Wymiana zaowru odpowietrzania na wysprzęgliku + miękkie sprzęgło

Postprzez skimmer » 3 wrz 2019, 22:11

W skrócie: Zmiękł mi pedał. Wyrobiła się śruba odpowietrznika nie ubyło płynu podczas odpowietrzania.

Obrazek

Za pierwszym razem odpowietrzali mi u mechanika kiedy naprawiali coś innego. Nie mogli normalnie jeździć autem bo nie można było zmieniać biegów.

Tydzień później sytuacja się powtórzyła – nie można zmieniać biegów – teraz samochód mam ja i na dzisiaj zaplanowałem odpowietrzanie [możliwe że płyn nie był wymieniany od 2009 – ja mam 2,5 roku i nie wymieniałem].

Niestety na samym początku roboty okazało się że odpowietrzacz jest tak wyrobiony, że po 3 pompowaniach nie dało się już ponownie odkręcić odpowietrzacza...

Czy Wymiana zaworu odpowietrzacza jest prosta? Czy łatwo jest znaleźć zamiennik, ma może ktoś numer części...?

Patrze na brytyjskim eBayu i zamienniki zaworu [niekoniecznie do mojej Mazdy] latają za jakieś 15 funtów. Cały wysprzęglik kosztuje najmniej ok 44 funty ale jest tylko taki jeden. Normalnie zaczynają się od około 52 funtów [produkcja FTE]

Z ebaya to kilka dni do dostawy a ja nie wiem czy problem jest z wysprzęglikiem czy może sama wymiana płynu wystarczy....

Inna sparwa, że podczas odpowietrzania wychodziło bardzo mało płynu – tak z 10cm w wężyku o trochę za dużej średnicy – [pedał miękki] ale widziałem też bąble powietrza.

Ponadto wypompowałem około 30 -90ml płynu a w zbiorniczku raczej nic nie ubyło...

Jakieś porady koledzy i koleżanki?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 sty 2016, 21:42
Posty: 25 (8/1)
Skąd: UK / Cheshire
Auto: Mazda3 2.0, [120 PS – 88 kW] [RHD] [Mk3 – – BM]

Postprzez Qpidzawa » 8 wrz 2019, 09:51

Pierwsze i najważniejsze wymien płyn. W uk serwis zaleca wymianę płynu co 2 serwis.
Za odpowietrznikiem podejdź do mazdy i spytaj tam. Odowietrznik sam jest plastikowy wiec to może być problem że nie daje się go odkręcić.
Sprawdz cały wężyk od zbiorniczka do wysprzeglika czy sie gdzieś nie poci i nie ucieka plyn.
Albo poszukaj na ebay mazdy z rozbiórki – czesto maja mazdy z przebiegiem po 30k mil i może kup oryginalny używany wysprzeglik. Jak to nie pomoże to może już czas na sprzęgło. Nie wiem jaki masz przebieg ale samo sprzeglo też może sie już kończyć
Początkujący
 
Od: 30 sie 2019, 13:54
Posty: 3
Auto: Mazda 3 bl 2009 1.6 ts2 z6 manual

Postprzez skimmer » 9 wrz 2019, 04:11

Cześć kolego,

Dziękuje bardzo za ofertę! @hornetti
Dziękuję za posta @Qpidzawa

Już w piątek zająłem się wymianą, bo nie mogłem dłużej czekać z próbą naprawy.

W między czasie miałem już zamówione oba siłowniki. Wysprzęglik bo mi odpowietrzacz się wyrobił [a potem otwierając kluczem francuskim, ułamał dzióbek haha] i główny w razie co.

Wymieniłem wysprzęglik i płyn i póki co jest dobrze. Czekam jeszcze z 2 tyg bo niektórzy maja nawrót problemów i wtedy trzeba wymienić siłownik przy pedale.
Nie dowiem się jednak w czym był problem konkretnie, bo siłownik był po rozebraniu suchy pod gumą a wcześniej nie udało mi się dokończyć wymiany starego płynu.

Taki szczegół dla majsterkowiczów. Siłownik ma 2 uszczelki i trzeba uważać aby ich nie zgubić. Ja nawet nie wiedziałem o ich istnieniu, a wyciekał mi płyn i nie wiedziałem dlaczego. W pewnym momencie znalazłem obie uszczelki na szmacie, którą sobie podłożyłem. Gdyby nie to, byłbym w pupie bo żadne video, które wcześniej widziałem nie wspominało o tym szczególe.

Patrząc od środka siłownika, pierwsza uszczelka ma regularny kształt walca, druga – ścięty stożek nachodzi na przewód doprowadzający płyn i dociska do poprzedniej.

Pozdrawiam!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 sty 2016, 21:42
Posty: 25 (8/1)
Skąd: UK / Cheshire
Auto: Mazda3 2.0, [120 PS – 88 kW] [RHD] [Mk3 – – BM]

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323