Witam
Mam mazdę 3 z silnikiem 2.0
Jakiś czas temu zapalił się check z błędem P2096 wskazując na drugą sondę lambda.
Mechanik polecił tymczasowe rozwiązanie w postaci mechanicznego emulatora, czyli tulejki przed sondą i pomogło to na jakiś czas. Teraz ponownie zapalił się check z tym samym błędem. Kupiłem oryginalną sondę i niestety błąd też wyskoczył.
Czy orientuje się co może być przyczyną ?
Dodam ze na końcówce wydechu jest dosyć dużo osadu w postaci czarnej suchej sadzy ? Może sonda jest dobra a faktycznie problem jest z mieszanką paliwową ?
check engine sonda lambda błąd P2096 mazda 3 BL 2.0 150km
Strona 1 z 1
Błąd P2096 po kodzie faktycznie wskazuje problem z druga sonda lambda a tak naprawdę problem leży po stronie pierwszej sondy lambda czyli tej przed katalizatorem. Oczywiście trzeba to sprawdzić jak wyglada praca jej działania oraz czy katalizator nie jest wysypany.
- Od: 19 sie 2018, 11:27
- Posty: 1
Mam Mazdę 3 MPS z silnikiem 2.3. Miałem ten sam błąd P2096. Zgodnie z zaleceniem mechanika wyczyściłem przepustnicę. Po tym zabiegu błąd zniknął.
- Od: 1 lip 2018, 20:17
- Posty: 3
- Skąd: Andrychów
- Auto: Mazda 3 BL L3-VDT MPS 2010
Ja mam niestety to samo, od dłuższego czasu szukam przyczyny i nic. Sondy niby działają, katalizator też niby sprawny – zrobiłem test spalin i mechanik stwierdził że wartości OK. Przerobiłem już z 4-5 mechaników... teraz w kolejnym warsztacie stwierdzili że jest błąd związany z łopatkami kolektora powietrza i przez to jest błąd ubogiej mieszanki... tyle że później mówią że łopatki są uruchamiane przy 4tyś obrotów, a błąd wyskakuje nawet na biegu jałowym.
Z objawów które by wskazywały na pierwszą sonde jest:
– wyższe spalanie, teraz średnia to jakieś 8,5l/100,
– delikatne falowanie na biegu jałowym, nie widać na wskazówce obrotów ale czuć po samochodzie że ma systematyczne "drganie",
– przy depnięciu pojawia się "poducha" i kangurek w przyśpieszeniu.
Z objawów które by wskazywały na pierwszą sonde jest:
– wyższe spalanie, teraz średnia to jakieś 8,5l/100,
– delikatne falowanie na biegu jałowym, nie widać na wskazówce obrotów ale czuć po samochodzie że ma systematyczne "drganie",
– przy depnięciu pojawia się "poducha" i kangurek w przyśpieszeniu.
Proponuję wyczyścić przepustnicę oraz przepływkę. Nie ma z tym dużo roboty. U mnie było bardzo dużo brudu.. Na pewno to nie zaszkodzi a może okazać się przyczyną problemu.
- Od: 1 lip 2018, 20:17
- Posty: 3
- Skąd: Andrychów
- Auto: Mazda 3 BL L3-VDT MPS 2010
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość