Mazda3 (BK) – Opony letnie (dyskusja)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez mazdzior » 3 lip 2015, 12:55

shadar_l napisał(a):Panowie co w waszej opinii lepiej kupić Dunlop SP SPORT MAXX RT 205/50 R17 93 Y XL czy Dunlop SP SPORT BLURESPONSE 205/50 R17 93 W XL?


Dunlop SP SPORT MAXX RT 205/50 R17 ja mam tylko w rozmiarze 16 cali – polecam rewelacyjne oponki, a do tego cichutkie!
jakośc/cena – relacja wzorowa.
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2013, 08:10
Posty: 29
Auto: Mazda 5 2.0 benzin 2006

Postprzez Gamboa » 17 lip 2015, 10:33

Marcis napisał(a):Miał ktoś może Michelin Primacy HP. Są ciche?


nie, nie są ciche :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 19:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez Dragonmtg » 14 sie 2015, 16:00

Z tego co się orientuję do 16' alufelg powinny być założone opony z maksymalnym profilem 55.
Czy będzie problem jeżeli na felgę 16" założę opony 205/60 R16 (Alufelga 5x114,3 ET52 – oryginalne alusy z lancera 2008 rok). Przekłamania na prędkościomierzu, ocieranie o nadkole, itp.?
Proszę o pomoc.
Dragonmtg
 

Postprzez Dominator » 15 sie 2015, 06:37

Nawet jak nie bedzie obcierac, bo chyba jest tyle miejsca w nadkolu, to bedzie wygladac jak psia kupa za przeproszeniem.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 22:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez Gamboa » 15 sie 2015, 12:49

do naszych mazd bk LF 2.0 sport były 17. a jakie fabrycznie były opony montowane? jakiej firmy? michelin?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 19:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez some1 » 17 sie 2015, 13:08

Bridgestone.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 16:47
Posty: 679 (0/20)
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF TOP '07

Postprzez Sayaninssj » 9 wrz 2015, 18:26

W sobote będę zmieniał opony na nowe i zastanawiam sie czy takie opony będą dobre
Dunlop Sport Maxx RT MFS w rozmiarze (225/45 R17 91Y)
Zalezy mi najbardziej żeby samochód trzymał się bardzo dobrze drogi zwlaszcza na deszczu bo mieszkam w Anglii a czytałem że te opony mają bardzo dobre opinie.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 sie 2015, 18:41
Posty: 20
Auto: Mazda 3 BK 2004 2.0 Benzyna

Postprzez Sinapis » 30 gru 2015, 16:45

Witam,

wczytując się tu w opinie i opisy nie znajduję jednoznacznej odpowiedzi.

Postaram się streścić o co mi chodzi.

PROBLEM: tylne opony Feuvert Efficiency 205/55/R16 letnie huczą niemiłosiernie a wóz jest sztywny jak taczka...
(do tego stopnia huczą, że sądziłem, że to łożysko) – po zmianie na zimowe Platin 195/65/R15 ucichło jak ręką odjął i auto jest miększe.

SZUKAM: opon letnich do 1k pln

DODATKOWE INFO: z przodu jeździ w lecie Bridgestone ale już wystrzępione i muszę zmienić minimum 2 gumy.

PYTANIE: czy problem sztywności i huczenia w lecie zawdzięczam:
-starym oponom?
-źle wyważonym kołom?
-faktowi, że z przodu jedzie Bridgestone a z tyłu jakiś Feuvert?
-niskiemu profilowi letniej opony ? (55 na R16)
-wszystkie z powyższych? (co najbardziej?)

zimowe 65 R15 są o niebo cichsze i nie huczą, auto jest też miększe

(wybaczcie, jeśli są tu zwolennicy jak mój szwagier teorii "lepiej się zakrętów trzyma" – NIE jestem kierowcą rajdowym i auto ma być dobrze amortyzowane i tłumione. Jeżdżę z rocznym dzieckiem, nie potrzebna mi przyczepność Hołowczyca, bo nie robię OSów na czas. Cichy i miękki ma być).

Proszę uprzejmie o propozycje jak ugryźć temat gum na lato.

(zima – stalówki R15 , lato – alusy R16)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 paź 2015, 18:00
Posty: 20 (1/0)
Auto: Mazda 3 BK 2005 1,6 diesel

Postprzez marcin255 » 30 gru 2015, 17:24

Pewnie wyząbkowane . To że 195/65/R15 lepiej amortyzują wynika z profilu 65 vs letni 55 .
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 22:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Sinapis » 30 gru 2015, 20:05

marcin255 napisał(a):Pewnie wyząbkowane . To że 195/65/R15 lepiej amortyzują wynika z profilu 65 vs letni 55 .


tak mi podpowiadano z tym wyząbkowaniem...

więc: nowy przód? nowe wszystkie?
co brać za 1k pln (4 gumy) aby było cicho i miękko?
może zamienić te alusy R16 na R15 i wtedy szukać gum?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 paź 2015, 18:00
Posty: 20 (1/0)
Auto: Mazda 3 BK 2005 1,6 diesel

Postprzez marcin255 » 30 gru 2015, 20:33

Kupiłbym 4 nowe 205/55/16
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 22:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez dzux » 31 gru 2015, 13:09

Panowie najlepsze opony z niższej półki jakimi jeżdżę zakup w tym roku to Dębica Presto ( czytałem dużo na tent temat na necie jakie kupić za rozsądną cenę ) aż jestem w szoku jakie są ciche porównując je z lepszymi markami a jak wiemy nasze mazdy do cichych nie nalezą tym bardziej jestem zadowolony :) także polecam
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 21:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez Sinapis » 31 gru 2015, 13:44

dzux napisał(a):Panowie najlepsze opony z niższej półki jakimi jeżdżę zakup w tym roku to Dębica Presto ( czytałem dużo na tent temat na necie jakie kupić za rozsądną cenę ) aż jestem w szoku jakie są ciche porównując je z lepszymi markami a jak wiemy nasze mazdy do cichych nie nalezą tym bardziej jestem zadowolony :) także polecam


Dębicę Presto mam w Seacie Ibiza założoną na lato, ale na R15 alusie.
Pozostaje pytanie czy około marca-kwietnia, gdy się zmienia, będą już letnie gumy wyprodukowane w 2016 – nie chcę leżaka z 2015 r.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 paź 2015, 18:00
Posty: 20 (1/0)
Auto: Mazda 3 BK 2005 1,6 diesel

Postprzez dzux » 31 gru 2015, 14:30

Powiny być ja zakupiłem 205/55/16 za 799zł z wysyłką na allegro a na oponeo.pl były o 40 zł. Droższe
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 21:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez marcin255 » 31 gru 2015, 15:32

Sinapis napisał(a):Pozostaje pytanie czy około marca-kwietnia, gdy się zmienia, będą już letnie gumy wyprodukowane w 2016 – nie chcę leżaka z 2015 r.

Fakt , niebezpieczne takie " leżaki " :)
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 22:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Sinapis » 31 gru 2015, 17:38

marcin255 napisał(a):
Sinapis napisał(a):Pozostaje pytanie czy około marca-kwietnia, gdy się zmienia, będą już letnie gumy wyprodukowane w 2016 – nie chcę leżaka z 2015 r.

Fakt , niebezpieczne takie " leżaki " :)


zwrócono mi uwagę aby w garażu trzymać gumy bez worków foliowych ani pokrowców żadnych – bo podobno parcieje guma...
Więc wyjąłem z worków i leżą poziomo – jak pizza – jedna na drugiej, przedzielone tylko tekturą aby się nie dotykały.
Czy to fakt, że guma parcieje i ma "oddychać", czy raczej urban legend?

Mam całe koła (nadmuchane z felgą) i są przechowywane poziomo.
W zakładach wulkanizacyjnych jednak widuję – chyba wszędzie gdzie byłem – opony stojące pionowo – jednak nie nadmuchane i bez felg, czyli same gumy. A niektóre zakłady składują tak samo pełne koła.
Moim zdaniem robi się banan, założę się , że nikt nie zagląda tam od listopada do marca aby je "poprzekładać".
Teść twierdzi, że przy 2 atmosferach to koło się nawet nie ugnie pomimo że stoi pionowo – powietrze trzyma.

Jaka jest prawda? :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 paź 2015, 18:00
Posty: 20 (1/0)
Auto: Mazda 3 BK 2005 1,6 diesel

Postprzez Lidson » 25 sty 2016, 18:51

Sinapis napisał(a):zwrócono mi uwagę aby w garażu trzymać gumy bez worków foliowych ani pokrowców żadnych – bo podobno parcieje guma...
Więc wyjąłem z worków i leżą poziomo – jak pizza – jedna na drugiej, przedzielone tylko tekturą aby się nie dotykały.
Czy to fakt, że guma parcieje i ma "oddychać", czy raczej urban legend?

Opony bez felg można przechowywać na stojąco lub na leżąco (jak wspomniana pizza). Natomiast zestaw opona z felgą trzeba przechowywać na leżąco lub wiszące na haku. Przy leżącym układzie, można kłaść jedne na drugie.

Sinapis napisał(a):Teść twierdzi, że przy 2 atmosferach to koło się nawet nie ugnie pomimo że stoi pionowo – powietrze trzyma.

W swojej szosówce mam prawie 9 bar (więcej niż w nie jednej ciężarówce). Po zimie jakbym zostawił rower stojący na kołach, to niewiele by zostało z okrągłego kształtu opon. A przecież szosa waży zaledwie 9kg. Tak więc Teść mógłby się zdziwić...
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2015, 20:36
Posty: 14 (0/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK LF 2007 Kintaro

Postprzez Sinapis » 1 lut 2016, 07:15

emlid napisał(a):Opony bez felg można przechowywać na stojąco lub na leżąco (jak wspomniana pizza). Natomiast zestaw opona z felgą trzeba przechowywać na leżąco lub wiszące na haku. Przy leżącym układzie, można kłaść jedne na drugie.


stojaki widziałem, haków nie widziałem ani u nikogo w garażu ani w wulkanizacji żadnej...

emlid napisał(a):W swojej szosówce mam prawie 9 bar (więcej niż w nie jednej ciężarówce). Po zimie jakbym zostawił rower stojący na kołach, to niewiele by zostało z okrągłego kształtu opon. A przecież szosa waży zaledwie 9kg. Tak więc Teść mógłby się zdziwić...


porównanie roweru czy kół rowerowych do samochodu i kół samochodowych chyba nie jest zbyt trafne. Inny rozmiar koła inne obciążenia. Jednoślad vs. dwuślad z napędem na przód.
Wiem, że jak stoi pojazd na kołach pare m-cy to na bank się odkształci. Ale jak same koła napompowane stoją to nie wiem ...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 paź 2015, 18:00
Posty: 20 (1/0)
Auto: Mazda 3 BK 2005 1,6 diesel

Postprzez diablicaK » 5 mar 2016, 09:46

Ja się właśnie rozglądam nad felgami i oponami letnimi. Zimówki mam stalowe 15", a planuję kupić alufelgi 17" na lato.
Zastanawiam się nad: http://allegro.pl/505-hb-felgi-17-5x114 ... 76222.html
A jakie opony?
1) Dunlop Klasa premium SP Sport Bluresponse 205/50 R17 89 V
czy
2) Continental Klasa premium ContiSportContact 5 205/50 R17 89 V FR
Przeglądałam testy ADAC. Zwracam też szczególną uwagę na parametry jezdne.

Mam Continental Contact Winter i jeździ mi się bardzo dobrze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2015, 11:10
Posty: 221 (1/2)
Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki / okolice Opola
Auto: Mazda3 1.6 Pb '07

Postprzez Danmazda » 5 mar 2016, 11:22

Felgi są ładne, ale niestety są chińskie. Co do opon, Dunlop jak i Continental są dobrymi oponami.
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 19:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323