Spadki obrotów i dynamika silnika

Uszanowanie dla klubowiczów...Prośba o wyrozumiałość bo to mój pierwszy post.
Piszę bo może panikuje, ale tu mój pierwszy nowy samochód ( mazda 3 2011 kirei 1,6 benzyna – kocham ją
). Samochód to nówka 1300 km przejechane i mam pytanie. Dwa może trzy razy spotkałem się z sytuacją spadku obrotów na biegu jałowym. Pierwszy raz jadąc na klimie, stałem na światłach, biegi na tak zwanym luzie, 600 obrotów i nagle wskazówka spada, silnik lekko drga ale nie gaśnie i wskazówka wraca na 600 obrotów. Myślałem, że to wina sprężarki, ale dzisiaj bez klimy to samo, może dwa razy na trasie do pracy. Później już pod robotą siedziałem w aucie jakieś 10 minut i obroty sztywne 600-700, nic się nie dzieje. Nie wiem czy to kwestia paliwa czy może jeszcze silnik jeszcze nie ułożony, albo może dać sobie na razie spokój. Zauważyłem jeszcze coś takiego, że jak za szybko zmienię bieg z 1 na 2 to muszę go strasznie żyłować żeby przyśpieszył ( dodam że to mój pierwszy silnik wolnossący ). Pewnie tak musi być, ale wolę się upewnić.
Pozdrawia i z góry dziękuje za odpowiedź.
Michał M.
Piszę bo może panikuje, ale tu mój pierwszy nowy samochód ( mazda 3 2011 kirei 1,6 benzyna – kocham ją
Pozdrawia i z góry dziękuje za odpowiedź.
Michał M.