witam mam problem ( mazda 3 2,0 151 KM 2009r.) z nierówną pracą silnika na wolnych obrotach
1. Po odpaleniu silnika przy schodzeniu obrotów z wysokich na niższe silnikiem trzęsie , szarpie , dostaje wibracji
2. Silnik na wolnych obrotach chodzi nierówno , dostaje wibracji , czasami również szarpie.
3. Często silnik przy dodawaniu gazu dławi się ( spadek mocy)
4. Układ wydechowy cały czas jest czarny , w sadzy ( niezależnie czy są to krótkie odcinki czy w trasie np. po przejechaniu 500 km )
5. przy gaszeniu silnika i przy odpalaniu też często szarpie silnikiem
Przepustnica była czyszczona , w serwisie wymienili mi sondę lambda ( ale nie ma różnicy ). Okazało się że sonda lambda była podmieniona na sondę od VW – mimo tego żaden błąd nie pojawił się na desce rozdzielczej.
Samochód jest już po gwarancji , serwis na przeglądzie twierdzo że wszystko ok. Może trzeba tego auta się pozbyć .Spalanie w trasie przy 120 /h to ok. 8,5 litra ( chyba trochę za dużo )
Spadek obrotów na biegu jałowym
Strona 1 z 1
Witam,
podłącze się pod temat, Ja w swojej MPVce też mam problem właśnie ze spadającymi obrotami po wciśnięciu sprzęgła.
wymieniałem już świece, przewody, przepustnica czyszczona. w kompie także brak błędów. filtry wymieniane. dolot sprawdzany czy nie ma nieszczelności.
a co dziwne to to że co jakiś czas jest ok. Ostatnio nawet przez 2 tygodnie było super. Po czym kolejnego dnia znów wróciły te opadające obroty i od kilku dni za każdym razem jak dojeżdżam do skrzyżowania po wciśnięciu sprzęgła obroty spadają tak około 400-500 i chwilę po zatrzymaniu wracają do właściwych.
dodam że występuje to u mnie zarówno na PB jak i na LPG.
podłącze się pod temat, Ja w swojej MPVce też mam problem właśnie ze spadającymi obrotami po wciśnięciu sprzęgła.
wymieniałem już świece, przewody, przepustnica czyszczona. w kompie także brak błędów. filtry wymieniane. dolot sprawdzany czy nie ma nieszczelności.
a co dziwne to to że co jakiś czas jest ok. Ostatnio nawet przez 2 tygodnie było super. Po czym kolejnego dnia znów wróciły te opadające obroty i od kilku dni za każdym razem jak dojeżdżam do skrzyżowania po wciśnięciu sprzęgła obroty spadają tak około 400-500 i chwilę po zatrzymaniu wracają do właściwych.
dodam że występuje to u mnie zarówno na PB jak i na LPG.
Witam, podłącze się pod temat gdyż ostatnio zaczął u mnie występować analogiczny problem. Posiadam Mazdę 3 BL 2.0 mzr w automacie i podczas dodawania gazu po puszczeniu hamulca obroty spadają by po chwili dopiero wskoczyć na normalne i ruszyć z miejsca. Gdy autko toczy się na półsprzęgle po puszczeniu hamulca obroty są na normalnym poziomie a gdy chcemy ruszyć i wciskamy gaz następuje to co opisałem wyżej. Skutkiem tego jest opóźniony start co w ruchu miejskim jest uciążliwe do momentu rozgrzania się silnika.
Dodam ze objawy występują TYLKO NA ZIMNYM SILNIKU, w momencie gdy się już rozgrzeje nie ma po tym śladu.
Dodam ze objawy występują TYLKO NA ZIMNYM SILNIKU, w momencie gdy się już rozgrzeje nie ma po tym śladu.
-
mmistheking
Sprawdźcie tzw. silnik krokowy odpowiadający za obroty biegu jalowego.hrabia82 napisał(a):a w swojej MPVce też mam problem właśnie ze spadającymi obrotami po wciśnięciu sprzęgła.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości