Skrzynia biegów 5cio i 6cio biegowa

Witam serdecznie – to mój pierwszy post na forum.
Przymierzam się do zakupu Mazdy 3 w wersji z 2litrowym silnikiem benzynowym. Finanse pozwalają mi na szukanie auta z 2005-2006 roku czyli jest szansa że "załapał bym się" na auto po lifcie z 6cio biegową skrzynią. Mam różne doświadczenia z 6cio biegowymi skrzyniami – czasem producenci po prostu ciaśniej pakują biegi i różnica między 6tką a 5tką w 5cio biegowej skrzyni jest dość nieduża. Czasami natomiast 6te przełożenie jest wyraźnie różne (takie typowe autostradowe). Czy ktoś ma dane dotyczące przełożeń dla tych obu skrzyń biegów? Ewentualnie czy ktoś mógłby sprawdzić ile obrotów ma na 5tym i 6tym biegu przy 100km/h na liczniku w wersji po lifcie a ile w wersji przed liftem?
Nie wiem czy mam się ostro spinać (ewentualnie dozbierać) i uprzeć się że "auto po lifcie albo wcale" czy też odpuścić sobie 6ty bieg bo nie ma dużej różnicy a tylko więcej machania. Autko będzie jeździło na trasach i jeśli 6ty bieg wyraźnie obniża obroty (hałas i zużycie paliwa przy okazji) to bym był bardzo zainteresowany.
Mam też jeszcze jedno pytanie – lifting był bodaj w 06/2006 i z tego co się orientuję to przez jakiś czas wychodziły auta z 6cio biegową skrzynią ale jeszcze starymi zderzakami. Czy dobre mi się wydaje czy to po prostu 6cio biegowa skrzynia + stary zderzak zawsze = jakaś przygoda auta (dzwon albo w najlepszym wypadku wymiana zderzaka) Czy podczas liftingu zmieniało się coś w środku auta?
Z góry dzięki za odpowiedź. Próbowałem szukać tych informacji w już istniejących tematach ale precyzyjnych odpowiedzi nie znalazłem. Czy jest gdzieś na forum wątek z wypisanymi wszystkimi zmianami przeprowadzonymi w czasie liftingu oraz ewentualnie z wykazem wszystkich wersji wyposażenia? Handlarze często piszą że auto jest np TOP SPORT a wcale nie ma niektórych elementów które chyba powinny być.
Przymierzam się do zakupu Mazdy 3 w wersji z 2litrowym silnikiem benzynowym. Finanse pozwalają mi na szukanie auta z 2005-2006 roku czyli jest szansa że "załapał bym się" na auto po lifcie z 6cio biegową skrzynią. Mam różne doświadczenia z 6cio biegowymi skrzyniami – czasem producenci po prostu ciaśniej pakują biegi i różnica między 6tką a 5tką w 5cio biegowej skrzyni jest dość nieduża. Czasami natomiast 6te przełożenie jest wyraźnie różne (takie typowe autostradowe). Czy ktoś ma dane dotyczące przełożeń dla tych obu skrzyń biegów? Ewentualnie czy ktoś mógłby sprawdzić ile obrotów ma na 5tym i 6tym biegu przy 100km/h na liczniku w wersji po lifcie a ile w wersji przed liftem?
Nie wiem czy mam się ostro spinać (ewentualnie dozbierać) i uprzeć się że "auto po lifcie albo wcale" czy też odpuścić sobie 6ty bieg bo nie ma dużej różnicy a tylko więcej machania. Autko będzie jeździło na trasach i jeśli 6ty bieg wyraźnie obniża obroty (hałas i zużycie paliwa przy okazji) to bym był bardzo zainteresowany.
Mam też jeszcze jedno pytanie – lifting był bodaj w 06/2006 i z tego co się orientuję to przez jakiś czas wychodziły auta z 6cio biegową skrzynią ale jeszcze starymi zderzakami. Czy dobre mi się wydaje czy to po prostu 6cio biegowa skrzynia + stary zderzak zawsze = jakaś przygoda auta (dzwon albo w najlepszym wypadku wymiana zderzaka) Czy podczas liftingu zmieniało się coś w środku auta?
Z góry dzięki za odpowiedź. Próbowałem szukać tych informacji w już istniejących tematach ale precyzyjnych odpowiedzi nie znalazłem. Czy jest gdzieś na forum wątek z wypisanymi wszystkimi zmianami przeprowadzonymi w czasie liftingu oraz ewentualnie z wykazem wszystkich wersji wyposażenia? Handlarze często piszą że auto jest np TOP SPORT a wcale nie ma niektórych elementów które chyba powinny być.