Spadek obrotów na biegu jałowym

Postprzez olo23 » 5 lut 2013, 01:21

witam mam problem ( mazda 3 2,0 151 KM 2009r.) z nierówną pracą silnika na wolnych obrotach
1. Po odpaleniu silnika przy schodzeniu obrotów z wysokich na niższe silnikiem trzęsie , szarpie , dostaje wibracji
2. Silnik na wolnych obrotach chodzi nierówno , dostaje wibracji , czasami również szarpie.
3. Często silnik przy dodawaniu gazu dławi się ( spadek mocy)
4. Układ wydechowy cały czas jest czarny , w sadzy ( niezależnie czy są to krótkie odcinki czy w trasie np. po przejechaniu 500 km )
5. przy gaszeniu silnika i przy odpalaniu też często szarpie silnikiem
Przepustnica była czyszczona , w serwisie wymienili mi sondę lambda ( ale nie ma różnicy ). Okazało się że sonda lambda była podmieniona na sondę od VW – mimo tego żaden błąd nie pojawił się na desce rozdzielczej.
Samochód jest już po gwarancji , serwis na przeglądzie twierdzo że wszystko ok. Może trzeba tego auta się pozbyć .Spalanie w trasie przy 120 /h to ok. 8,5 litra ( chyba trochę za dużo )
Ostatnio edytowano 25 lis 2013, 18:23 przez olo23, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 7 lip 2011, 00:30
Posty: 10

Postprzez Tytan » 6 lut 2013, 11:22

Sugeruję na początek czyszczenie przepustnicy i oczywiście męczenie w tej kwestii serwisu o ile auto jest cały czas na gwarancji.
Japan – the best producer in the world !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2011, 13:59
Posty: 200 (1/3)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 3 BL HB 1,6 MZ-CD Sand Speed

Postprzez hrabia82 » 6 lut 2013, 20:40

Witam,

podłącze się pod temat, Ja w swojej MPVce też mam problem właśnie ze spadającymi obrotami po wciśnięciu sprzęgła.
wymieniałem już świece, przewody, przepustnica czyszczona. w kompie także brak błędów. filtry wymieniane. dolot sprawdzany czy nie ma nieszczelności.

a co dziwne to to że co jakiś czas jest ok. Ostatnio nawet przez 2 tygodnie było super. Po czym kolejnego dnia znów wróciły te opadające obroty i od kilku dni za każdym razem jak dojeżdżam do skrzyżowania po wciśnięciu sprzęgła obroty spadają tak około 400-500 i chwilę po zatrzymaniu wracają do właściwych.

dodam że występuje to u mnie zarówno na PB jak i na LPG.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2010, 21:29
Posty: 377 (4/1)
Skąd: Białystok
Auto: Jest: VOLVO XC90 3.2L 248KM AT 20p7r.
Była: Mazda 5 CR 2008r lift, 2.0 BP AT TOP
LPG STAG 300Premium + Hana

Postprzez mmistheking » 19 mar 2013, 09:13

Witam, podłącze się pod temat gdyż ostatnio zaczął u mnie występować analogiczny problem. Posiadam Mazdę 3 BL 2.0 mzr w automacie i podczas dodawania gazu po puszczeniu hamulca obroty spadają by po chwili dopiero wskoczyć na normalne i ruszyć z miejsca. Gdy autko toczy się na półsprzęgle po puszczeniu hamulca obroty są na normalnym poziomie a gdy chcemy ruszyć i wciskamy gaz następuje to co opisałem wyżej. Skutkiem tego jest opóźniony start co w ruchu miejskim jest uciążliwe do momentu rozgrzania się silnika.

Dodam ze objawy występują TYLKO NA ZIMNYM SILNIKU, w momencie gdy się już rozgrzeje nie ma po tym śladu.
mmistheking
 

Postprzez Sebal » 18 wrz 2013, 22:00

hrabia82 napisał(a):a w swojej MPVce też mam problem właśnie ze spadającymi obrotami po wciśnięciu sprzęgła.
Sprawdźcie tzw. silnik krokowy odpowiadający za obroty biegu jalowego.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 635 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323