check engine sonda lambda błąd P2096 mazda 3 BL 2.0 150km

Postprzez brtq88 » 23 lip 2018, 22:44

Witam
Mam mazdę 3 z silnikiem 2.0
Jakiś czas temu zapalił się check z błędem P2096 wskazując na drugą sondę lambda.
Mechanik polecił tymczasowe rozwiązanie w postaci mechanicznego emulatora, czyli tulejki przed sondą i pomogło to na jakiś czas. Teraz ponownie zapalił się check z tym samym błędem. Kupiłem oryginalną sondę i niestety błąd też wyskoczył.
Czy orientuje się co może być przyczyną ?
Dodam ze na końcówce wydechu jest dosyć dużo osadu w postaci czarnej suchej sadzy ? Może sonda jest dobra a faktycznie problem jest z mieszanką paliwową ?
Początkujący
 
Od: 13 lut 2018, 19:55
Posty: 3

Postprzez Arczi-krk » 19 sie 2018, 11:29

Błąd P2096 po kodzie faktycznie wskazuje problem z druga sonda lambda a tak naprawdę problem leży po stronie pierwszej sondy lambda czyli tej przed katalizatorem. Oczywiście trzeba to sprawdzić jak wyglada praca jej działania oraz czy katalizator nie jest wysypany.
Początkujący
 
Od: 19 sie 2018, 11:27
Posty: 1

Postprzez krzysiek998 » 21 sty 2019, 21:56

Mam Mazdę 3 MPS z silnikiem 2.3. Miałem ten sam błąd P2096. Zgodnie z zaleceniem mechanika wyczyściłem przepustnicę. Po tym zabiegu błąd zniknął.
Początkujący
 
Od: 1 lip 2018, 20:17
Posty: 3
Skąd: Andrychów
Auto: Mazda 3 BL L3-VDT MPS 2010

Postprzez shadar_l » 9 lut 2019, 08:14

Ja mam niestety to samo, od dłuższego czasu szukam przyczyny i nic. Sondy niby działają, katalizator też niby sprawny – zrobiłem test spalin i mechanik stwierdził że wartości OK. Przerobiłem już z 4-5 mechaników... teraz w kolejnym warsztacie stwierdzili że jest błąd związany z łopatkami kolektora powietrza i przez to jest błąd ubogiej mieszanki... tyle że później mówią że łopatki są uruchamiane przy 4tyś obrotów, a błąd wyskakuje nawet na biegu jałowym.

Z objawów które by wskazywały na pierwszą sonde jest:
– wyższe spalanie, teraz średnia to jakieś 8,5l/100,
– delikatne falowanie na biegu jałowym, nie widać na wskazówce obrotów ale czuć po samochodzie że ma systematyczne "drganie",
– przy depnięciu pojawia się "poducha" i kangurek w przyśpieszeniu.
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2013, 10:58
Posty: 53 (1/0)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3BL Sport '09/10

Postprzez krzysiek998 » 19 lut 2019, 19:19

Proponuję wyczyścić przepustnicę oraz przepływkę. Nie ma z tym dużo roboty. U mnie było bardzo dużo brudu.. Na pewno to nie zaszkodzi a może okazać się przyczyną problemu.
Początkujący
 
Od: 1 lip 2018, 20:17
Posty: 3
Skąd: Andrychów
Auto: Mazda 3 BL L3-VDT MPS 2010

Postprzez shadar_l » 25 mar 2020, 10:56

Koniec końców, okazało się że przepływomierz był walnięty. Jakieś minimalne wachania napięcia, powodowały falowanie obrotów. Po wymianie na nowy (oryginalny) zero problemów.
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2013, 10:58
Posty: 53 (1/0)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3BL Sport '09/10

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323