Tarcze i Klocki hamulcowe – ogólne porady
Panowie jakie są Wasze opinie na temat wyboru najlepszych jakościowo tarcz do naszych trójek?
ATE standard czy Zimmermann standard czy Textar???
https://hamulcesklep.pl/o/370.3076.20
http://www.brakes.pl/product_info.php/t ... 6792_46793
https://hamulcesklep.pl/o/92130303
do tego chciałem klocki ATE ceramic, które mniej pylą
jaka konfiguracja będzie najlepsza?
podobno do klocków ceramicznych nie stosuje sie tarcz nawiercanych?!
ATE standard czy Zimmermann standard czy Textar???
https://hamulcesklep.pl/o/370.3076.20
http://www.brakes.pl/product_info.php/t ... 6792_46793
https://hamulcesklep.pl/o/92130303
do tego chciałem klocki ATE ceramic, które mniej pylą
jaka konfiguracja będzie najlepsza?
podobno do klocków ceramicznych nie stosuje sie tarcz nawiercanych?!
- Od: 5 kwi 2008, 16:05
- Posty: 280 (29/1)
- Skąd: Warszawa/Lublin
- Auto: Pożegnał Mazda 626 99r.
Powitał Mazda 3 KIREI+ 11r.
Witam, chciałbym się z ciekawości dowiedzieć o zasadzie dzialania hamulca ręcznego tarczowego. Wczoraj wymienialem klocki z tyłu i z przygladalem sie pracy zacisku. Jest to standardowy zacisk pływający. Wiem jak działa gdy nacisniemy hamulec nożny, jeden klocek zostaje docisniety przez tloczek i następnie zacisk sie przesuwa i dociska drugi klocek do tarczy. Przy zaciskach tylnych jest jeszcze sprezynka z wajcha od linki ręcznego. Zaiagajac hamulec ręczny nie widzialem aby tloczek sie wysuwal gdy wajchla szla w dół. Ale po zlozeniu wszystko działało.. Jak w takim razie dziala mechanizm recznego? Dodatkowo zainteresowalo mnie ze zeby tloczek cofnac to trzeba go jednoczesnie kręcić i dociskac, co w takim razie podczas normalnej pracy zacisku powoduje cofanie się tloczka ze się nie obraca?
- Od: 7 wrz 2014, 20:30
- Posty: 108
- Auto: Mazda 3 -1.6 CD MR'06 2008r
Cześć, niedługo będę zmieniał tarcze i klocki, prawdopodobnie na nawiercane Zimmermany albo cos z tej samej polki. I teraz pytanie: czy gdybym kupił zaciski z mpsa i zestaw tarcze/klocki 320mm odczułbym różnice dużą różnice w porównaniu do 300mm? Czy ktoś próbował takiej modyfikacji? Czy wystarczą zaciski do takiego swapa czy potrzeba jeszcze jarzma i przewody?
- Od: 11 sty 2016, 14:35
- Posty: 58
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda3 BK LF '07 Sedan MZR 2.0
Przez zacisk rozumiem cały komplet (tzn. z jarzmem)
Zaciski łapią tarcze 20mm większą wiec z pewnością będzie to odczuwalne. Zaciski do tarczy 300mm mają bardzo mała powierzchnię roboczą. Łapią jakieś 80% całej powierzchni tarczy.
Nic poza zaciskami i oczywiście tarczami oraz klockami nie jest potrzebne.
Zaciski łapią tarcze 20mm większą wiec z pewnością będzie to odczuwalne. Zaciski do tarczy 300mm mają bardzo mała powierzchnię roboczą. Łapią jakieś 80% całej powierzchni tarczy.
Nic poza zaciskami i oczywiście tarczami oraz klockami nie jest potrzebne.
- Od: 5 gru 2013, 20:11
- Posty: 2293 (201/63)
- Skąd: stolyca zDolnego Śląska
- Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01
Zaciski MPSa zdobyte, teraz wybór tarcz i klocków, i tu pojawia sie problem: na wolne treningi bede wybieral sie rzadko, ale będę, ale głównie jeździł będę w trybie codziennym. Tarcz nawiercanych nie wezmę ale zastanawiam się nad DBA 4000, czy jest sens? I klocki? HPS 5.0? Do tego na pewno przewody w oplocie beda i dobry płyn. Kucy na razie 150 ale za rok planowane jest więcej wiec moze warto teraz zainwestowac w dobry zestaw zamiast za rok zmieniać z powrotem. Z drugiej strony wiecej kucy niz w MPSie raczej nie bedzie wiec moze seria wystarczy?
