W skrócie: Zmiękł mi pedał. Wyrobiła się śruba odpowietrznika nie ubyło płynu podczas odpowietrzania.
Za pierwszym razem odpowietrzali mi u mechanika kiedy naprawiali coś innego. Nie mogli normalnie jeździć autem bo nie można było zmieniać biegów.
Tydzień później sytuacja się powtórzyła – nie można zmieniać biegów – teraz samochód mam ja i na dzisiaj zaplanowałem odpowietrzanie [możliwe że płyn nie był wymieniany od 2009 – ja mam 2,5 roku i nie wymieniałem].
Niestety na samym początku roboty okazało się że odpowietrzacz jest tak wyrobiony, że po 3 pompowaniach nie dało się już ponownie odkręcić odpowietrzacza...
Czy Wymiana zaworu odpowietrzacza jest prosta? Czy łatwo jest znaleźć zamiennik, ma może ktoś numer części...?
Patrze na brytyjskim eBayu i zamienniki zaworu [niekoniecznie do mojej Mazdy] latają za jakieś 15 funtów. Cały wysprzęglik kosztuje najmniej ok 44 funty ale jest tylko taki jeden. Normalnie zaczynają się od około 52 funtów [produkcja FTE]
Z ebaya to kilka dni do dostawy a ja nie wiem czy problem jest z wysprzęglikiem czy może sama wymiana płynu wystarczy....
Inna sparwa, że podczas odpowietrzania wychodziło bardzo mało płynu – tak z 10cm w wężyku o trochę za dużej średnicy – [pedał miękki] ale widziałem też bąble powietrza.
Ponadto wypompowałem około 30 -90ml płynu a w zbiorniczku raczej nic nie ubyło...
Jakieś porady koledzy i koleżanki?
Wymiana zaowru odpowietrzania na wysprzęgliku + miękkie sprzęgło
Strona 1 z 1
Pierwsze i najważniejsze wymien płyn. W uk serwis zaleca wymianę płynu co 2 serwis.
Za odpowietrznikiem podejdź do mazdy i spytaj tam. Odowietrznik sam jest plastikowy wiec to może być problem że nie daje się go odkręcić.
Sprawdz cały wężyk od zbiorniczka do wysprzeglika czy sie gdzieś nie poci i nie ucieka plyn.
Albo poszukaj na ebay mazdy z rozbiórki – czesto maja mazdy z przebiegiem po 30k mil i może kup oryginalny używany wysprzeglik. Jak to nie pomoże to może już czas na sprzęgło. Nie wiem jaki masz przebieg ale samo sprzeglo też może sie już kończyć
Za odpowietrznikiem podejdź do mazdy i spytaj tam. Odowietrznik sam jest plastikowy wiec to może być problem że nie daje się go odkręcić.
Sprawdz cały wężyk od zbiorniczka do wysprzeglika czy sie gdzieś nie poci i nie ucieka plyn.
Albo poszukaj na ebay mazdy z rozbiórki – czesto maja mazdy z przebiegiem po 30k mil i może kup oryginalny używany wysprzeglik. Jak to nie pomoże to może już czas na sprzęgło. Nie wiem jaki masz przebieg ale samo sprzeglo też może sie już kończyć
- Od: 30 sie 2019, 13:54
- Posty: 3
- Auto: Mazda 3 bl 2009 1.6 ts2 z6 manual
Cześć kolego,
Dziękuje bardzo za ofertę! @hornetti
Dziękuję za posta @Qpidzawa
Już w piątek zająłem się wymianą, bo nie mogłem dłużej czekać z próbą naprawy.
W między czasie miałem już zamówione oba siłowniki. Wysprzęglik bo mi odpowietrzacz się wyrobił [a potem otwierając kluczem francuskim, ułamał dzióbek haha] i główny w razie co.
Wymieniłem wysprzęglik i płyn i póki co jest dobrze. Czekam jeszcze z 2 tyg bo niektórzy maja nawrót problemów i wtedy trzeba wymienić siłownik przy pedale.
Nie dowiem się jednak w czym był problem konkretnie, bo siłownik był po rozebraniu suchy pod gumą a wcześniej nie udało mi się dokończyć wymiany starego płynu.
Taki szczegół dla majsterkowiczów. Siłownik ma 2 uszczelki i trzeba uważać aby ich nie zgubić. Ja nawet nie wiedziałem o ich istnieniu, a wyciekał mi płyn i nie wiedziałem dlaczego. W pewnym momencie znalazłem obie uszczelki na szmacie, którą sobie podłożyłem. Gdyby nie to, byłbym w pupie bo żadne video, które wcześniej widziałem nie wspominało o tym szczególe.
Patrząc od środka siłownika, pierwsza uszczelka ma regularny kształt walca, druga – ścięty stożek nachodzi na przewód doprowadzający płyn i dociska do poprzedniej.
Pozdrawiam!
Dziękuje bardzo za ofertę! @hornetti
Dziękuję za posta @Qpidzawa
Już w piątek zająłem się wymianą, bo nie mogłem dłużej czekać z próbą naprawy.
W między czasie miałem już zamówione oba siłowniki. Wysprzęglik bo mi odpowietrzacz się wyrobił [a potem otwierając kluczem francuskim, ułamał dzióbek haha] i główny w razie co.
Wymieniłem wysprzęglik i płyn i póki co jest dobrze. Czekam jeszcze z 2 tyg bo niektórzy maja nawrót problemów i wtedy trzeba wymienić siłownik przy pedale.
Nie dowiem się jednak w czym był problem konkretnie, bo siłownik był po rozebraniu suchy pod gumą a wcześniej nie udało mi się dokończyć wymiany starego płynu.
Taki szczegół dla majsterkowiczów. Siłownik ma 2 uszczelki i trzeba uważać aby ich nie zgubić. Ja nawet nie wiedziałem o ich istnieniu, a wyciekał mi płyn i nie wiedziałem dlaczego. W pewnym momencie znalazłem obie uszczelki na szmacie, którą sobie podłożyłem. Gdyby nie to, byłbym w pupie bo żadne video, które wcześniej widziałem nie wspominało o tym szczególe.
Patrząc od środka siłownika, pierwsza uszczelka ma regularny kształt walca, druga – ścięty stożek nachodzi na przewód doprowadzający płyn i dociska do poprzedniej.
Pozdrawiam!
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość