Strona 1 z 2

Różnice silników o mocy 150 i 151 KM (który lepszy?)

PostNapisane: 29 sie 2011, 15:07
przez skubbi
WItam.
Poszukuję Mazdy 3 z silnikiem 2.0. Zauważyłem że są modele 150 km i 151 km. Z ciekawości wszedłem na stronę mazdy i nowe mają w ofercie obie wersje silnikowe, przy czym 151km jest troszke tańsza. Czym one się różnią ?

Re: 150 a 151 km

PostNapisane: 29 sie 2011, 15:54
przez krl
Różnią się skrzynią biegów 151km ma model z ręczną skrzynią o sześciu przełożeniach, natomiast 150km ma w wersji z automatyczną skrzynią.

Re: 150 a 151 km

PostNapisane: 29 sie 2011, 15:57
przez polak900
nowe mają 155 koni:)

Re: 150 a 151 km

PostNapisane: 29 sie 2011, 15:58
przez polak900
a to nie jest ten sam silnik co w 6 czyli 155 km

Re: 150 a 151 km

PostNapisane: 29 sie 2011, 16:06
przez mx5
Silnik 150 KM występuje tylko z automatyczną skrzynią biegów, ale nie jest to ta sama jednostka co 151 KM z manualem. Ten pierwszy to stara jednostka na wielopunktowym wtrysku, a ten drugi to nowy silnik DISI na wtrysku bezpośrednim wyposażony w i-stop.

Re: 150 a 151 km

PostNapisane: 29 sie 2011, 23:04
przez skubbi
hmm.. czyli gaz do 151km odpada :/

Re: 150 a 151 km

PostNapisane: 30 sie 2011, 09:59
przez mx5
Teoretycznie nie, praktycznie tak <oczko>

PostNapisane: 20 mar 2013, 08:45
przez piotrekkk1985
Podepne sie pod temat. Dla calkowitej jasnosci... Czy wszystkie 2.0 silniki w M3 BL manual sa na wtrysku bezposrednim ?? A 1.6 na posrednim ??

PostNapisane: 20 mar 2013, 09:23
przez Paweł
piotrekkk1985 napisał(a):Czy wszystkie 2.0 silniki w M3 BL manual sa na wtrysku bezposrednim

Patrząc wstesz – nie. DISI występuje z systemem i-STOP, a silnik SKYACTIV-G 2.0 pojawił się przy okazji liftingu w roku 2011, ale nie w Europie.

piotrekkk1985 napisał(a):A 1.6 na posrednim

Tak.

PostNapisane: 20 mar 2013, 17:57
przez piotrekkk1985
Czyli i-stop = DISI oraz bez tego systemu = posredni wtrysk. Jakie oznaczenia maja te dwa silniki ??

PostNapisane: 21 mar 2013, 07:24
przez Paweł
Według mnie będą to: LF-VE i LF-VD

L = silnik serii L
F = pojemność 2 litry
V = zmienne fazy rozrządu (Sequential Valve Timing)
E = elektroniczne sterowanie (EGI)
D = wtrysk bezpośredni (Direct Injection Spark Ignition)

http://www.mazdaspeed.pl/technika/symbo ... ia/mazda3/

Ósmy znak w numerze nadwozia (JMZBL14F210123456):

F = LF-VE
G = LF-VD

PostNapisane: 21 mar 2013, 07:48
przez piotrekkk1985
Dzieki Pawel.

Re: Różnice silników o mocy 150 i 151 KM

PostNapisane: 17 mar 2014, 11:14
przez autoservice
Mam takie pytanie czy bloki tych silników są takie same i można je przełożyć miedzy jednym a drugim bo wiem że głowice sa zupełnie inne co widać. proszę o pomoc.

Re: Różnice silników o mocy 150 i 151 KM

PostNapisane: 17 mar 2014, 14:05
przez ZOOMik
Nie.

Re: Różnice silników o mocy 150 i 151 KM

PostNapisane: 25 lip 2014, 23:17
przez rezydent13
podpinają sie pod temat to czy jest jakis silnik na wielopunktowym wtrysku z 6 skrzynią ??

Re: Różnice silników o mocy 150 i 151 KM

PostNapisane: 25 lip 2014, 23:51
przez ZOOMik
2.5 L

Re: Różnice silników o mocy 150 i 151 KM

PostNapisane: 7 paź 2014, 23:28
przez Kiesy_PL
Witajcie,
chciałbym się upewnić – 2,5 litrówka w automacie rocznik 2010 sprowadzana ze Stanów będzie już wyłącznie na wtrysku bezpośrednim? Patrząc się na tabelę to ten silnik: 2009–>, 2.5l, 16/DOHC-170 KM, L5-VD bo nie widzę innego. I raczej mogę sobie pomarzyć o instalacji gazowej?
Pozdrawiam ;)

PostNapisane: 8 paź 2014, 02:07
przez piotrekkk1985
Nie wiem jak w USA ale w EU silnik 2.5 byl na posrednim wtrysku. Prosze mnie poprawic jesli sie myle.

Re: Różnice silników o mocy 150 i 151 KM

PostNapisane: 8 paź 2014, 10:35
przez Kiesy_PL
Czekaj, ale w tej tabeli powyżej (link w poscie Pawła z dnia 21 mar 2013, 07:24) jest tylko jedna wersja silnika 2,5 o oznaczeniu L5-VD. Czy to oznacza że była jeszcze inna wersja na rynek europejski? W tabeli nie jest ujęta...

PostNapisane: 8 paź 2014, 13:37
przez KMBak
Z tego co ja wiem w EU nie ma silników 2.5 litra. Ale mogę się mylić...