- Od: 11 sty 2016, 14:35
- Posty: 58
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda3 BK LF '07 Sedan MZR 2.0
Witam!
Zastanawiam się nad tarczami Mikody dla mojej Mazdy 3 bk 2.0. Początkowo myślałem o tylko nawiercanych na przód, ale po przeszperaniu tego i innych forów zdecydowałem się na nawiercane + nacinane. Nie wiem natomiast co z tylnymi tarczami.. Kilka osób z forum wspominało o Mikodzie. Mieliście doświadczenie z tylnymi tarczami GT – nacinanymi, nawiercanymi lub obydwa warianty jednocześnie?
P.s.
Z tarczami współpracować będą klocki Ferodo Premier.
Zastanawiam się nad tarczami Mikody dla mojej Mazdy 3 bk 2.0. Początkowo myślałem o tylko nawiercanych na przód, ale po przeszperaniu tego i innych forów zdecydowałem się na nawiercane + nacinane. Nie wiem natomiast co z tylnymi tarczami.. Kilka osób z forum wspominało o Mikodzie. Mieliście doświadczenie z tylnymi tarczami GT – nacinanymi, nawiercanymi lub obydwa warianty jednocześnie?
P.s.
Z tarczami współpracować będą klocki Ferodo Premier.
-
Domas
marcin255 napisał(a):data zakupu 09.04.2011 przód i tył
przelot 75 tys i wszystko OK , jakieś dziwne mam bo sie nie krzywią i nie pękły
Mikoda GT nawiercane nacinane , przód będzie na wiosnę do wymiany po przelocie 87 tys.km
Klocki z sprężynkami od góry, zakładamy od wewnętrznej czy zewnętrznej strony ? czy lepiej całkowicie wywalić tą sprężynkę skoro poprzednie klocki jej nie posiadały?
edit.
Klocki ze sprężynkami wchodzą od wewnętrznej strony,wtedy tłoczek wchodzi między wypustki na klocku.
edit.
Klocki ze sprężynkami wchodzą od wewnętrznej strony,wtedy tłoczek wchodzi między wypustki na klocku.
Ostatnio edytowano 14 lip 2017, 09:46 przez mazda3_05, łącznie edytowano 1 raz
Wywal te sprężynki a za chwilę będziesz pytał dlaczego mi coś z tyłu stuka od wymiany.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
kropek101 napisał(a):Wywal te sprężynki a za chwilę będziesz pytał dlaczego mi coś z tyłu stuka od wymiany.
Wymieniłem ostatnio przód/tył na Mikoda GT nacinane nawiercane, przód lux z tyłu coś stuka od wymiany Klocki też są Mikoda i tylne bez tych sprężynek da się je jakoś poprawić żeby się tak nie tłukły czy raczej inne klocki trzeba?
Nic nie poprawisz. Spotkałem się z 2 rodzajami tych klocków jeden miał sprężynki a drugi typ zatrzask który zakładało się na tłoczek oba tak samo kiepskie rozwiązania mimo wszystko bez tego klocki stukają.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
kropek101 napisał(a):Nic nie poprawisz. Spotkałem się z 2 rodzajami tych klocków jeden miał sprężynki a drugi typ zatrzask który zakładało się na tłoczek oba tak samo kiepskie rozwiązania mimo wszystko bez tego klocki stukają.
No zobaczymy, mechanik obiecał mi to ogarnąć w sobotę, twierdzi, że prosta sprawa i poprawi bez zmiany klocków.
Kolego, to temat o 3, a nie 626.
Skoro wszyscy pytają to zapytam i ja. Jakie tarcze na tył do 3 BK 2.0 LF? Jaki tam w ogóle jest rozmiar z tył? 265 czy 280?
Mam już klocki ATE, tylko potrzebuję zestaw tarcz. Zastanawiam się czy na tył kłaść nacinane/nawiercane, czy sobie darować i dać zwykłe, a takie rarytasy na przód.
Skoro wszyscy pytają to zapytam i ja. Jakie tarcze na tył do 3 BK 2.0 LF? Jaki tam w ogóle jest rozmiar z tył? 265 czy 280?
Mam już klocki ATE, tylko potrzebuję zestaw tarcz. Zastanawiam się czy na tył kłaść nacinane/nawiercane, czy sobie darować i dać zwykłe, a takie rarytasy na przód.
- Od: 22 lip 2014, 11:58
- Posty: 1034
- Skąd: Zgierz / Warszawa
- Auto: Mazda 3 Kintaro
Z tylu jest 280mm. Ja mam u siebie TRW i po 5kkm jestem z nich zadowolony. Co do wyboru miedzy nawiercanymi a zwyklymi to moim zdaniem cena nawiercanych w stosunku do rzeczywistych koszysci jest znikoma. Roznice mozesz odczuc na torze a jesli uzywasz auta do normalnej jazdy to zbedny wydatek moim skromnym zdaniem.
- Od: 5 lip 2017, 12:18
- Posty: 119 (1/2)
- Skąd: Pomorskie
- Auto: Carbon Grey by Seba
Na torze nie, ale 90% moich przebiegow to autostrada i predkosci 140 na godzine, wiec dobrze jest miec zapas siły hamowania
Różnica między rotingerami, a np. trw jest "tylko" 100 zł, a między ATE nie ma w ogóle różnicy. Stąd mój pomysł żeby strzelić sobie "sportowe" tarcze i sprawdzić jak to działa.
Różnica między rotingerami, a np. trw jest "tylko" 100 zł, a między ATE nie ma w ogóle różnicy. Stąd mój pomysł żeby strzelić sobie "sportowe" tarcze i sprawdzić jak to działa.
- Od: 22 lip 2014, 11:58
- Posty: 1034
- Skąd: Zgierz / Warszawa
- Auto: Mazda 3 Kintaro
Na tył wystarczą Ci zwykłe dobre tarcze, tam aż takiej dużej różnicy nie czuć, jak chcesz sprawić sobie profesjonalne tarcze, to zmień przód . (na tył zamontowałem niedawno Zimmerman + klocki textar, po około 5k km jestem bardzo zadowolony.
Miałem ATE + klocki ATE na przodzie i przy prędkościach "autostradowych" i częstych hamowaniach oraz przy sytuacjach awaryjnych gdzie prędkości są również "autostradowe" tarcze totalnie nie sprawdziły się. Do spokojnej miejskiej jazdy się sprawdzą, ale jak jeździsz autem dynamicznie i hamujesz z większych prędkości to są zdecydowanie za słabe (cały czas mówię o seryjnym rozmiarze oczywiście)
Do dynamicznej i szybkiej jazdy mogę polecić EBC Turbo Groove + klocki EBC Green Stuff, mam od około 5kkm, przejechałem niezliczone serpentyny w Rumunii (przednia zabawa ), wielokrotne hamowanie z 160+ do 20-40 i taki zestaw jest jak na razie niezniszczalny. Hamuję jakbym zrzucał kotwicę za każdym razem gdy naciskam pedał, klocki wgryzają się w tarcze wydają fajny specyficzny dźwięk który o dziwo daje dużą frajdę i ostrzega że zaraz zatrzymasz się niewyobrażalnie szybko. Ogromny minus to cena, bo jest duża (zestaw na przód to ponad 1200pln) ale moim zdaniem jest co wydatek, który przy moim dynamicznym stylu jazdy ogromnie się sprawdza i jestem mega zadowolony każdej złotówki wydanej na ten setup.
Miałem ATE + klocki ATE na przodzie i przy prędkościach "autostradowych" i częstych hamowaniach oraz przy sytuacjach awaryjnych gdzie prędkości są również "autostradowe" tarcze totalnie nie sprawdziły się. Do spokojnej miejskiej jazdy się sprawdzą, ale jak jeździsz autem dynamicznie i hamujesz z większych prędkości to są zdecydowanie za słabe (cały czas mówię o seryjnym rozmiarze oczywiście)
Do dynamicznej i szybkiej jazdy mogę polecić EBC Turbo Groove + klocki EBC Green Stuff, mam od około 5kkm, przejechałem niezliczone serpentyny w Rumunii (przednia zabawa ), wielokrotne hamowanie z 160+ do 20-40 i taki zestaw jest jak na razie niezniszczalny. Hamuję jakbym zrzucał kotwicę za każdym razem gdy naciskam pedał, klocki wgryzają się w tarcze wydają fajny specyficzny dźwięk który o dziwo daje dużą frajdę i ostrzega że zaraz zatrzymasz się niewyobrażalnie szybko. Ogromny minus to cena, bo jest duża (zestaw na przód to ponad 1200pln) ale moim zdaniem jest co wydatek, który przy moim dynamicznym stylu jazdy ogromnie się sprawdza i jestem mega zadowolony każdej złotówki wydanej na ten setup.
- Od: 8 mar 2012, 20:50
- Posty: 499 (7/8)
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość