Witam,
Mam pytanie na temat wymiany oleju silnikowego w mojej Mazdzie. Wg instrukcji podczas wymiany oleju wraz z filtrem oleju należy wlać 3,9 litra nowego oleju.
Jak to się ma do praktyki? Czy mam kupić butelkę oleju o pojemności 4 czy 5 litrów?
Wymiana oleju silnikowego Mazda 3 BL Z6 2010 r.
Strona 1 z 1
Według strony dobierz-olej.pl:
Pojemność układu smarowania 3,9 litrów Napełnienie serwisowe
Pojemność układu smarowania 4,2 litrów Napełnianie suche
Ja na Twoim miejscu kupiłbym 5L pojemnik, prędzej czy później ten olej którego nie zmieścisz w układzie znajdzie swoje zastosowanie.
Pojemność układu smarowania 3,9 litrów Napełnienie serwisowe
Pojemność układu smarowania 4,2 litrów Napełnianie suche
Ja na Twoim miejscu kupiłbym 5L pojemnik, prędzej czy później ten olej którego nie zmieścisz w układzie znajdzie swoje zastosowanie.
O ile podawane ilości potrzebnego przy wymianie sa prawidłowe to www.dobierz-olej.pl prowadzą Niemcy a www.motul.pl prowadzi Francja i występują spore róznice w zalecaniach przy doborze oleju.
Pisałem o tym tutaj:
viewtopic.php?p=3029765#p3029765
Co do zakupu oleju w bańce 5l... prawidłowo przechowywany olej (szczelnie zakręcony w zacienionym miejscu, temp. pokojowa), spokojnie wytrzyma do kolejnej wymiany, którą zrobisz zapewne najpóźniej za rok. Co do dolewania... nie wszystkim bierze litra na 10tyś U mnie pozostałość (0,8l) wlałem przy kolejnej wymianie a tym samym z nowo zakupionej 5tki zostaje mi już 1.6l które wleje przy następnej okazji.
Pisałem o tym tutaj:
viewtopic.php?p=3029765#p3029765
Co do zakupu oleju w bańce 5l... prawidłowo przechowywany olej (szczelnie zakręcony w zacienionym miejscu, temp. pokojowa), spokojnie wytrzyma do kolejnej wymiany, którą zrobisz zapewne najpóźniej za rok. Co do dolewania... nie wszystkim bierze litra na 10tyś U mnie pozostałość (0,8l) wlałem przy kolejnej wymianie a tym samym z nowo zakupionej 5tki zostaje mi już 1.6l które wleje przy następnej okazji.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Hej, Właśnie szukam dodatkowej odpowiedzi w związku z wymiana oleju silnikowego.
Przy śrubie do spuszczania oleju są uszczelki i teraz czytam o zwykłych gumowych uszczelkach jak i o uszczelkach z miękkiego metalu [miedzi] – te się ściskają dla lepszego uszczelnienia. Czy używa się obu [miedziane i gumowe], czy tylko jednej z nich. Jeśli tak, która jest lepsza?
No i najważniejsze jakie są wymiary?
Zrobiłem w sklepie Amazona wyszukiwanie + filtr dla samochodu ale nadal mam dwa rozmiary
https://www.amazon.co.uk/gp/search/ref=sx_as?keywords=gasket+oil+plug&rh=n%3A248877031%2Ck%3Agasket+oil+plug&qid=1461097691&vehicle=72-1784-8036-31074-2-1
Czy ktoś może potwierdzić, że klucz do filtra oleju jest 15 boczny / 76mm [i nie można użyć 14 bocznego]? W instrukcji jest że 15 boczny, ale coś ciężko znaleźć w sklepie internetowym 15 boczny/76mm.
Czy konieczny jest klucz dynamometryczny? Czy można się obyć, uważając tylko aby nie przedokręcić?
Docenię wyczerpujące odpowiedzi, jako że do żadnego sklepu moto nie mam blisko i w razie braków miałbym sporo kłopotu, włączając brak samochodu do pracy na następny dzień
W głównym wątku nt wymiany oleju widziałem, aby do benzyny 1.6, Mazda 3 – lać 5W30, Czy mimo to zalecany jest 5w20?
Ponadto ilość oleju z filtrem podana jest na 4.3l – czy to dla silników o większej pojemności? Kupiłem już syntetyczny Castrol MAGNATEC Engine Oil 5W-30 A5 4L i nie wiem czy mi starczy
Przy śrubie do spuszczania oleju są uszczelki i teraz czytam o zwykłych gumowych uszczelkach jak i o uszczelkach z miękkiego metalu [miedzi] – te się ściskają dla lepszego uszczelnienia. Czy używa się obu [miedziane i gumowe], czy tylko jednej z nich. Jeśli tak, która jest lepsza?
No i najważniejsze jakie są wymiary?
Zrobiłem w sklepie Amazona wyszukiwanie + filtr dla samochodu ale nadal mam dwa rozmiary
https://www.amazon.co.uk/gp/search/ref=sx_as?keywords=gasket+oil+plug&rh=n%3A248877031%2Ck%3Agasket+oil+plug&qid=1461097691&vehicle=72-1784-8036-31074-2-1
Czy ktoś może potwierdzić, że klucz do filtra oleju jest 15 boczny / 76mm [i nie można użyć 14 bocznego]? W instrukcji jest że 15 boczny, ale coś ciężko znaleźć w sklepie internetowym 15 boczny/76mm.
Czy konieczny jest klucz dynamometryczny? Czy można się obyć, uważając tylko aby nie przedokręcić?
Docenię wyczerpujące odpowiedzi, jako że do żadnego sklepu moto nie mam blisko i w razie braków miałbym sporo kłopotu, włączając brak samochodu do pracy na następny dzień
W głównym wątku nt wymiany oleju widziałem, aby do benzyny 1.6, Mazda 3 – lać 5W30, Czy mimo to zalecany jest 5w20?
Ponadto ilość oleju z filtrem podana jest na 4.3l – czy to dla silników o większej pojemności? Kupiłem już syntetyczny Castrol MAGNATEC Engine Oil 5W-30 A5 4L i nie wiem czy mi starczy
U mnie w książce jest 3,7 litra bez filtra, 3,9 litra z filtrem, jak też na forum o tym sporo.
Widzę też, że wartości 3,9 i 4,3 są ... ale dla silnika LF, także starczy Tobie oleju, bo 3,9 litra z filtrem dla Z6.
Myślę, że masz jakąś książkę z rynku amerykańskiego, stąd także USA i Kanada na pierwszym miejscu w opisie.
W mojej – europejskiej – przoduje zalecenie 5W30, i taki też powinieneś użyć, jak i pewnie 99% użytkowników Mazdy 3 z silnikiem Z6 go używa.
Widzę też, że wartości 3,9 i 4,3 są ... ale dla silnika LF, także starczy Tobie oleju, bo 3,9 litra z filtrem dla Z6.
Myślę, że masz jakąś książkę z rynku amerykańskiego, stąd także USA i Kanada na pierwszym miejscu w opisie.
W mojej – europejskiej – przoduje zalecenie 5W30, i taki też powinieneś użyć, jak i pewnie 99% użytkowników Mazdy 3 z silnikiem Z6 go używa.
Witam wszystkich na forum
Stałem się posiadaczem mazdy 3 BL z benzynowym silnikiem 1,6. Przeszukałem trochę forum i znalazłem tylko opis do wersji BK dlatego też chciałem prosić o informacje na temat wymiany oleju w silniku i wszystkich filtrów. Gdzie się znajdują i jak się do nich dostać. Korek spustowy na misce olejowej raczej znajdę sam, ale wszelkie informacje będą pomocne.
Z góry dziękuję za pomoc
Pozdrawiam
Stałem się posiadaczem mazdy 3 BL z benzynowym silnikiem 1,6. Przeszukałem trochę forum i znalazłem tylko opis do wersji BK dlatego też chciałem prosić o informacje na temat wymiany oleju w silniku i wszystkich filtrów. Gdzie się znajdują i jak się do nich dostać. Korek spustowy na misce olejowej raczej znajdę sam, ale wszelkie informacje będą pomocne.
Z góry dziękuję za pomoc
Pozdrawiam
-
adzamm
Ja wymieniałem olej według tych filmików:
http://www.carcarekiosk.com/video/2010_ ... oil_filter
Parę uwag:
-filtr oleju dokręcałem rękami-strasznie mało tam miejsca na ręce, ale dokręciłem na siłę i jest ok. Niestety klucz który posiadałem okazał się za duży
-korek od spustu oleju przesmarowałem silikonem do wysokich temperatur i dokręcałem go "na czuja"– nie mam klucza dynamometrycznego
-gdyby Ci się przelał olej ponad max co mi się stało to zaopatrujesz się w strzykawkę i koszulkę termokurczliwą z elektrycznego (dł ok 40 cm). Odsysanie przez miarkę poziomu oleju.
http://www.carcarekiosk.com/video/2010_ ... oil_filter
Parę uwag:
-filtr oleju dokręcałem rękami-strasznie mało tam miejsca na ręce, ale dokręciłem na siłę i jest ok. Niestety klucz który posiadałem okazał się za duży
-korek od spustu oleju przesmarowałem silikonem do wysokich temperatur i dokręcałem go "na czuja"– nie mam klucza dynamometrycznego
-gdyby Ci się przelał olej ponad max co mi się stało to zaopatrujesz się w strzykawkę i koszulkę termokurczliwą z elektrycznego (dł ok 40 cm). Odsysanie przez miarkę poziomu oleju.
