Luz zaworów – regulacja

Postprzez KA_pl » 7 lut 2014, 00:22

Mam kilka pytań – w jaki sposób reguluje się luz zaworowy w przypadku silnika MZR 2.0 151KM? I co ile tys. km trzeba go regulować. A może występują już w tym silniku hydrauliczne popychacze zaworów?

Z tego co czytałem, to w tym silniku występuje łańcuch rozrządu. Wszystko jest z nim w porządku? Czy nic się z nim złego nie dzieje np. po 50, 100, 150 tys. km? Chodzi mi o to czy nie jest on podatny na rozciąganie tak jak to ma miejsce np. w silnikach TSI, THP czy w C klasie W203 1.8. Czy ewentualnie nie ma też problemów z jego napinaczem/napinaczami, ślizgami, kołami zębatymi. Jaka jest ewentualnie cena wymiany łańcucha rozrządu, szukałem po "netowych" sklepach z częściami, ale szczerze powiem – nie znalazłem, generalnie to zauważyłem, że w ogóle jest mało części zamiennych do silników Mazdy 3 BL.

I jeszcze mam pytanie o moduł zmiennych faz rozrządu – w sumie podobnie jak poprzednio – chcę się zapytać – czy przy większych przebiegach np. 100-200 tys. km. wszystko z nim jest w porządku.
I jak tak ogólnie spisuje się osprzęt silnika – jakie są ewentualnie słabe jego punkty.

Na necie jeszcze gdzieś wyczytałem, że w przypadku silnika MZR 2.0 może sprawiać problemy kolektor dolotowy, a tak właściwie to klapki w tym kolektorze, które z czasem potrafią zacząć hałasować. Faktycznie bywa z tymi klapkami problem? Da się ich ewentualnie jakoś naprawić? :|

A na koniec – jak się spisują hamulce? Wydaje mi się, ze tarcze 302 z przodu i 265 (mm) z tyłu powinny dawać sobie dobrze radę. :)

Ps. kurcze, bardziej by ten post pasował do umieszczenia w jakimś topiku na podforum silników benzynowych, ale nie mogę już usunąć tej wiadomości. :|
Ostatnio edytowano 7 lut 2014, 07:28 przez KMBak, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawki, poprawki...
Początkujący
 
Od: 6 lut 2014, 22:32
Posty: 9
Skąd: lubelskie
Auto: Pug 207 1.6 VTI.

Postprzez KMBak » 7 lut 2014, 07:29

KA_pl napisał(a):Ps. kurcze, bardziej by ten post pasował do umieszczenia w jakimś topiku na podforum silników benzynowych, ale nie mogę już usunąć tej wiadomości.


Jak ktoś gapa, to ja działam. ;P


A na część pytań swoją odpowiedź znajdziesz w innych tematach (np. o hamulec).
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 13:36
Posty: 3819 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez KA_pl » 8 lut 2014, 00:25

Oj, tak – był to mój błąd. Wiedziałem o tym podforum, tylko jakoś... no właśnie – zagapiłem się.
Początkujący
 
Od: 6 lut 2014, 22:32
Posty: 9
Skąd: lubelskie
Auto: Pug 207 1.6 VTI.

Postprzez ZOOMik » 8 lut 2014, 22:49

KA_pl napisał(a):Mam kilka pytań – w jaki sposób reguluje się luz zaworowy w przypadku silnika MZR 2.0 151KM? I co ile tys. km trzeba go regulować. A może występują już w tym silniku hydrauliczne popychacze zaworów?

Luz zaworowy reguluje się za pomocą płytek. Zalecana kontrola słuchowa, co 120 000km. Oczywiście hydrauliczne popychacze zaworów nie występują w tym silniku.

KA_pl napisał(a):Z tego co czytałem, to w tym silniku występuje łańcuch rozrządu. Wszystko jest z nim w porządku? Czy nic się z nim złego nie dzieje np. po 50, 100, 150 tys. km? Chodzi mi o to czy nie jest on podatny na rozciąganie tak jak to ma miejsce np. w silnikach TSI, THP czy w C klasie W203 1.8. Czy ewentualnie nie ma też problemów z jego napinaczem/napinaczami, ślizgami, kołami zębatymi. Jaka jest ewentualnie cena wymiany łańcucha rozrządu, szukałem po "netowych" sklepach z częściami, ale szczerze powiem – nie znalazłem, generalnie to zauważyłem, że w ogóle jest mało części zamiennych do silników Mazdy 3 BL.

Tak, rozrząd jest na łańcuchu. Nic mi nie wiadomo o problemach z nim jak i z osprzętem. Co do kosztów ewentualnej wymiany to jeden tel. do ASO powinien rozwiać Twoje wątpliwości :)

KA_pl napisał(a):I jeszcze mam pytanie o moduł zmiennych faz rozrządu – w sumie podobnie jak poprzednio – chcę się zapytać – czy przy większych przebiegach np. 100-200 tys. km. wszystko z nim jest w porządku.

U mnie w porządku, ale może wypowie się ktoś, kto już taką cyfrę na swoim „blacie” miał okazję zobaczyć.

KA_pl napisał(a):I jak tak ogólnie spisuje się osprzęt silnika – jakie są ewentualnie słabe jego punkty.

Nie odnotowaliśmy jak do tej pory jakichś poważniejszych usterek, więc chyba OK.

KA_pl napisał(a):Na necie jeszcze gdzieś wyczytałem, że w przypadku silnika MZR 2.0 może sprawiać problemy kolektor dolotowy, a tak właściwie to klapki w tym kolektorze, które z czasem potrafią zacząć hałasować. Faktycznie bywa z tymi klapkami problem? Da się ich ewentualnie jakoś naprawić? :|

Tak, chodzi o VTCS, ale póki co, nikt z tutejszych użytkowników BL, nikt nie sygnalizował tego problemu.

KA_pl napisał(a):A na koniec – jak się spisują hamulce? Wydaje mi się, ze tarcze 302 z przodu i 265 (mm) z tyłu powinny dawać sobie dobrze radę. :)

Dają radę, ale od konkurencji mimo wszystko trochę odstają. Zapewne skuteczność dałoby się odrobinę poprawić poprzez zmianę klocków/tarcz na lepsze, ale jak dotąd nikt tego nie sprawdzał a przynajmniej brak relacji popartej pomiarami.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 09:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez KA_pl » 9 lut 2014, 14:42

Dzięki ZOOMik. :)
Początkujący
 
Od: 6 lut 2014, 22:32
Posty: 9
Skąd: lubelskie
Auto: Pug 207 1.6 VTI.

Postprzez piotrekkk1985 » 29 sty 2020, 22:40

Czy oby na pewno 2.0 150KM wM3 BL nie ma hydrauliki? Czy to jest inny silnik niz 2.0 w M3 BK?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2010, 21:13
Posty: 843 (1/6)
Skąd: Brzozów
Auto: Mazda 6 GJ 2.2 SH SPORT NAV

Postprzez zadra » 29 sty 2020, 23:11

czy tam na pewno są płytki regulacyjne?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3144 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323