Dzień dobry
no właśnie, kto wlewa taki olej i jak mazda się zachowuje??
Ja w swojjej innej marce(kia ceed 1,6 benzyna 126 KM) zacząłem wlewać olej sysntetic c2+c3 lotosa, bo tak mi podpowiedzieli ludzie z Lotosa(choć w specyfikacji samochodu mam a3/b3(chyba cos tak).
Zrobiłem ze 108 tyś poczatkowych 135 tys na tym oleju (teraz mam 240 tyś i jestjest normalnie, (nawet praktycznie nie bierze oleju).
Więc pytam o mazdę, czy ktoś z Was lał olej c3 i jak odczucia??
pozdrawiam
mazda a olej c3 (lub c2+c3)
Strona 1 z 1
Witam,
nie do końca zgadzam się z fachowcami od Lotosa. Same oleje Lotos są ok. ale diabeł tkwi w szczegółach czyli właściwym doborze. Oleje C2/C3 to oleje o bardzo dobrych właściwościach przeznaczone są do silników benzynowych i Diesla, samochodów osobowych i lekkich dostawczych [u][b]wyposażonych w filtry cząstek stałych i katalizatory 3-funkcyjne (3-drożne) TWC. Oleje tej klasy zwiększają trwałość filtrów DPF i katalizatorów TWC.
Uwaga: Oleje tej klasy mogą być używane tylko w niektórych modelach silników!
Czy Mazda się do tych "niektórych" zalicza? Moim zdaniem nie! Czy zrobisz sobie (a właściwie silnikowi) krzywdę stosując taki olej? Tego niestety nie wiem, ale Mazda zaleca A3/B3 – czyli oleje o bardzo dobrych własnościach do stosowania w silnikach benzynowych i Diesla nowoczesnych konstrukcji, mocno wysilonych, pracujących w trudnych warunkach. Odpowiedni także do silników doładowanych i turbodoładowanych, albo A5/B5- oleje o bardzo dobrych właściwościach przeznaczone do silników benzynowych i Diesla samochodów osobowych i lekkich dostawczych, tzw. energooszczędne, charakteryzujące się bardzo niską lepkością wysokotemperaturową HTHS od 2,6 do 3,5. Zaleca się ich stosowanie tylko w nowoczesnych konstrukcjach silników przystosowanych do takich olejów.
Nie wiem jaki masz silnik i czy dla Ciebie powinna być norma A3/B3 czy A5/B5. poza tym są to normy ACEA, sprawdź jeszcze dobór według API.
nie do końca zgadzam się z fachowcami od Lotosa. Same oleje Lotos są ok. ale diabeł tkwi w szczegółach czyli właściwym doborze. Oleje C2/C3 to oleje o bardzo dobrych właściwościach przeznaczone są do silników benzynowych i Diesla, samochodów osobowych i lekkich dostawczych [u][b]wyposażonych w filtry cząstek stałych i katalizatory 3-funkcyjne (3-drożne) TWC. Oleje tej klasy zwiększają trwałość filtrów DPF i katalizatorów TWC.
Uwaga: Oleje tej klasy mogą być używane tylko w niektórych modelach silników!
Czy Mazda się do tych "niektórych" zalicza? Moim zdaniem nie! Czy zrobisz sobie (a właściwie silnikowi) krzywdę stosując taki olej? Tego niestety nie wiem, ale Mazda zaleca A3/B3 – czyli oleje o bardzo dobrych własnościach do stosowania w silnikach benzynowych i Diesla nowoczesnych konstrukcji, mocno wysilonych, pracujących w trudnych warunkach. Odpowiedni także do silników doładowanych i turbodoładowanych, albo A5/B5- oleje o bardzo dobrych właściwościach przeznaczone do silników benzynowych i Diesla samochodów osobowych i lekkich dostawczych, tzw. energooszczędne, charakteryzujące się bardzo niską lepkością wysokotemperaturową HTHS od 2,6 do 3,5. Zaleca się ich stosowanie tylko w nowoczesnych konstrukcjach silników przystosowanych do takich olejów.
Nie wiem jaki masz silnik i czy dla Ciebie powinna być norma A3/B3 czy A5/B5. poza tym są to normy ACEA, sprawdź jeszcze dobór według API.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość