Mazda3 BK – pompa wspomagania

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez tartale » 27 kwi 2010, 20:08

qrde pierwsze problemy z mazda3 2008.5 usa itournig value, stalem godzie w korku, bylo cieplo ale to dopiero kwiecien i wspomaganie kierwonicy przestalo dzialac, zapalila sie kontrolka, czytalem ze tak jest jakis feler z pompami wspomagania w mazdach3 z usa wyprodukowanych od 07 do 09. mial ktos taki problem, w ksiazce pisalo ze trzba wylaczyc silnik i zapalic jeszcze raz, ale to nie pomagalo. jednyme pocieszenie to to ze po 3 godzinach odpalilem ponownie auto i juz bylo ok, i tak do dzis – to juz tydzien. ciekawe czy mam autko co sie samo naprawia czy to sie powtorzy? wogle to czy ktos wie jak to jest z gwarancja na auta z usa? pewnie by mnie wysmiali w mazdzie u nas? czylaem ze taka pompa ze wspomagania kosztuje tyle ze glowa boli.
Ostatnio edytowano 26 sty 2015, 20:28 przez widmo82, łącznie edytowano 3 razy
Powód: temat
Początkujący
 
Od: 31 sie 2008, 17:25
Posty: 11
Skąd: Katowice
Auto: Mazda3i Turning Value USA
2.0 LF 2008

Postprzez Krisek » 27 kwi 2010, 22:41

z tego co pamietam to rdzewieja rurki i to uszkadza pompe :)
Mazda to naprawia :) ...

Jak cos mam pompe od 2.3 :) one chyba sa takie same
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez RAMON ALLONES » 17 maja 2010, 19:04

tartale napisał(a):qrde pierwsze problemy z mazda3 2008.5 usa itournig value, stalem godzie w korku, bylo cieplo ale to dopiero kwiecien i wspomaganie kierwonicy przestalo dzialac, zapalila sie kontrolka, czytalem ze tak jest jakis feler z pompami wspomagania w mazdach3 z usa wyprodukowanych od 07 do 09. mial ktos taki problem, w ksiazce pisalo ze trzba wylaczyc silnik i zapalic jeszcze raz, ale to nie pomagalo. jednyme pocieszenie to to ze po 3 godzinach odpalilem ponownie auto i juz bylo ok, i tak do dzis – to juz tydzien. ciekawe czy mam autko co sie samo naprawia czy to sie powtorzy? wogle to czy ktos wie jak to jest z gwarancja na auta z usa? pewnie by mnie wysmiali w mazdzie u nas? czylaem ze taka pompa ze wspomagania kosztuje tyle ze glowa boli.

Witaj, historia dokładnie jak z żony Madzią. Silnik 2.3 rok 2009 z USA. Wspomaganie zawiesza się w najmniej fajnych sytuacjach ( korek, centrum miasta, potrzeba manewrowania przy parkowaniu, itp itd ). Czy ktoś już ten problem rozgryzł oprócz oczywiście wymiany całej pompy ( to ostateczność ).
Śledzę wątki o awaryjności 3 zza Oceanu i na nic w tym temacie ( konstruktywnego ) sie nie natknąłem. Jeżeli jest taki wątek to proszę Moda o skasowane posta.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2010, 18:54
Posty: 52
Skąd: Lusówko k/Poznania
Auto: M6 3.7 V6 2009 6-Automat, M3 2.3 2009 5-Automat

Postprzez pitero » 18 maja 2010, 19:57

Witam, miałem też problemy ze wspomaganiem w swojej M3, Wydawała dziwne odgłosy i wyłączała się podczas stania w korkach w upalne dni. Pomogła wymiana oleju, który kupiłem w ASO Mazdy ("Dextron II" ale nie jestem pewny), sprawdź też czy nie wycieków oleju z pod obudowy na pompę.
pitero
 

Postprzez Krisek » 18 maja 2010, 20:31

Tak wymiana ATF moze pomuc pisalem .. o tym
Dobrym pomyslem jest dolozenie filtra .. liniowego na linie plynu
I zawsze mozna chlodniczke .. dolozyc malutka rowniez
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez RAMON ALLONES » 28 maja 2010, 09:07

Witam,
Ile litrów płynu wchodzi przy kompletnej wymianie do silnika 2.3 Us spec?
Czy ATF to wszystko o co pytam, czy jest jakaś szczegółowsza nazwa tego płynu.
pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2010, 18:54
Posty: 52
Skąd: Lusówko k/Poznania
Auto: M6 3.7 V6 2009 6-Automat, M3 2.3 2009 5-Automat

Postprzez emilioestewez » 28 maja 2010, 11:09

Temat już był generalnie.
viewtopic.php?f=114&t=97231&p=1703448#p1703448
Factory manual podaje :
Capacity (approx. quantity)
Draining ATF from drain plug: 3.0 L {3.2 US qt, 2.4 Imp qt}
Overhauling ATX: 5.0 L {5.3 US qt, 4.4 Imp qt}
The full amount of ATF for the ATX is as follows
Capacity (approx. quantity)
8.14 L {8.6 US qt, 7.2 Imp qt}
emilio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2009, 18:16
Posty: 317
Skąd: łorsoł
Auto: speed3 '08

Postprzez RAMON ALLONES » 28 maja 2010, 12:38

Dzięki za link – szukałem, ale nie znalazłem.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2010, 18:54
Posty: 52
Skąd: Lusówko k/Poznania
Auto: M6 3.7 V6 2009 6-Automat, M3 2.3 2009 5-Automat

Postprzez Oleg1982 » 9 wrz 2010, 13:04

Mazda wprowadza w Europie specjalny program serwisowy, który obejmie niektóre wersje modeli Mazda3 i Mazda5, wyposażone w elektrohydrauliczny system wspomagania układu kierowniczego. Usługa będzie dla klientów bezpłatna.

(fot. zdjęcie producenta)
Mazda wprowadza w Europie specjalny program serwisowy (SPS), który obejmie niektóre wersje modeli Mazda3 i Mazda5, wyposażone w elektrohydrauliczny system wspomagania układu kierowniczego (EHPAS). Usługa będzie dla klientów bezpłatna.

Samochody objęte programem są wyposażone w hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego z elektryczną pompą olejową, której elementy wewnętrzne (sekcja tłocząca, łożyska osi) są smarowane płynem układu wspomagania. Cząsteczki pochodzące z wnętrza przewodów hydraulicznych mogą w niektórych przypadkach prowadzić do utraty siły wspomagania ze względu na awarię napędzanej elektrycznie pompy. W takiej sytuacji na desce rozdzielczej zapali się kontrolka sygnalizująca przejście układu wspomagania w tryb awaryjny oraz odczuwalne będzie zwiększenie oporu układu kierowniczego. Tryb awaryjny układu wspomagania kierownicy zapewnia pełną funkcjonalność układu kierowniczego (jego mechanicznych elementów), co pozwala na bezpieczną jazdę samochodem bez wspomagania kierownicy. Efektem będzie obniżony komfort parkowania i wykonywania manewrów na ograniczonej przestrzeni, ale nie będzie to miało wpływu na bezpieczeństwo jazdy.

Programem zostanie objętych kilka określonych wersji, wyprodukowanych w okresie pomiędzy 2 kwietnia 2007 roku a 30 listopada 2008 roku: to pierwsza generacja modelu Mazda3 z wysokoprężnym silnikiem MZ-CD 1.6 lub benzynowym MZR 2.0 oraz Mazda5 z silnikiem benzynowym MZR 1.8 lub 2.0.

(fot. zdjęcie producenta)
W Europie to łącznie 40 260 egzemplarzy modelu Mazda3 oraz 30 242 egzemplarze modelu Mazda5. Europejscy właściciele tych samochodów będą otrzymywali od Mazdy stosowne powiadomienia od października 2010 roku z prośbą o skontaktowanie się z Autoryzowaną Stacją Obsługi Mazda w celu ustalenia daty przeprowadzenia oględzin i ewentualnej wymiany części. Objęte akcją samochody będą wymagały wyczyszczenia przekładni układu kierowniczego poprzez przepłukanie wszystkich przewodów płynem układu wspomagania, a następnie wymiany płynu wspomagania układu kierowniczego oraz zainstalowania nowego zestawu przewodów hydraulicznych. Wszystkie czynności zostaną przeprowadzone bezpłatnie i w zależności od modelu mogą potrwać około 90 110 minut.

W ramach standardowo prowadzonych działań Mazda Motor Corporation stale monitoruje jakość swoich pojazdów nie tylko w trakcie ich produkcji, ale również w czasie eksploatacji. Nie odnotowano żadnych informacji o przypadkach, które doprowadziłyby do obrażeń wśród użytkowników tych samochodów w Europie.

Warto również wspomnieć, że Mazda Motor Corporation rozpoczęła dobrowolną akcję serwisową na rynku północnoamerykańskim, obejmującą określone wersje modeli Mazda3 i Mazda5 wyposażone w układ EHPAS.

link
http://moto.wp.pl/kat,1025763,title,Akc ... caid=1adac
oleG
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 cze 2009, 19:30
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Auto: mazda3 2.0 benzyna 2008 rok

Postprzez maliniak14 » 9 wrz 2010, 14:03

Witam ,

Chciałbym się podłączyć otóż zauważyłem ostatnio że mam bardzo mało tego oleju od wspomagania (mazda 3 2.0 USA) zupełnie przypadkowo przy dolewaniu płynu od spryskiwaczy??Zastanawiam się czy dolać można tego oleju??W ostatnim czasie zrobiłem 1300 km w jeden dzień (15 h).Czy możliwe że to przez to ??Czego ewentualnie dolać ??

pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2008, 19:50
Posty: 38
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 2006 2.0 150 KM

Postprzez distroia » 19 paź 2013, 10:40

UPDATE tematu 2 posty niżej, tutaj opis sytuacji sprzed 2 dni.

Z góry sorry za być może powielenie sprawy, ale dziś muszę zdecydować czy biorę 3 BK 1,6 MZR-CD z 2004r, czy odpuszczam temat.
Auto ogólnie OK, blacha przyzwoita, tam gdzie byo robione to wiem i nie mam zastrzeżeń. Przebieg 132 tys km, raczej realny, bo sprawdzany w DSR – ost wpis z 2011 z Austrii – 106 tys.
Silnik chodzi raczej porządnie, ale jedyne co mnie zastanawia i powoduje mieszane odczucia to odgłos wycia o dość wysokim tonie, które słychać (nie bardzo głośno ale zdecydowanie jest to słyszalne), gdy auto jedzie, praktycznie stale gdzieś z komory silnika, raczej od strony kierowcy.
Dalszy objaw jest taki, że najmocniej słychać gdy auto się zatrzymuje (więc silnik już nie zagłusza), po czym delikatnie cichnie podczas postoju (wydaje mi się, że jeśli postać dłużej to ucichnie zupełnie) i zaczyna z powrotem po ruszeniu. Podczas jazdy natomiast nie łączę tego z dodawaniem gazu, jest to stały dźwięk.
Sprzedawca mówi coś o pompie wspomagania (choć kierownica chodzi dobrze), ale czy ona tu przypadkiem nie jest elektryczna. Jeśli tak to nie ma tam chyba co wyć. A odgłos tak jak wspomniałem jest o dość wysokim tonie, ale to jeszcze nie świst, czyli raczej nigdzie nie zasysa powietrza.

Ktoś ma jakiś pomysł? :)
Z góry piękne dzięki za sugestie i raz jeszcze przepraszam za założenie wątku bez użycia szukajki.
Czas jednak mocno nagli, a właśnie jadę obejrzeć konkurencyjną trójkę :)

Pzdr
Ostatnio edytowano 24 paź 2013, 01:41 przez distroia, łącznie edytowano 2 razy
Początkujący
 
Od: 16 paź 2013, 00:29
Posty: 19
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 Y6 109 KM 2004r.

Postprzez kropek101 » 19 paź 2013, 11:05

Sprawdz turbinę ale ona powinna dawać zmienne wycie choć mi np w seacie cały czas wyje nawet jak auto jest na jałowym biegu gorzej niż by się jej zmieniaoł obroty. Pompa wspomagania powinna się odzywać głośniejszym wyciem jak pokręcisz kierownicą szczególnie na postoju i słuchać ją lekko cały czas. A jesteś pewien że to od str. kierowcy tam za bardzo nie ma co wyć podczas pracy silnika.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez distroia » 24 paź 2013, 01:39

Update tematu. Mazda kupiona.

I wszystko byłoby OK gdyby nie to, że gdy wracałem od sprzedającego (sic! :[ ) zapaliła się kontrolka sygnalizująca błąd układu wspomagania (mimo, że przed zakupem przejechałem autem razem ze sprzedawcą testowo ok 80 km, a w dodatku auto podpięte zostało pod komputer, który nic nie wykazał).

Tak więc lampka zapala się przede wszystkim podczas jednoczesnego cofania + manewrowania kierownicą. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnika, jest OK. Cały czas wspomaganie jednak wydaje się działać poprawnie. Gdzieś na forum widziałem wypowiedź, że problem kontrolki występujący tylko przy cofaniu ponoć może ustąpić (o dziwo!) po wymianie aku (mój kręci jednak żwawo).
Niemniej jednak jako że wcześniej słyszalne było delikatne wycie (opis w pierwszym poście) to jednak obstawiam coś poważniejszego (oby na wyrost). W ASO i na Szparagowej zaśpiewali mi za samą diagnozę ("a bo trzeba zrzucić zderzak, a bo to, a bo tamto") ponad 5 stów, więc podziękowałem zważywszy, że jeśli to pompa do wymiany to koszt taki myślę, że większość z nas zna... :(

Auto wiem że było uderzone w prawy przód, więc może jakieś kostki przy pompie się wtedy uszkodziły, a teraz wypięły/wypinają.. Pojęcia nie mam jak to ugryźć, a chciałbym choć poznać co tam się w tej pompie popsuło (jesli to w ogóle wina pompy), zanim zwrócę się do sprzedającego z zarzutem o zatajeniu wady technicznej sprzedawanego pojazdu (usterka taka raczej z dnia na dzień nie powstała).
Prośba więc do Was o polecenie mi kogoś, jakiegoś magika, do którego w Łodzi lub okolicach mógłbym pójść z tym jak w ogień i ze spokojnym sercem zlecić mu zdiagnozowanie sytuacji.
Za każdą Waszą uwagę/poradę/namiar (jakoś nie potrafię znaleźć jednego polecanego przez wszystkich warsztatu w naszej okolicy :| ) będę niezmiernie wdzięczny!!!
Pzdr
Początkujący
 
Od: 16 paź 2013, 00:29
Posty: 19
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 Y6 109 KM 2004r.

Postprzez distroia » 24 paź 2013, 12:47

Z góry przepraszam moderatora za powielenie tematu z innego działu, ale BARDZO zależy mi na odzewie, gdyż w grę wchodzi ewentualne żądanie unieważnienia transakcji zakupu auta sprzed 2 dni.. więc proszę o nieusuwanie przez jakiś czas.

Zatem, mazdę kupiłem 2 dni temu i wszystko byłoby ok, gdyby nie to, że już gdy wracałem od sprzedającego (sic! :[ ) zapaliła się kontrolka sygnalizująca błąd układu wspomagania (mimo, że przed zakupem przejechałem mazdą testowo ok 80 km, a w dodatku auto podpięte zostało pod komputer, który nic nie wykazał).

Tak więc lampka zapala się przede wszystkim podczas jednoczesnego cofania + manewrowania kierownicą. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnika, jest OK. Cały czas wspomaganie jednak wydaje się działać poprawnie. Gdzieś na forum widziałem wypowiedź, że problem kontrolki występujący tylko przy cofaniu ponoć może ustąpić (o dziwo!) po wymianie aku (mój kręci jednak żwawo).
Niemniej jednak jako że wcześniej słyszalne było delikatne wycie (opis w pierwszym poście) to jednak obstawiam coś poważniejszego (oby na wyrost). W łódzkim ASO i u "speców" na Szparagowej zaśpiewali mi za samą diagnozę ("a bo trzeba zrzucić zderzak, a bo to, a bo tamto") ponad 5 stów, więc podziękowałem zważywszy na fakt, że jeśli pompa jest do wymiany to dobrze wiemy jaki to koszt... :(

Auto wiem że było uderzone w prawy przód, więc przy naprawie nie pochylono się nad stanem pompy, a jedynie zrobili blacharkę, więc może jakieś kostki przy pompie się wtedy uszkodziły, a teraz wypięły/wypinają.. Pojęcia nie mam jak to ugryźć, a chciałbym choć poznać co tam się w tej pompie popsuło (jesli to w ogóle wina pompy), zanim zwrócę się do sprzedającego z zarzutem o zatajeniu wady technicznej sprzedawanego pojazdu (usterka taka raczej z dnia na dzień nie powstała).
Prośba więc do Was o wskazówkę lub polecenie mi kogoś, jakiegoś magika, do którego w Łodzi lub okolicach mógłbym pójść z tym jak w ogień i ze spokojnym sercem zlecić mu zdiagnozowanie sytuacji.

Za każdą Waszą uwagę/poradę/namiar (jakoś nie potrafię znaleźć jednego polecanego przez wszystkich warsztatu w naszej okolicy :| ) będę niezmiernie wdzięczny!!!
Pzdr
Początkujący
 
Od: 16 paź 2013, 00:29
Posty: 19
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 Y6 109 KM 2004r.

Postprzez kropek101 » 25 paź 2013, 12:57

Ja bym się tak nie przejmował tą pompą jednorazowe wyłączenie wspomagania jeszcze nie musi świadczyć że się psuje. Chyba 2lata temu też mi kilka razy podczas jazdy na zimnym silniku zaświeciła się kontrolka wspomagania, pompa sobie brzęczy jak to na elektryczną przystało w tedy zbytnio nie panikowałem bo było to może 2-3x i było mroźno teraz mam nowy aku i nic się nie dzieje więc bez paniki. Może i u ciebie aku jest słabszy Zazwyczaj jak coś jest napędzane elektrycznie właśnie pierwsze problemy pojawiają się gdy bateria jest słaba.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez dzux » 25 paź 2013, 17:17

kropek101 napisał(a):Ja bym się tak nie przejmował tą pompą jednorazowe wyłączenie wspomagania jeszcze nie musi świadczyć że się psuje. Chyba 2lata temu też mi kilka razy podczas jazdy na zimnym silniku zaświeciła się kontrolka wspomagania, pompa sobie brzęczy jak to na elektryczną przystało w tedy zbytnio nie panikowałem bo było to może 2-3x i było mroźno teraz mam nowy aku i nic się nie dzieje więc bez paniki. Może i u ciebie aku jest słabszy Zazwyczaj jak coś jest napędzane elektrycznie właśnie pierwsze problemy pojawiają się gdy bateria jest słaba.


dokładnie jak to kropek pisze może to byc oznaka słabego aku
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez callmeandrew » 17 mar 2014, 20:51

Witam,
jestem początkującym użytkownikiem M3, nabyłem ją kilka miesięcy temu. Jestem świeżo po wymianie elektro-hydraulicznej pompy wspomagania kierownicy i na etapie poszukiwania rozwiązania problemów, które pojawiły się po przeprowadzeniu operacji :) Ale zanim przejdę do sedna kilka słów wstępu.

Powodem, dla którego bliżej zainteresowałem się tym ustrojstwem były dosyć częste w okresie zimowym problemy ze startem wspomagania. Gdy tylko temperatura spadała znacznie poniżej zera pompa odmawiała startu. Dopiero po kilkunastominutowym rozgrzaniu silnika udawało się ją uruchomić. Przy tym kultura jej pracy dawała dużo do życzenia. Buczenie to mało powiedziane. Zaopatrzyłem się więc w oryginalny zestaw do regeneracji (pompa olejowa, oringi i łącznik), przeczytałem wszystko co było w necie na ten temat oraz w manualu serwisowym i zabrałem się osobiście za wymianę.

Niestety po demontażu zderzaka, zbiorniczka spryskiwacza moim oczom ukazał się taki oto widok:
Obrazek

Kupując auto wprawdzie wiedziałem, że miało ono drobną przygodę z prawej strony, pęknięty zderzak, zbiorniczek spryskiwacza, ale nie spodziewałem się takiej partyzantki. Niestety moja Mazda musiała trafić na "lepszego fachowca". Podczas stłuczki wyrwane zostały wszystkie 3 wtyczki, a naprawa polegała na wlutowaniu przewodów bezpośrednio na płytę główną pompy i zalaniu całości silikonem. Niestety nawet ten zabieg nie został wykonany porządnie, gdyż do środka i tak dostawała się woda/wilgoć co ostatecznie doprowadziło zapewne do korozji i bardzo głośnej pracy pompy. Problemy ze startem pompy wynikały natomiast z zaśniedziałego pod wpływem wilgoci lutu przewodu oznaczonego jako IG – odpowiedzialnego za + po stacyjce. Nie kontaktował jak trzeba i dlatego pompa startowała kiedy chciała.

Poniżej przedstawiam foty płyty głównej, może komuś się przyda:
Obrazek

Zbliżenie:
Obrazek

Opis pinów od lewej:

(wtyczka 4 pinowa, w wersji bez DSC 4 przewody, z DSC 2 przewody)
s2 – sygnał 2 z czujnika skrętu
vs – u mnie brak przewodu, w wersji bez DSC zasilanie z czujnika skrętu
s1 – sygnał 1 z czujnika skrętu
GND – u mnie brak przewodu, w wersji bez DSC masa z czujnika skrętu

(wtyczka 2 pinowa – zasilanie)
B2 – zasilanie z akumulatora po bezpieczniku 80A
GND2 – masa

(wtyczka 6 pinowa, 3 przewody)
IG – zasilanie po zapłonie
FMB – brak przewodu
CAN H1 – sygnał CAN
CAN H2 – brak przewodu
CAN L1 – sygnał CAN
CAN L2 – brak przewodu

oraz schemat elektryczny połączeń:
Obrazek

W tak zwanym międzyczasie okazyjnie zaopatrzyłem się w używaną pompę prawdopodobnie z modelu 1.6 D z 2005 roku i jak wynikło później, po rozkminieniu tematu nowej wtyczki z czterema przewodami od czujnika skrętu, pompa pochodzi z modelu bez systemu DSC. U mnie w aucie są dwa przewody przy pompie z sygnałami czujnika skrętu. Po wymianie zestawu naprawczego i złożeniu "nowej" pompy do kupy zająłem się jej montażem w aucie.
Polutowałem przewody i o ile nie miałem problemów z wtyczką z 3 przewodami(kolory w moim aucie odpowiadały kolorom w nowej wtyczce) o tyle z tą z 4 nie było tak łatwo. U mnie w wersji z DSC występują 2 przewody (biało/niebieski i szaro/fioletowy) do wtyczki odpowiadającej za sygnał z czujnika skrętu kierownicy, choć przy czujniku przy kierownicy znajdują się 4 przewody.

Wtyczka do czujnika skrętu:
Obrazek

Całe szczęście przedwczoraj udało mi się znaleźć oto taki schemat, na którym pokazana jest występująca u mnie sytuacja.

Schemat kolorystyczny podłączenia przewodów:
Obrazek

Polutowałem więc ostatnią wtyczkę według schematu biało/niebieski przewód do biało/fioletowego i szaro/fioletowy do żółtego.

Zalałem pompę olejem (Mobil ATF 220) i niestety ... po dłuższym wstępie tutaj przechodzimy do sedna problemu :)
Pompa startuje, chodzi cichutko jak malina jednak na zegarach pojawiły się pomarańczowe kontrolki: jedna od awarii wspomagania, druga od systemu DSC (samochodzik w poślizgu).
Kontrolka "w poslizgu" czasami gaśnie po ponownym uruchomieniu zapłonu jednak po kilkakrotnym przekręceniu kierownicą zapala się spowrotem. Kontrolka od wspomagania również czasami gaśnie na chwilę, czasami nawet obie gasną :) Pompa nie reaguje również wzrostem obrotów podczas ruchów kierownicą.

Czy macie może jakieś sugestie co może być grane? Może miał już ktoś jakieś doświadczenie w tym temacie. Stawiam na złą komunikację / odczyt sygnałów przez pompę z czujnika skrętu.
Po podpięciu pod kompa wywala mi 2 błędy – C1277 i U0131.

Ewentualnie zaadaptowałem niekompatybilny model pompy.
Wrzucam numery do porównania, które nic mi nie mówią. Jakaś zbieżność jest :)
stara:
Obrazek

nowa:
Obrazek

Wyczytałem gdzieś w necie, ze pompy te trzeba czasami programować / adaptować do nowych warunków w aucie – u mnie miałoby to sens gdyż pompa wcześniej działa w aucie bez DSC. Wykonuje się to poprzez podpięcie pod jakiegoś serwisowego kompa M-MDS.
Proszę o wszelkie sugestie. Kolejny krok to prawdopodobnie wizyta w ASO w Warszawie. Czy polecacie jakieś szczególnie do którego powinienem się udać?
callmeandrew
 

Postprzez jacek7801 » 29 maja 2014, 11:07

Witam panowie
Szukałem na forum i nic nie znalazłem, wiec, jeśli gdzieś coś przeoczyłem to nie krzyczcie.Wiec tak.Mój problem polega na tym,ze wspomaganie włącza mi się dopiero ok 1 min po odpalenie silnika i działa prawidłowo,czyli nie zacina się czy coś w tym stylu.Czy ktoś miał podobny problem.Jak na razie przy maździe jestem laikiem ponieważ od niedawna jestem jej właścicielem.
Początkujący
 
Od: 8 gru 2013, 20:15
Posty: 29
Skąd: Żory
Auto: Mazda 3 2.0 16v automat 2007r.Modelowy 2008 USA

Postprzez t0ma5h » 29 maja 2014, 11:14

Tam jest pompa elektrohydrauliczna i prawdopodobnie masz problemy z elektryka. Być może coś nie styka. Ja tez borykam się z problemami, poci się, czasem brakuje wspomagania zwłaszcza na parkingu jak skręcam w jedną a później w 2 stronę.
2 mechaników juz mi powiedziało że póki jakoś działa to nie ruszać.
Elektryk jedynie może pomóc.

Samsungnięte z Tapatalka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2013, 20:11
Posty: 98 (16/4)
Skąd: Poznań
Auto: Nissan 370Z
Mazda3 BK SP23 Zoom-Zoom sedan | 2.3 166KM | 2005r | ASB |

Postprzez jacek7801 » 29 maja 2014, 11:39

Czyli szukac usterki elektrycznej w pompie czy gdzies dalej(zasilanie pompy)
Początkujący
 
Od: 8 gru 2013, 20:15
Posty: 29
Skąd: Żory
Auto: Mazda 3 2.0 16v automat 2007r.Modelowy 2008 USA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323