Błąd P0171-C

Postprzez tolek102 » 19 maja 2016, 17:26

Witam,
ostatnio podczas jazdy pojawił mi się check engine. Po sprawdzeniu w FORScanie wyskoczyły mi dwa poniższe błędy.

Wcześniej nie miałem żadnych problemów z autem (jak na razie zrobiłem nią niecałe 5tys km) a teraz nagle to..
Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale:

Kilka dni przed pojawieniem się błędu wymieniłem filtr powietrza (FILTRON AP 113/3)
Dzień przed wyskoczeniem błędu zapaliła mi się rezerwa i po przejechaniu jakiś 15-20km jak jechałem już na stacje zatankować zapalił się właśnie check engine z niżej odczytanymi błędami.
Skasowałem błąd i następnego dnia po kilku kilometrach znów błąd się pojawił.
Dodatkowo – nie wiem czy tylko mi się tak wydaje – ale po przekroczeniu 3,5tys obrotów mam wrażenie , że silnik lekko szarpnie tak jak by dostał trochę więcej mocy.
Jak stoję na światłach to silnik lekko faluje obniżając obroty.

Co mógłbym sprawdzić/zrobić na własną rękę żeby postarać się wyeliminować przyczynę?
Na końcu drugiego błędu jest lista prawdopodobnych usterek – jak i które z nich mogę sprawdzić sam, wykonać jakieś testy, pomiary??

Widziałem w innych postach, że przeważnie od razu wskazywana jest sonda lambda ale w tych błędach żadnej wzmianki o sondzie nie widzę.

===PCM DTC P0171-C===
Kod: P0171 – Zbyt uboga mieszanka (rząd 1)

Status:
– DTC zmienia się w usterkę stałą – usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
– Lampka sygnalizująca wadliwe działanie układu włączona przy tym DTC
– Test nie został ukończony

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Zamrożone ramki :
-DTC: --- – DTC który spowodował zapisanie wymaganych danych chwilowych
-FUELSYS: Closed Loop – Stan układu paliwowego (Pętla otwarta/zamknięta)
-LOAD: 17.65 % – Wyliczona wartosc obciazenia
-ECT: 84 °C – Czujnik temperatury cieczy ch_odz_cej
-SHRTFT1: 20.31 % – Krótkoterminowa regulacja paliwa 1 (Short term fueltrim 1)
-LONGFT1: 14.84 % – Długoterminowa regulacja paliwa 1 (Long term fuel trim1)
-MAP: 32.0 kPa – Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze (Manifold AbsolutePressure Sensor).
-RPM: 650 obr/min – Obroty silnika na minute
-VSS: 0.0 km/h – Prędkość pojazdu
-SPARKADV: 10.00 ° – Wyprzedzenie zapłonu
-IAT: 19 °C – Temperatura powietrza zasysanego (Intake Air Temperature).
-MAF: 1.45 g/s – Przep_ywomierz masowy powietrza
-TP: 11.37 % – Pozycja przepustnicy
-RUNTM: 99 s – Czas od uruchomienia silnika
-EGR_PCT: 0.00 % – Polecenie uruchomienia EGR
-EVAP_PCT: 0.00 % – Polecenie spustu par paliwa
-WARM_UPS: 1 – Liczba przypadków rozgrzania silnika od czasu wykasowania DTCs
-CLR_DIST: 6.0 km – Odległość przejechana od wykasowania diagnostycznych kodów usterek
-BARO: 100.0 kPa – Ciśnienie barometryczne.
-CATEMP11: 645 °C – Temperatura katalizatora rząd 1, czujnik 1
-VPWR: 14.11 V – Napięcie modułu sterującego
-LOAD_ABS: 14.51 % – Wartość bezwzględna obciążenia
-EQRAT11_CMD: 14.627 :1 – Wymagany stopień równoważności (mieszanka powietrzno-paliwowa), rząd cylindrów 1
-TP_REL: 2.35 % – Względne położenie przepustnicy
-TP_B: 11.76 % – Czujnik położenia przepustnicy 2
-APP_D: 7.84 % – Położenie pedału przyspiesznika D
-APP_E: 8.24 % – Położenie pedału przyspiesznika E
-TAC_PCT: 2.75 % – Sygnał polecenia sterowania siłownikiem przepustnicy
===END PCM DTC P0171:00-EC===

===OBDII DTC P0171-C===
Kod: P0171 – Mieszanka w układzie zbyt uboga (grupa cylindrów 1).

Status:
– Potwierdzony – usterka jest potwierdzona

Moduł: Diagnostyka pokładowa II

Szczegóły kodów usterek

Mieszanka w układzie zbyt uboga (grupa cylindrów 1).

Moduł PCM kontroluje tabelę wartości adaptacji dawkowaniapaliwa, czuwając aby wartości dla poszczególnych elementów układu nie różniłysię nadmiernie od wartości nominalnych. Funkcja sterowania dawkowaniempaliwa modułu PCM wykorzystuje wartości z tabeli, kompensując równieżnormalne zużywanie się i starzenie się elementów układu. Kod zostaje zapisanyw pamięci w momencie gdy PCM nie jest dłużej w stanie kompensować kolejnychzmian parametrów pracy układu zasilania.

Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:

Prawdopodobne naiedostateczne ciśnienie paliwa.

Układ odpowietrzania skrzyni korbowej

Możliwa nieszczelność układu dolotowego powietrza.

Silnik prawdopodobnie nie utrzymuje podciśnienia ze względuna nieszczelność.

Możliwa usterka w obwodzie HO2S11.

Prawdopodobne uszkodzenie PCM.

Niedrożny filtr paliwa ogranicza przepływ paliwa do regulatoraciśnienia. Jeżeli dopływ paliwa do filtru jest prawidłowy, prawdopodobnieniedrożny jest filtr paliwa.

Niedrożny lub zanieczyszczony wtryskiwacz(e).

Możliwa usterka zaworu elektromagnetycznego spustu par paliwaEVAP.

Nieszczelny układ wydechowy.

===END OBDII DTC P0171-C===
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 paź 2015, 20:41
Posty: 17 (1/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 3 BL HighLine 2009 1,6 MZR

Postprzez tolek102 » 14 wrz 2016, 21:41

Nikt nie odpowiedział więc odpowiem sam sobie chociaż problem już dawno rozwiązany, ale chociaż będzie dla potomnych ;p
Okazało się, że filtr powietrza się chyba nie do końca dobrze ułożył i dostawało się lewe powietrze
Po poprawieniu filtra wszystko wróciło do normy
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 paź 2015, 20:41
Posty: 17 (1/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 3 BL HighLine 2009 1,6 MZR

Postprzez aqaz » 12 kwi 2017, 17:25

U mnie ten błąd powstał, gdyż nie dokręciłem obejmy rury dolotowej za przepływomierzem.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 12:28
Posty: 182 (0/5)
Auto: 1.8 100km, 2001

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323