Tarcze i Klocki hamulcowe – ogólne porady

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez risto77 » 25 cze 2014, 22:55

Przepraszam, niedopatrzenie. <co?>
Obrazek
Przedstawiciel Dolnego Śląska
 
Od: 5 gru 2013, 20:11
Posty: 2293 (201/63)
Skąd: stolyca zDolnego Śląska
Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01

Postprzez tomek-waw » 25 cze 2014, 23:00

Nie szkodzi, zdarza się.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez risto77 » 26 cze 2014, 06:17

Byłem przekonany, że są bo właśnie zmieniałem u siebie
Obrazek
Przedstawiciel Dolnego Śląska
 
Od: 5 gru 2013, 20:11
Posty: 2293 (201/63)
Skąd: stolyca zDolnego Śląska
Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01

Postprzez Bolo124 » 2 sie 2014, 08:45

A ja mam ciupnięte 120 tysi na jednych tarczach i klockach .Kupiłem na tym komplecie .
klocków jest jeszcze po jakieś 4mm .Jeszcze bym pośmigał na tym komplecie ale mam w świadomości 120 tyś przejechanych .Niestety za cholere nie wiem co tam było wsadzone.

Słuchajcie koledzy ,biorąc pod uwagę styl jazdy mojej żony(ta kobieta prawie w ogóle nie używa hamulców :| :| ) i czasami mój -długowieczność Hamulców w moim przypadku proszę o poradę co tam wsadziś .rozważam komplety
-tarcze TRW,klocki TRW
-tarcze ATE ,Klocki ATE
ewentualnie któras z tych tarcz do klocków bosch . <glupek2>
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2010, 22:08
Posty: 110 (1/2)
Skąd: Kraków/Zamość
Auto: Mazda 3 1,6 diesel 2005
top sport

Postprzez Dominooo » 2 sie 2014, 10:22

Wymieniłem ostatnio tarcze i klocki przednie. Kupiłem firmy Roadhouse. Na razie sprawują się dobrze, kierwonicą nie trzęsie podczas jazdy, klocki nie piszczą.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez kropek101 » 3 sie 2014, 11:10

4tygodnie temu zakładałem koledze komplet przód klocki TRW i tarcze TRW nic nie piszczy hamują dobrze. Poprzednio miał założone tarcze Brembo i obie były coś nie tak po miesiącu przy hamowaniu rzucało nimi.
Ja bym ci polecił TRW
TRW zakładam też do innych aut i jeszcze nie trafiłem na takie żeby były felerne.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez Dominooo » 5 sie 2014, 21:22

Roadhouse należy do koncernu TRW.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez lucman » 27 paź 2014, 00:40

radzi89 napisał(a):Ja w swoich nie miałem a na 100% były fabryczne <zawstydzony>


Witam,

Odgrzebuje temat :)

Sam zainteresowałem się tymi sprężynkami w [jakich?] klockach.

Wygląda na to, że do Mazdy 3 były montowane 2 rodzaje klocków:
– tzw. ze sprężyną (na górze klocka wewnętrznego) np. Ferrodo FDB1931 oraz
– z zamkiem (takie jak na zdjęciu 8 strony wrzucił radzi89), np. Ferrodo FDB1540

Osobiście miałem te drugie, ale przez niedopatrzenie zamówiłem te pierwsze (Ate Ceramic) :) Myślę, że będą pasowały. Oba rozwiązania pewnie mają tłumić drgania przez docisk klocka, tylko różnią się miejscem docisku.

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 27 paź 2014, 00:21
Posty: 2
Auto: Mazda 3 1.6 2004
Mazda Premacy 1.8 2002

Postprzez kropek101 » 27 paź 2014, 09:42

Będą ci pasować. Miałem już w aucie jedne i drugie. Te z zamkiem spadły z tłoczka i stukały po ponad roku obecnie mam ze sprężynką i jest cisza. Nie będę chwalił bo są tacy co im sprężynki się odgieły i też stukało więc wszystko zależy na jakie trafisz.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez uszol90 » 23 lis 2014, 20:56

Koledzy polecacie tarczki od Mikody? model GT, jak sie wam sprawują?
rozważam zakup znalazłem pozytywne opinie, cena przystępna i do tego nieźle wyglądają przy okazji ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 01:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Postprzez marcin255 » 23 lis 2014, 21:37

70 tys. przejechane , wszystko OK
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Ralf2107 » 24 lis 2014, 23:14

Ile tarcze muszą mieć grubości, żeby się kwalifikowały do wymiany ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2011, 12:54
Posty: 235
Skąd: Murowana Goślina/Grajewo
Auto: Mazda 3 Y6 '05 już bez FAP

Postprzez uszol90 » 24 lis 2014, 23:40

Dla przodu min to 23mm
Dla tyłu min to 9mm
tak podaje mikoda
dla wersji z silnikiem Y6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 01:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Postprzez Ralf2107 » 25 lis 2014, 20:30

A dla oryginalnych tak samo ? To są chyba ATE.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2011, 12:54
Posty: 235
Skąd: Murowana Goślina/Grajewo
Auto: Mazda 3 Y6 '05 już bez FAP

Postprzez uszol90 » 26 lis 2014, 00:57

raczej tak,
nowe mają przód 25mm
tył 11mm

czyli tarcza może się zużyć po 1mm na stronę
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 01:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Postprzez kropek101 » 14 lut 2015, 15:12

Zakładał już ktoś zestaw FREMAX CARBON + i klocki MASTER HPT
Ciekaw jestem jak się to spisuje ponieważ są to bardziej nawęglane tarcze (twardsze)
Standardowo większość zakłada się zwykłe brembo, trw itp.

W poniedziałek zakładam takie do mojej M3 i ciekaw jestem jak to się grzeje podczas mocnego hamowania np. z prędkości 150 do 50 czy też takie hamowania 100 do 0 z max siłą.
Pytania może i dziwne ale już spotkałem się z takim czymś jedno hamowanie,tarcze zostały przegrzane od tego czasu wyły po każdym dotknięciu hamulca.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez kropek101 » 16 lut 2015, 22:32

Widzę brak odzewu z tym zestawem tarcz.
Jutro wrzucę foty jak zdejmowałem tarcze masakra młotek 5kg nie dał rady i musiałem rozcinać może komuś się przyda wiedzieć co trzeba zrobić jak ciąć jeśli tarcze mu napuchną tak jak u mnie, szczególnie jeśli od nowości nigdy nie były zdejmowane.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez petro » 16 lut 2015, 22:48

kropek101 napisał(a):...Jutro wrzucę foty jak zdejmowałem tarcze masakra młotek 5kg nie dał rady i musiałem rozcinać może komuś się przyda wiedzieć co trzeba zrobić jak ciąć jeśli tarcze mu napuchną tak jak u mnie, szczególnie jeśli od nowości nigdy nie były zdejmowane.

Miałem podobny kłopot i zastosowałem poniższy sposób :>
https://www.youtube.com/watch?v=mtsTJCRljAs#t=63
Obrazek
Obrazek
metal forever ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2012, 20:04
Posty: 1626 (57/76)
Skąd: Siemianowice Śl. /Kędzierzyn-Koźle
Auto: Mazda 3 Sport Kintaro
2.0 LF, 2007
ガソリン

Postprzez kropek101 » 16 lut 2015, 23:09

Próbowałem tego jak po pierwszym podejściu z młotkiem nie poszło ale nie dało rady włożyłem śruby grubością na styk i je zerwało, potem poszły w ruch młotki o większym kalibrze a na koniec jak już nie wytrzymałem kontówka i dochodzę do wniosku że to najlepszy sposób bo nie zniszczyłem nawet 1/3 tarczy do metalu a robota zrobiona.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez petro » 16 lut 2015, 23:59

Kątówka, to też dobry sposób. Wszystkie dobre, jeśli przynoszą pożądany efekt i przy okazji nie zniszczą innych elementów. :)

wydziargane na petrowym SGS4
Obrazek
Obrazek
metal forever ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2012, 20:04
Posty: 1626 (57/76)
Skąd: Siemianowice Śl. /Kędzierzyn-Koźle
Auto: Mazda 3 Sport Kintaro
2.0 LF, 2007
ガソリン

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323