Witam
BOrykam się od jakiegoś czasu z falowaniem obrotów. W momencie wrzucenia biegu jałowego obroty idą do około 1200-1400 i spadają do 700 i tak cały czas dopóki nie wcisnę sprzęgła. Na tą chwilę jak stoję na światłach etc. to trzymam cały czas wciśnięty pedał sprzęgła i wtedy jest ok. Diagnoza u mechanika czyszczenie przepustnicy, ale nadal nie pomogło. Druga diagnoza wymienić przepustnicę. Czy wymiana przepustnicy pomoże? Czy przyczyna jest inna?
Falowanie obrotów
Strona 1 z 1
Zanim wymienisz przepustnicę, poszukaj dobrego elektronika. Sugeruję zajrzeć do serwisu Boscha. Taki sam przypadek przerabiałem z Hodną, gdzie nawet oryginalny tester diagnostyczny za kilkadziesiąt tysięcy nie dał rady, a serwis proponował nową przepustnicę, Bosch przywrócił ustawienia fabryczne w kilka minut za kilkadziesiąt złotych (5 lat temu).
kurioza napisał(a):Witam
BOrykam się od jakiegoś czasu z falowaniem obrotów. W momencie wrzucenia biegu jałowego obroty idą do około 1200-1400 i spadają do 700 i tak cały czas dopóki nie wcisnę sprzęgła. Na tą chwilę jak stoję na światłach etc. to trzymam cały czas wciśnięty pedał sprzęgła i wtedy jest ok. Diagnoza u mechanika czyszczenie przepustnicy, ale nadal nie pomogło. Druga diagnoza wymienić przepustnicę. Czy wymiana przepustnicy pomoże? Czy przyczyna jest inna?
Cześć
Chciałbym się dowiedzieć co było przyczyną, mam podobny problem z falującymi obrotami, przepustnica czyszczona i nie pomogło. Jakbyś mógł powiedzieć czy Ci się udało naprawić?
- Od: 1 kwi 2021, 09:52
- Posty: 1
- Auto: Mazda 3 2010
1.6 110 km
Za utrzymanie obrotów na biegu jałowym odpowiada silniczek krokowy, tyle że do jego prawidłowej pracy niezbędne są poprawne odczyty temperatury, sondy lambda, przepływomierza, lub położenia przepustnicy. Jeśli którykolwiek czujnik padł, to efekt falowania murowany. Podobne objawy daje także nieszczelny dolot (silnik zasysa lewe powietrze).
Jak masz już wyczyszczoną przepustnicę, to możesz (samodzielnie) wyczyścić przepływomierz.
Tu masz relację dla BK, ale dla BL jest to samo:
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 7&t=208111
W mojej przy 140 tys. km/12 latach – "łezka" była cała zasyfiona + czyszczenie przepustnicy – całkiem inna praca silnika i reakcja na pedał gazu, chociaż akurat u mnie nie falowały obroty.
Tu masz relację dla BK, ale dla BL jest to samo:
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 7&t=208111
W mojej przy 140 tys. km/12 latach – "łezka" była cała zasyfiona + czyszczenie przepustnicy – całkiem inna praca silnika i reakcja na pedał gazu, chociaż akurat u mnie nie falowały obroty.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości