Tarcze i Klocki hamulcowe – ogólne porady
Wcześniej posiadałem Hondę Civic,kupiłem kiedyś klocki FERODO. Tragedia! Piszczały beznadziejnie. Stąd pytanie.Czy warto wydać na oryginalne 480 zł (cena w ASO Mazda Katowice) czy istnieją zamienniki,które możecie z ręką na sercu polecić? Drugie pytanie: Czy możliwe,by oryginalne klocki wytrzymały dystans 150 tys.km?Dodam,że Austriak,od którego kupiłem auto podróżował głównie autostradami.
Ostatnio edytowano 14 paź 2009, 18:35 przez dziad83, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 26 kwi 2009, 22:40
- Posty: 16
- Skąd: Śląsk
- Auto: Mazda 3 1.4
dziad83 napisał(a):Czy możliwe,by oryginalne klocki wytrzymały dystans 150 tys.km?
NIE
Ferodo – Ferodo nie równe.
Do samej Mazdy 3 są 3 rodzaje.
Ja używam Ferodo Premiere i są OK ale jakbyś chciał doinwestować dodatkowo to wiem, ze są trochę droższe, które mają specjalną mieszankę zapobiegającą piszczeniu:
Tu Ci krótko opiszę modele tych klocków:
1. FDB1594
Ferodo Premier odpowiednik i faktycznie na 100% w Fordach
klocki stosowane na pierwszy montaż
2. FQT1594
nowość, laureat targów, stopniowo wprowadzane do produkcji
klocki z jedynym na świecie patentem ograniczającym do
zera możliwość piskliwości
3. FSL1594
BB czyli Bron Boże. Klocki z tanich komponentów, dla biednych
krajów, nie są produkowane przez a jedynie dla Ferodo
dziad83
Proszę o zapoznanie się z Regulaminem i zapoznać sie z prawidłowym pisaniem Tematów.
Popraw temat w 24h
Proszę o zapoznanie się z Regulaminem i zapoznać sie z prawidłowym pisaniem Tematów.
Popraw temat w 24h
dziad83 napisał(a):Wcześniej posiadałem Hondę Civic,kupiłem kiedyś klocki FERODO. Tragedia! Piszczały beznadziejnie. Stąd pytanie.Czy warto wydać na oryginalne 480 zł (cena w ASO Mazda Katowice) czy istnieją zamienniki,które możecie z ręką na sercu polecić? Drugie pytanie: Czy możliwe,by oryginalne klocki wytrzymały dystans 150 tys.km?Dodam,że Austriak,od którego kupiłem auto podróżował głównie autostradami.
ja od lat preferuje jeden zestaw
klocki ferrodo premier i do tego tarcze lukas!
wcześniej były brembo ale od paru lat sie trochę skaszaniły
ferrodo i lukas to świetny zestaw
premiere nie piszczą i nie ma z nim problemów – no jest jeden pylą!
co jest upierdliwe przy alusach
ale za to klocek sie ściera a tarcze nie!
odkopie temat, moze ktos wypowie sie w temacie jeszcze bo zbieram sie do zmiany klockow i kazda nowa opinia bedzie na wage zlota
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
EBC, PBR aka AXXIS, HAWK'S
klocki jak opony maja swoje oznaczenia ktore okreslaja ... jak hamuja w jakich warunkach ....
Ja jezdzilem na HAWK'S rozgrzane byly swietne auto stawalo deba przy predkosciach 100Km+
Zimne slabiej troche mnie wqrzalo ...
Zmienilem na PBR Ultimate – Zimne/Cieple sa bardzo porownywalne ... ( potrafia zapiszczesc ostatnio musze sciagnac je I zobaczyc czy dobsze nasmarowalem blaszki ) – ogulnie jestem z nich zadowolony ....
EBC – GreenStuff niezly klocek ....
Unikaj RedStuff sa ta klocki wyczynowe ....
klocki jak opony maja swoje oznaczenia ktore okreslaja ... jak hamuja w jakich warunkach ....
Ja jezdzilem na HAWK'S rozgrzane byly swietne auto stawalo deba przy predkosciach 100Km+
Zimne slabiej troche mnie wqrzalo ...
Zmienilem na PBR Ultimate – Zimne/Cieple sa bardzo porownywalne ... ( potrafia zapiszczesc ostatnio musze sciagnac je I zobaczyc czy dobsze nasmarowalem blaszki ) – ogulnie jestem z nich zadowolony ....
EBC – GreenStuff niezly klocek ....
Unikaj RedStuff sa ta klocki wyczynowe ....
Rowniez moge polecic EBC Green Stuff. Sa dosc drogie lecz poprawiaja hamowanie
Witam, na poprzednim forum chyba kiedys widzialem taki temat ale cos sie nie moge doszukac. Pytanie wiec jest, jakie klocki polecacie do takiej Mazdy 3 jak moja? Szukam klockow zeby po pierwsze nie piszczaly, nie wzialbym za darmo nawet najlepszych co by po 5m ze 100km/h zatrzymywaly auto gdyby piszczaly!
Byloby milo gdyby polaczyc cene z jakoscia/trwaloscia. Jezdze dosc normalnie, czasem depne na gaz i nagle sprawne hamowanie jest potrzebne ale czasem lubie sie toczyc jak niedzielny emeryt:) Dostalem kiedys oferte przód ATE w cenie 191zł/kpl. lub TEXTAR w cenie 202zł/kpl.
Dostępne są też TRW w cenie 152zł i FERODO 159zł/kpl.
Moze ktos wie co seryjnie jest wkladane?
Byloby milo gdyby polaczyc cene z jakoscia/trwaloscia. Jezdze dosc normalnie, czasem depne na gaz i nagle sprawne hamowanie jest potrzebne ale czasem lubie sie toczyc jak niedzielny emeryt:) Dostalem kiedys oferte przód ATE w cenie 191zł/kpl. lub TEXTAR w cenie 202zł/kpl.
Dostępne są też TRW w cenie 152zł i FERODO 159zł/kpl.
Moze ktos wie co seryjnie jest wkladane?
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Założyłem ferodo i piszczały. Podobno sa jeszcze inne ferodo, które nie piszczą, ale ja nic o nich nie wiem. Jeśli ktoś powie, kto robi je dla mazdy, to ułatwi Ci zadanie. A temat o klockach był na 100%
Pzdr
Pzdr
WINNING BLUE MICA
- Od: 8 kwi 2008, 11:35
- Posty: 552
- Skąd: 3miasto
- Auto: Mazda 3 BK LF było....
Prawda taka ... ze dobre klocki zawsze piszcza troche ...
A klocki typu Hawk HPS+
I inne bardziej agresywne ... sa bardzo bardzo glosne – cos za cos ...
Nie napisales ... czy zalezy ci na niskim pyleniu ...
Klocki jak opony maja swoje oznaczenia ... ktore mowia o sprawnosci klockow ... kiedy sa zimne .. kiedy sa gorace ...
Wybor klocka to bardzo indywidualna sprawa
pozatym ze sa ruzne rodzaje klockow
SemiMetaliczne
NAO/Organiczne/Mala Zawartosc Metali
Organiczne
Ceramiczne
A klocki typu Hawk HPS+
I inne bardziej agresywne ... sa bardzo bardzo glosne – cos za cos ...
Nie napisales ... czy zalezy ci na niskim pyleniu ...
Klocki jak opony maja swoje oznaczenia ... ktore mowia o sprawnosci klockow ... kiedy sa zimne .. kiedy sa gorace ...
Wybor klocka to bardzo indywidualna sprawa
pozatym ze sa ruzne rodzaje klockow
SemiMetaliczne
NAO/Organiczne/Mala Zawartosc Metali
Organiczne
Ceramiczne
Krisek napisał(a):Prawda taka ... ze dobre klocki zawsze piszcza troche ...
Pewnie masz racje, ale niedobre też mogą piszczeć zapewne
Po zmianie nie odczułem żadnej zmiany w hamowaniu na lepsze, także wolałem wcześniejsze bo były takie same tylko nie piszczały
WINNING BLUE MICA
- Od: 8 kwi 2008, 11:35
- Posty: 552
- Skąd: 3miasto
- Auto: Mazda 3 BK LF było....
Witam, w sobote kupilem ATE za 200pln ( sugerowana cena w InterCars 250 ), teraz po paru dniach moge odpisac ze chyba jestem zadowolony, nie wiem jak je ocenic, nie zauwazylem zeby mocniej pylily niz te poprzednie ( chyba fabryczne ). Nie piszcza ani na sucho ani na mokro, ani na zimno ani na goraco. Mam wrazenie ze jezdzi sie tak jak kiedys.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość