Czesc,dopiero obecnie od zakupu 2-3 lata zycie mi zwolnilo i mam troche czasu na zbicie kosztu ASO i teraz tak:
– BL, rocznik 2010 (czyli *nie*-skyactive)
– w.g. instrukcji wiadomo ma isc olej 5W30, API SL/SM, ACEA A3/A5
– na przynajmniej dwoch fakturach mam od nich "Original oil supra 0w20 208L" (czyli Skyactive)
Pomijajc juz roznice w cenie, to jakas praktyka ASO dla lepszej konserwacji czy zoorganizowana akcja rolowania klientow ?
Duzo ryzykuje jezdzac na 0w20 (o ile rzeczywiscie tam taki jest)? Jak to stwierdzic?
Czy faktycznie mogli lac 0w20 czy raczej lali 5w30, bo zastanawiam sie teraz przy wlasnych zakupach (chce Mazda Original / Dexelia dalej lac) co kupowac...
Dwa lata na oleju 0w20 w BL w.g. faktur ASO?
Strona 1 z 1
Raczej przy tych lepkościach – olej wygląda jak woda, więc jako zwykły użytkownik auta nie zobaczysz różnicy. Parametru lepkości w wysokich temperaturach należy bezwzględnie przestrzegać – nie powinieneś jeździć na 0W20. Jeśli nie wiesz co było zalane – zmień olej na szybko – zgodny z wymaganiami producenta.
Oryginalny olej Mazdy, jest raczej słabym olejem, szkoda płacić za samą aprobatę producenta.
0W30 może i by miał jakiś sens, ale pamiętam, że serwisant z ASO powiedział, że z uszczelnieniami może być problem – trochę nie chce mi się w to wierzyć, ale mi zależało na uciszeniu klekotania spod klawiatury po rozruchu, więc zaproponowałem 0W, aby szybciej olej się rozchodził po magistrali.
Oryginalny olej Mazdy, jest raczej słabym olejem, szkoda płacić za samą aprobatę producenta.
0W30 może i by miał jakiś sens, ale pamiętam, że serwisant z ASO powiedział, że z uszczelnieniami może być problem – trochę nie chce mi się w to wierzyć, ale mi zależało na uciszeniu klekotania spod klawiatury po rozruchu, więc zaproponowałem 0W, aby szybciej olej się rozchodził po magistrali.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość