Witam kolegów a zarazem szczęśliwych posiadaczy "trójek". Niepokoi mnie fakt, że muszę dolewać olej między zmianami. Jak się okazuje potrafi mi "wypić" litrę oleju na 10 tys. km , wydaje mi się, że to sporo. Co o tym sądzicie? Jak to jest w waszym przypadku? Poza tym jak odkręciłem korek wlewu oleju a silnik pracował to dmuchało dość zdrowo z tego wlewu i wylatywały odrobiny oleju, czy to jest normalne?
Samochód z 2009 roku, przejechane 65 tys. Olej silnikowy zalecany przez Mazdę Dexelia 5W/30. Ja nim jeżdżę od ponad roku. Jeśli możecie to napiszcie coś w temacie, pozdrawiam wszystkich.
Zużycie oleju
Strona 1 z 1
Według mnie to nienormalne. Zerknij w sąsiednim dziale (BK) tam mają większe doświadczenie i ten sam silnik. U mnie nie bierze ani grama (a zimą to nawet przybywa przez sposób korzystania z auta). Jesteś pierwszym właścicielem? Masz tak od początku czy od jakiegoś czasu?
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Nie, nie jestem pierwszym właścicielem, autko było sprowadzone z Niemiec. Ja mam go 1,5 roku i tak jest od początku. Silnik fajnie pracuje, fajnie zapala i wydaje się, że jest wszystko ok, oprócz tego co opisałem wcześniej. Pozdrawiam
- Od: 1 paź 2014, 21:40
- Posty: 12
- Skąd: Śląsk
- Auto: Mazda 3 BP Hikari
silnik 2,0 G benzyna,
Rok produkcji 2019
Rozumiem, że wycieków nie ma? Czysto jest?
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Tak, niestety jest czysta, nic nie leci od dołu. Dym jest ok, prawie niezauważalny nawet przy przygazówce. Poczytałem tak, jak sugerowałeś w dziale (BK) , nie jestem przekonany, że to ten sam silnik bo podobno to nowy wytwór montowany w tym modelu, nie jest Fordowski ale spoko, są informacje ale raczej nic mi nie pomogły. Jedni twierdzą, że tak może być inni sugerują awarię. Pokuszę się o sprawdzenie kompresji i może coś wykaże. Z opinii użytkowników wynika, że mogą być to pierścienie lub uszczelniacze na zaworach lub coś gorszego, no ale po takim przebiegu? hmmm.
- Od: 1 paź 2014, 21:40
- Posty: 12
- Skąd: Śląsk
- Auto: Mazda 3 BP Hikari
silnik 2,0 G benzyna,
Rok produkcji 2019
Silnik jest ten sam. Jesli przebieg jest prawdziwy to musi byc awaria. Sprawdz kompresje.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Witam ponownie, byłem i zbadałem tą kompresję w mojej Madzi, mechanik stwierdził, że jest ok bo na każdym cylindrze około 13 więc jedyna przyczyna zużycia oleju to uszczelniacze na zaworach. Koszt naprawy to około 1,5 tys PLN , no i tyle w tym temacie. Zużycie 1 litra na 10 tys km to koszt około 30 PLN, nie ma to raczej skutków ujemnych dla silnika więc kalkulacja jest prosta, nie będę tego robił chyba, że się pogorszy. Niemniej jednak chętnie poczytam co macie do powiedzenia w tym temacie, dzięki za wszystko pozdrawiam i życzę szerokiej drogi.
- Od: 1 paź 2014, 21:40
- Posty: 12
- Skąd: Śląsk
- Auto: Mazda 3 BP Hikari
silnik 2,0 G benzyna,
Rok produkcji 2019
Równa na wszystkich cylindrach (co do różnicy)?
Według danych dla silnika Z6 powinno być:
Standard: 1,470 kPa {14.99 kgf/cm2, 213.2 psi}[250 rpm]
Minimum: 1,029 kPa {10.49 kgf/cm2, 149.2 psi}[250 rpm]
Maksymalna różnica między cylindrami: 196.1 kPa {2.0 kgf/cm2, 28.5 psi}
No i najważniejsze czy poziomy innych płynów trzymają stan?
Według danych dla silnika Z6 powinno być:
Standard: 1,470 kPa {14.99 kgf/cm2, 213.2 psi}[250 rpm]
Minimum: 1,029 kPa {10.49 kgf/cm2, 149.2 psi}[250 rpm]
Maksymalna różnica między cylindrami: 196.1 kPa {2.0 kgf/cm2, 28.5 psi}
No i najważniejsze czy poziomy innych płynów trzymają stan?
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Badania nie robiłem w serwisie Mazdy, tam mi kazali poczekać ponad tydzień ale może byłoby warto, zrobiłem u mechanika "ogólnego" ale nie mam żadnego wydruku, określił, że oscylują "około" 13 na każdym cylindrze i nie kazał mi się martwić. Co do innych płynów to spokojnie trzymają stan, chłodzący również. Dzięki kolego za precyzyjne dane, może jednak poczekam na te pomiary w serwisie, tam pewnie dadzą jakiś papierek z wynikami pomiaru. Będę mógł to jakoś porównać.
- Od: 1 paź 2014, 21:40
- Posty: 12
- Skąd: Śląsk
- Auto: Mazda 3 BP Hikari
silnik 2,0 G benzyna,
Rok produkcji 2019
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość