Tarcze i Klocki hamulcowe – ogólne porady

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Krzychuu86 » 3 gru 2017, 19:49

Witam
Widziałem wcześniej, że temat tarcz i klocków Brembo był poruszany, ale nikt nie pisze jak sprawują się po założeniu. Ktoś coś??
Muszę przyinwestować troche w Madzie i myśle nad Brembo albo ATE
znalazłem taki pakiet na aledrogo co Wy na to
http://allegro.pl/brembo-tarcze-klocki- ... 58293.html

Dodam, że nie jeżdże po torze, przebiegi jakie robie to 8 tys rocznie głownie cykl mieszany.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2013, 19:00
Posty: 133 (1/1)
Auto: Mazda 3 BM sedan 2.0 120Hp

Postprzez dzux » 4 gru 2017, 21:39

według mnie ok
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez caliber2001 » 5 gru 2017, 02:58

Krzychuu86 napisał(a):Witam
Widziałem wcześniej, że temat tarcz i klocków Brembo był poruszany, ale nikt nie pisze jak sprawują się po założeniu. Ktoś coś??
Muszę przyinwestować troche w Madzie i myśle nad Brembo albo ATE
znalazłem taki pakiet na aledrogo co Wy na to
http://allegro.pl/brembo-tarcze-klocki- ... 58293.html

Dodam, że nie jeżdże po torze, przebiegi jakie robie to 8 tys rocznie głownie cykl mieszany.


Ja u siebie mam juz już chyba 3 parę klocków brembo i nie mam zastrzeżeń. W moim przypadku decydowała głównie cena – amazon ma je w cenie znacznie lepszej niż wszelkie pagid'y i takie wynalazki.
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2017, 15:00
Posty: 108 (11/7)
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF hatchback RHD

Postprzez Damian68 » 5 gru 2017, 20:01

Korzystałem z tej firmy tak dla porównania cen :)
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1440 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez caliber2001 » 6 gru 2017, 03:19

To teraz jako, że przednich tarcz brembo nie ma na stanie, trw, ate czy febi bilstein? Co koledzy polecą?
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2017, 15:00
Posty: 108 (11/7)
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF hatchback RHD

Postprzez Gamboa » 6 gru 2017, 18:09

na pewno nie TRW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 20:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez Krzychuu86 » 6 gru 2017, 18:36

No właśnie z Brembo jest problem podobno jest duża podróbek.
Mój wybór padł na klocki ATE zwykłe i tarcze ATE kpl. na oba koła.

Auto dziś odstawione do mechanika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2013, 19:00
Posty: 133 (1/1)
Auto: Mazda 3 BM sedan 2.0 120Hp

Postprzez rafik256 » 6 gru 2017, 20:42

Gamboa napisał(a):na pewno nie TRW

można prosić o uzasadnienie?? Na komplecie klocki i tarcze TRW na przedniej i tylnej osi przejechałem 81 tys. km. Hamulce nadal działają rewelacyjnie... Siła hamowania wysoka, żadnego pukania, stukania czy pisków. Bicie też się nie pojawiło pomimo wielu gwałtownych hamowań w tym przynajmniej jedno 180km/h do 0.
Jeżeli odpowiedź będzie w stylu tarcze TRW miały bicie po kilkuset kilometrach i jednym gwałtownym hamowaniu a na komplecie producenta XX jeżdżę już tysiące km.... Ktoś w końcu przyłożył się do wymiany przy XX. Tarcze no name nawet z kilkadziesiąt zł mogą dużo wytrzymać (relatywnie do ceny) jezeli są dobrze osadzone a klocki włożone w przygotowane zaciski. Przygotowanie to nie tylko wepchnięcie tłoczka żeby dało się wcisnąć nowy klocek.
Wśród renomowanych producentów układów hamulcowych nie ma produktów skrajnie dobrych czy tandetnych. Wbrew pozorom potwierdzają to diametralnie różne opinie o tych samych produktach... ATE, BREMBO itd. założone przez partacza długo nie wytrzymają.
Ale jeżeli wymiana klocków ma kosztować 50 zł za bo klient więcej nie da albo za rogiem tyle biorą. Sam się prosi o kłopoty. Za te pieniądze dostanie klasyczny wrzut.... wyrwać stare i upchnąć nowe.
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2013, 18:39
Posty: 149 (1/12)
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 3 BK – 2.0 LF
sedan, 2008 rok

Postprzez caliber2001 » 21 kwi 2019, 17:35

Ponieważ nie udało mi się nigdzie znaleźć, czy ktoś kto ma narzędzie do wkręcanie tłoczków mógłby zmierzyć rozstaw bolców – interesuje mnie wymiar od zewnętrznej krawędzi do zewnętrznej. Mój ma je zbyt szeroko rozstawione i stanęło na złożeniu na starych klockach niestety.
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2017, 15:00
Posty: 108 (11/7)
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF hatchback RHD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323