Dzięki za odpowiedź filmik na pewno przyda się dla potomnych bo postanowiłem nie czekać i wjechałem na kanał aby samemu się rozejrzeć i jak się okazało filtr i korek spustowy są na widoku więc nie było problemu z wymianą nawet filtr powietrza udało mi się zlokalizować już za pierwszym razem a co do kabinowego to posłużyłem się tym wątkiem viewtopic.php?f=476&t=168892&p=2934230&hilit=mazda+3+bl+wymiana+filtra+powietrza#p2934230 – też bardzo pomocny Nie mam podświetlenia nóg pasażera jak to ma miejsce na fotkach z powyższego linku, brak oprawki i kabelka. Jest natomiast powyżej tej osłony fioletowa kostka (do której wchodzą dwa czerwone i dwa białe przewody ) na którą założone jest tak jakby niebieskie gniazdo- zatyczka (brak wychodzących przewodów, zaślepiona ścianka ) – terminator ? Czy może można w nią coś wpiąć, na przykład to oświetlenie bądz inną dodatkową funkcjonalność spełnia ?
-
adzamm
adzamm napisał(a):Przeszukałem trochę forum
Następnym razem jak już szukasz to prowadź proszę dyskusję w odpowiednim wątku (tu połączyłem), a nie zakładaj nowego, bo się bajzel robi. Dzięki!
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Pytania postawiłem na ogólnym wątku dot. oleju, ale cisza. Więc może tu otrzymam wsparcie, wszakże to wątek o mojej 3-ce.
82 tys. km przebiegu
Obecnie olej: Castrol Edge 5W30 + filtr Filtron (taki zestaw od paru wymian wstecz (wymiany co 15 tys. km), tak przynajmniej twierdzi poprzedni właściciel).
Chcę wymianić na:
– filtr Knecht OC195
– olej:
* Valvoline SYNPOWER ENV C2 5W-30 (ten jest nr 2 dla tego silnika na stronie producenta)
* Valvoline SYNPOWER MST C3 5W-30 (ten jest nr 1 dla tego silnika na stronie producenta, ale w opisie wskazany przede wszystkim dla silników z filterm czastek stałych)
* Motul 8100 ECO-NERGY 5W-30 (ten jest nr 3 dla tego silnika na stronie producenta, ale znalazłem na forum (dot. BK), że jest bardziej polecany, niż ten niżej)
* Motul 8100 ECO-CLEAN 5W-30 (ten jest nr 1 dla tego silnika na stronie producenta)
Pytania:
Który olej wybrać?
Czy przed wymianą z Castrola na Valvoline lub Motula, zalecacie przepłukać silnik środkiem Liquid Moly, Motul lub Valvoline?
Szczególnie to drugie pytanie jest dla mnie ważne....
Dodam, że auto 70% czasu spędza w jeździe miejskiej/korki. Dziękuję.
82 tys. km przebiegu
Obecnie olej: Castrol Edge 5W30 + filtr Filtron (taki zestaw od paru wymian wstecz (wymiany co 15 tys. km), tak przynajmniej twierdzi poprzedni właściciel).
Chcę wymianić na:
– filtr Knecht OC195
– olej:
* Valvoline SYNPOWER ENV C2 5W-30 (ten jest nr 2 dla tego silnika na stronie producenta)
* Valvoline SYNPOWER MST C3 5W-30 (ten jest nr 1 dla tego silnika na stronie producenta, ale w opisie wskazany przede wszystkim dla silników z filterm czastek stałych)
* Motul 8100 ECO-NERGY 5W-30 (ten jest nr 3 dla tego silnika na stronie producenta, ale znalazłem na forum (dot. BK), że jest bardziej polecany, niż ten niżej)
* Motul 8100 ECO-CLEAN 5W-30 (ten jest nr 1 dla tego silnika na stronie producenta)
Pytania:
Który olej wybrać?
Czy przed wymianą z Castrola na Valvoline lub Motula, zalecacie przepłukać silnik środkiem Liquid Moly, Motul lub Valvoline?
Szczególnie to drugie pytanie jest dla mnie ważne....
Dodam, że auto 70% czasu spędza w jeździe miejskiej/korki. Dziękuję.
Ja mam 165 000 przebiegu, auto z 2010. Od samego początku śmiga na org. Mazda dexeli, wymiana co 15000 lub co rok. Zero zużycia oleju, silnik suchutki. Filtr przeważnie Knecht 195 chyba że akurat jest jakiś inny markowy w promocji (przeważnie bosch). Parę razy kusiło mnie zmienić na inny, tańszy olej (dexelia 5L jakieś 160zł) ale w sumie ciągłe leję org.
- Od: 26 sie 2014, 20:43
- Posty: 46
- Skąd: Krasnystaw
- Auto: Mazda 3 BL 1.6
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości