Strona 1 z 1

Luz zaworów – regulacja

PostNapisane: 7 lut 2014, 01:22
przez KA_pl
Mam kilka pytań – w jaki sposób reguluje się luz zaworowy w przypadku silnika MZR 2.0 151KM? I co ile tys. km trzeba go regulować. A może występują już w tym silniku hydrauliczne popychacze zaworów?

Z tego co czytałem, to w tym silniku występuje łańcuch rozrządu. Wszystko jest z nim w porządku? Czy nic się z nim złego nie dzieje np. po 50, 100, 150 tys. km? Chodzi mi o to czy nie jest on podatny na rozciąganie tak jak to ma miejsce np. w silnikach TSI, THP czy w C klasie W203 1.8. Czy ewentualnie nie ma też problemów z jego napinaczem/napinaczami, ślizgami, kołami zębatymi. Jaka jest ewentualnie cena wymiany łańcucha rozrządu, szukałem po "netowych" sklepach z częściami, ale szczerze powiem – nie znalazłem, generalnie to zauważyłem, że w ogóle jest mało części zamiennych do silników Mazdy 3 BL.

I jeszcze mam pytanie o moduł zmiennych faz rozrządu – w sumie podobnie jak poprzednio – chcę się zapytać – czy przy większych przebiegach np. 100-200 tys. km. wszystko z nim jest w porządku.
I jak tak ogólnie spisuje się osprzęt silnika – jakie są ewentualnie słabe jego punkty.

Na necie jeszcze gdzieś wyczytałem, że w przypadku silnika MZR 2.0 może sprawiać problemy kolektor dolotowy, a tak właściwie to klapki w tym kolektorze, które z czasem potrafią zacząć hałasować. Faktycznie bywa z tymi klapkami problem? Da się ich ewentualnie jakoś naprawić? :|

A na koniec – jak się spisują hamulce? Wydaje mi się, ze tarcze 302 z przodu i 265 (mm) z tyłu powinny dawać sobie dobrze radę. :)

Ps. kurcze, bardziej by ten post pasował do umieszczenia w jakimś topiku na podforum silników benzynowych, ale nie mogę już usunąć tej wiadomości. :|

PostNapisane: 7 lut 2014, 08:29
przez KMBak
KA_pl napisał(a):Ps. kurcze, bardziej by ten post pasował do umieszczenia w jakimś topiku na podforum silników benzynowych, ale nie mogę już usunąć tej wiadomości.


Jak ktoś gapa, to ja działam. ;P


A na część pytań swoją odpowiedź znajdziesz w innych tematach (np. o hamulec).

PostNapisane: 8 lut 2014, 01:25
przez KA_pl
Oj, tak – był to mój błąd. Wiedziałem o tym podforum, tylko jakoś... no właśnie – zagapiłem się.

PostNapisane: 8 lut 2014, 23:49
przez ZOOMik
KA_pl napisał(a):Mam kilka pytań – w jaki sposób reguluje się luz zaworowy w przypadku silnika MZR 2.0 151KM? I co ile tys. km trzeba go regulować. A może występują już w tym silniku hydrauliczne popychacze zaworów?

Luz zaworowy reguluje się za pomocą płytek. Zalecana kontrola słuchowa, co 120 000km. Oczywiście hydrauliczne popychacze zaworów nie występują w tym silniku.

KA_pl napisał(a):Z tego co czytałem, to w tym silniku występuje łańcuch rozrządu. Wszystko jest z nim w porządku? Czy nic się z nim złego nie dzieje np. po 50, 100, 150 tys. km? Chodzi mi o to czy nie jest on podatny na rozciąganie tak jak to ma miejsce np. w silnikach TSI, THP czy w C klasie W203 1.8. Czy ewentualnie nie ma też problemów z jego napinaczem/napinaczami, ślizgami, kołami zębatymi. Jaka jest ewentualnie cena wymiany łańcucha rozrządu, szukałem po "netowych" sklepach z częściami, ale szczerze powiem – nie znalazłem, generalnie to zauważyłem, że w ogóle jest mało części zamiennych do silników Mazdy 3 BL.

Tak, rozrząd jest na łańcuchu. Nic mi nie wiadomo o problemach z nim jak i z osprzętem. Co do kosztów ewentualnej wymiany to jeden tel. do ASO powinien rozwiać Twoje wątpliwości :)

KA_pl napisał(a):I jeszcze mam pytanie o moduł zmiennych faz rozrządu – w sumie podobnie jak poprzednio – chcę się zapytać – czy przy większych przebiegach np. 100-200 tys. km. wszystko z nim jest w porządku.

U mnie w porządku, ale może wypowie się ktoś, kto już taką cyfrę na swoim „blacie” miał okazję zobaczyć.

KA_pl napisał(a):I jak tak ogólnie spisuje się osprzęt silnika – jakie są ewentualnie słabe jego punkty.

Nie odnotowaliśmy jak do tej pory jakichś poważniejszych usterek, więc chyba OK.

KA_pl napisał(a):Na necie jeszcze gdzieś wyczytałem, że w przypadku silnika MZR 2.0 może sprawiać problemy kolektor dolotowy, a tak właściwie to klapki w tym kolektorze, które z czasem potrafią zacząć hałasować. Faktycznie bywa z tymi klapkami problem? Da się ich ewentualnie jakoś naprawić? :|

Tak, chodzi o VTCS, ale póki co, nikt z tutejszych użytkowników BL, nikt nie sygnalizował tego problemu.

KA_pl napisał(a):A na koniec – jak się spisują hamulce? Wydaje mi się, ze tarcze 302 z przodu i 265 (mm) z tyłu powinny dawać sobie dobrze radę. :)

Dają radę, ale od konkurencji mimo wszystko trochę odstają. Zapewne skuteczność dałoby się odrobinę poprawić poprzez zmianę klocków/tarcz na lepsze, ale jak dotąd nikt tego nie sprawdzał a przynajmniej brak relacji popartej pomiarami.

PostNapisane: 9 lut 2014, 15:42
przez KA_pl
Dzięki ZOOMik. :)

PostNapisane: 29 sty 2020, 23:40
przez piotrekkk1985
Czy oby na pewno 2.0 150KM wM3 BL nie ma hydrauliki? Czy to jest inny silnik niz 2.0 w M3 BK?

PostNapisane: 30 sty 2020, 00:11
przez zadra
czy tam na pewno są płytki regulacyjne?