Odpaliłem dziś samochód (ostatni raz jeżdżone było wczoraj). Pojawiła się pomarańczowa kontrolka silnika i nie zgasła. Silnik pracował na ok 1500 obrotów czyli niemal 2x tyle co normalnie. Ikonka nie gasła.
Wyłączyłem silnik, wyjąłem kluczyk, po chwili odpaliłem jeszcze raz – problem zniknął.
O co chodzi?
Kontrolka silnika i podwyższone obroty na luzie
Strona 1 z 1
Zakładaj wątki w odpowiednich poddziałach – tu przeniosłem zapytanie – dotyczy silnika 1.6 benzynowego.
Co do samej kontrolki nie wiem czemu się paliła – chwilę po uruchomieniu motoru może się palić (max kilka sekund).
Wyższe obroty na zimnym silniku po rozruchu to norma. Automatyczne ssanie działa (świeci się też niebieska kontrolka informująca o niedogrzaniu silnika). Wraz z czasem temperatura silnia rośnie, obroty spadają do około 1000 RPM, gaśnie niebieska kontrolka, ostatecznie obroty osiągają wartość nominalną (650-750).
Co do samej kontrolki nie wiem czemu się paliła – chwilę po uruchomieniu motoru może się palić (max kilka sekund).
Wyższe obroty na zimnym silniku po rozruchu to norma. Automatyczne ssanie działa (świeci się też niebieska kontrolka informująca o niedogrzaniu silnika). Wraz z czasem temperatura silnia rośnie, obroty spadają do około 1000 RPM, gaśnie niebieska kontrolka, ostatecznie obroty osiągają wartość nominalną (650-750).
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości