewyobrażalne g..., a jego twórcę bym chyba <killer>
Przyznaję, jestem na niego za cienki (olej rozlany po całym bagnecie, raz jest go za dużo, raz za mało), poprosiłem nawet przy okazji konserwacji podwozia w ASO, żeby mi wytłumaczył mechanik jak się nim posługiwać <zawstydzony> Pan podszedł, wyciągnął, wytarł, włożył, po czym gwałtownie wyciągnął i zmierzył po drugiej stronie tego wyżłobienia ? Dalej nic nie rozumiem, liczę na to, że nie bierze oliwy, bo przez 10tys wziął jedynie 400ml :D

ZOOMik napisał(a):Na początku też miałem z tym kłopot, ale drogą eksperymentów znalazłem sposób i teraz już nie mam problemu z prawidłowym odczytem. Pokombinuj :)


Nieoceniony, :D , kolego Zoomik'u: czy byłbyś tak miły i podzielił się owym sposobem pomiaru z użyciem nieszczęsnego bagnetu, oszczędzając kolegom mniej odpornym na stres kolejnych siwych włosów? :)
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2012, 20:01
Posty: 456 (15/2)
Skąd: Mazowieckie
Auto: M3 2.0 BK AC+ '08

Postprzez ZOOMik » 14 lis 2014, 13:45

A proszę bardzo <czarodziej>
1. Wyciągamy bagnet
2. Wycieramy dokładnie szmatką, zwłaszcza wewnątrz tej rynienki – WAŻNE!
3. Wkładamy bagnet
4. Ponownie wyciągamy bagnet – tempo nie ma tu większego znaczenia
5. Odczytujemy wynik patrząc pod kątem, pod światło – WAŻNE! a wtedy część zanurzona w oleju wyznaczająca jego poziom będzie wyraźnie odcinała się (błyszczała) od reszty wskaźnika
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez jaketherake » 15 lis 2014, 23:27

Wow, dzięki. Zaraz rano sprawdzę tę metodę :D
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2012, 20:01
Posty: 456 (15/2)
Skąd: Mazowieckie
Auto: M3 2.0 BK AC+ '08

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323