Falowanie obrotów

Postprzez kurioza » 12 mar 2020, 20:38

Witam

BOrykam się od jakiegoś czasu z falowaniem obrotów. W momencie wrzucenia biegu jałowego obroty idą do około 1200-1400 i spadają do 700 i tak cały czas dopóki nie wcisnę sprzęgła. Na tą chwilę jak stoję na światłach etc. to trzymam cały czas wciśnięty pedał sprzęgła i wtedy jest ok. Diagnoza u mechanika czyszczenie przepustnicy, ale nadal nie pomogło. Druga diagnoza wymienić przepustnicę. Czy wymiana przepustnicy pomoże? Czy przyczyna jest inna?
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2011, 22:00
Posty: 36

Postprzez cebularz » 13 mar 2020, 20:53

Zanim wymienisz przepustnicę, poszukaj dobrego elektronika. Sugeruję zajrzeć do serwisu Boscha. Taki sam przypadek przerabiałem z Hodną, gdzie nawet oryginalny tester diagnostyczny za kilkadziesiąt tysięcy nie dał rady, a serwis proponował nową przepustnicę, Bosch przywrócił ustawienia fabryczne w kilka minut za kilkadziesiąt złotych (5 lat temu).
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2019, 11:49
Posty: 37 (0/1)
Auto: Mazda 6 GJ 2.0 2015r
Mazda CX-5 2.5 2019r

Postprzez kurioza » 13 mar 2020, 22:01

Dzięki za podpowiedź..
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2011, 22:00
Posty: 36

Postprzez Krecik122 » 1 kwi 2021, 08:57

kurioza napisał(a):Witam

BOrykam się od jakiegoś czasu z falowaniem obrotów. W momencie wrzucenia biegu jałowego obroty idą do około 1200-1400 i spadają do 700 i tak cały czas dopóki nie wcisnę sprzęgła. Na tą chwilę jak stoję na światłach etc. to trzymam cały czas wciśnięty pedał sprzęgła i wtedy jest ok. Diagnoza u mechanika czyszczenie przepustnicy, ale nadal nie pomogło. Druga diagnoza wymienić przepustnicę. Czy wymiana przepustnicy pomoże? Czy przyczyna jest inna?


Cześć

Chciałbym się dowiedzieć co było przyczyną, mam podobny problem z falującymi obrotami, przepustnica czyszczona i nie pomogło. Jakbyś mógł powiedzieć czy Ci się udało naprawić? :)
Początkujący
 
Od: 1 kwi 2021, 08:52
Posty: 1
Auto: Mazda 3 2010
1.6 110 km

Postprzez hak64 » 1 kwi 2021, 19:09

Za utrzymanie obrotów na biegu jałowym odpowiada silniczek krokowy, tyle że do jego prawidłowej pracy niezbędne są poprawne odczyty temperatury, sondy lambda, przepływomierza, lub położenia przepustnicy. Jeśli którykolwiek czujnik padł, to efekt falowania murowany. Podobne objawy daje także nieszczelny dolot (silnik zasysa lewe powietrze).
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2015, 09:08
Posty: 448 (2/23)
Auto: Mercedes 300SE

Postprzez estradawq » 19 wrz 2022, 08:28

Dzięki za podpowiedź.
color tunnel
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2022, 08:19
Posty: 3

Postprzez jfk » 19 wrz 2022, 08:52

Jak masz już wyczyszczoną przepustnicę, to możesz (samodzielnie) wyczyścić przepływomierz.
Tu masz relację dla BK, ale dla BL jest to samo:
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 7&t=208111

W mojej przy 140 tys. km/12 latach – "łezka" była cała zasyfiona + czyszczenie przepustnicy – całkiem inna praca silnika i reakcja na pedał gazu, chociaż akurat u mnie nie falowały obroty.
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2016, 21:16
Posty: 65 (3/3)
Auto: Mazda 3 BL 1.6 MZR 105KM / Z6-VE Exclusive+ 2010
Mazda 6 GL 2.0 165KM SkyPassion 2018

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323