Szarpanie silnikiem i nierówna praca
1, 2
witam mam problem ( mazda 3 2,0 151 KM 2009r.) z nierówną pracą silnika na wolnych obrotach
1. Po odpaleniu silnika przy schodzeniu obrotów z wysokich na niższe silnikiem trzęsie , szarpie , dostaje wibracji
2. Silnik na wolnych obrotach chodzi nierówno , dostaje wibracji , czasami również szarpie.
3. Często silnik przy dodawaniu gazu dławi się szczególnie przy obrotach 2000
4. Układ wydechowy cały czas jest czarny , w sadzy ( niezależnie czy są to krótkie odcinki czy w trasie np. po przejechaniu 500 km )
5. przy gaszeniu silnika i przy odpalaniu też często szarpie silnikiem
Przepustnica była czyszczona , w serwisie wymienili mi sondę lambda ( ale nie ma różnicy ). Okazało się że sonda lambda była podmieniona na sondę od VW – mimo tego żaden błąd nie pojawił się na desce rozdzielczej.
Samochód jest już po gwarancji , serwis na przeglądzie twierdzo że wszystko ok. Może trzeba tego auta się pozbyć .Spalanie w trasie przy 120 /h to ok. 8,5 litra ( chyba trochę za dużo )
1. Po odpaleniu silnika przy schodzeniu obrotów z wysokich na niższe silnikiem trzęsie , szarpie , dostaje wibracji
2. Silnik na wolnych obrotach chodzi nierówno , dostaje wibracji , czasami również szarpie.
3. Często silnik przy dodawaniu gazu dławi się szczególnie przy obrotach 2000
4. Układ wydechowy cały czas jest czarny , w sadzy ( niezależnie czy są to krótkie odcinki czy w trasie np. po przejechaniu 500 km )
5. przy gaszeniu silnika i przy odpalaniu też często szarpie silnikiem
Przepustnica była czyszczona , w serwisie wymienili mi sondę lambda ( ale nie ma różnicy ). Okazało się że sonda lambda była podmieniona na sondę od VW – mimo tego żaden błąd nie pojawił się na desce rozdzielczej.
Samochód jest już po gwarancji , serwis na przeglądzie twierdzo że wszystko ok. Może trzeba tego auta się pozbyć .Spalanie w trasie przy 120 /h to ok. 8,5 litra ( chyba trochę za dużo )
Ostatnio edytowano 5 gru 2013, 20:17 przez KMBak, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Kosmetyka
Powód: Kosmetyka
- Od: 7 lip 2011, 00:30
- Posty: 10
Przyznam szczerze, że mam podobne problemy (dławienie na ok 2000 obr; czarna rura i wydaje mi się za duże spalanie).
Auto sam użytkuję od nowości, więc wiem, że wcześniej tego nie było.
Przebieg ok 50 tyś.
Zauważyłem, ze przy słabszym paliwie (95 na niekoniecznie pewnej stacji) bardziej dławi niż na nitro z Shell-a.
Teraz auto jest w serwisie ze zgłoszoną tą "usterką" zobaczymy co na to powiedzą.
(diagnostyka komputera nic nie wskazuje).
Auto sam użytkuję od nowości, więc wiem, że wcześniej tego nie było.
Przebieg ok 50 tyś.
Zauważyłem, ze przy słabszym paliwie (95 na niekoniecznie pewnej stacji) bardziej dławi niż na nitro z Shell-a.
Teraz auto jest w serwisie ze zgłoszoną tą "usterką" zobaczymy co na to powiedzą.
(diagnostyka komputera nic nie wskazuje).
- Od: 4 sty 2005, 12:28
- Posty: 69
- Skąd: Kraków
- Auto: 6 2.0 ON/136KM Sport03'
3 2.0 Pb/151KM Sport 12'
3 2.0 Pb/151KM Sport 14'
6 2.5 Pb/192KM GT 15'
Cześć,
Miałem takie same objawy w zeszłym roku. Serwis bardzo długo kombinował (wymienił sondę, czyścił przepływomierz) aż w końcu sprawdzili EGR i okazało się, ze zasyfiony. Po wyczyszczeniu wszystkie problemy ustąpiły.
Miałem takie same objawy w zeszłym roku. Serwis bardzo długo kombinował (wymienił sondę, czyścił przepływomierz) aż w końcu sprawdzili EGR i okazało się, ze zasyfiony. Po wyczyszczeniu wszystkie problemy ustąpiły.
Wyczyściłem zawór egr ale objawy nie ustąpiły , dale szarpie silnikiem na wolnych obrotach , przy odpalaniu i gaszeniu silnika , rura czarna w sadzy . Ostatnio sprawdziłem również cewki zapłonowe ale to również nic nie dało. Może któryś z wtrysków leje , może któryś z czujników
- Od: 7 lip 2011, 00:30
- Posty: 10
diagnostyka komputerowa była wiele razy robiona i wszystko ok , świece były wymieniane . moze to szarpanie silnikiem to koło dwumasowe ( chociaz nie wiem czy w modelu BL jest dwumasowe ) albo po prostu poduszka silnika ( ale przy poduszce szarpanie chyba byłoby cały czas) , a może to filtr paliwa. Pamiętam że po 8 mięsiącach od zakupu miałem typowy objaw walniętej poduszki ( silny stuk przy cofaniu ) – w serwisie powiedzieli że wszystko jest ok i od tamtej pory nie było tego objawu . Dzięki i pozdrawiam
- Od: 7 lip 2011, 00:30
- Posty: 10
Po opisie również podejrzewam przepływomierz, ewentualnie czujnik temperatury.
Jeśli któryś wtrysk leje, to można to dość łatwo sprawdzić. Jak wyglądają świece na poszczególnych cylindrach? Powinny być rudawe, bez czarnego nalotu. Czy odczytywałeś z OBD korekty dawek paliwa (LFT i SFT)? Co pokazuje sonda lambda?
Czy przy pełnym otwarciu przepustnicy pod obciążeniem silnik prawidłowo rozwija moc?
Jeśli któryś wtrysk leje, to można to dość łatwo sprawdzić. Jak wyglądają świece na poszczególnych cylindrach? Powinny być rudawe, bez czarnego nalotu. Czy odczytywałeś z OBD korekty dawek paliwa (LFT i SFT)? Co pokazuje sonda lambda?
Czy przy pełnym otwarciu przepustnicy pod obciążeniem silnik prawidłowo rozwija moc?
the right man in the wrong place...
przepływomierz był wymieniony oraz sonda lambda , świece są ok ,cewki zapłonowe też ok , jeśli chodzi o moc to często jest tak że się muli – dopiero przy 5000 obr zaczyna się zbierać , a czasami jest tak że wyrywa asfalt już od 3000 obr. , wydech po jeżdzie na autostradzie jest cały w sadzy – jedynie wydech zaczyna się robić biały z rana gdy dojeżdżam do pracy jeszcze na zimnym silniku
mechanik również wspominał że może to być czujnik temperatury – ale to dopiero jestem umówiony z nim na poniedziałek .
mechanik również wspominał że może to być czujnik temperatury – ale to dopiero jestem umówiony z nim na poniedziałek .
- Od: 7 lip 2011, 00:30
- Posty: 10
olo23 napisał(a):świece są ok
Znaczy, że wymienione, czy dobrze wyglądają? Sprawdź je po jeździe, która zostawia nagar w wydechu, aby mieć pewność – po pierwsze, czy wszystkie cylindry pracują identycznie i ewentualnie potwierdzić zły skład mieszanki.
the right man in the wrong place...
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość