Strona 1 z 1

Końcówki drążka kierowniczego (3 BK, 2006, CiTD)

PostNapisane: 21 lut 2010, 22:03
przez zielony69
Witam wszystkich.

Od 3 tygodni jestem posiadaczem angielskiej Mazdy 3 TS2 1.6 Diesel 2006 rok, data pierwszej rejestracji samochodu 30/10/2006.Samochod ma przebieg 30400km i jestem drugim wlascicielem. Mazde kupilem poprzez salon Mazdy w Anglii.

Autem zrobielm nie wiecej jak 1600km i juz mam problem z wewnetrzna koncowka drazka kierwniczego. Diagnozy dokonal polski warsztat w Anglii.

Moje pytanie jest nastepujace, jak to mozliwe ze auto z tak malym przebiegiem, mlodo rocznikowo, serwisowane przez salon Mazdy posiada juz taka wade?? Z tego co sie dowiedzialem taka usterka moze pojawic sie dopiero po ponad 100 000 km a nie po 30400km.

Dodam ze jak pojechalem do Mazdy i pokazalem im objawy niesprawnych wewnetrznych koncowek drazka ( dzwiek stukania metal o metal przy skrecaniu kierownicy przy wylaczonym silniku) to panowie na serwisie stwierdzili ze to normalne ale wkonocowym finale wywalczylem inspekcje w tym tygodniu.

Z gory dziekuje wszystkim za opinie.
Pozdrawiam

Zielony

Re: Końcówki drążka kierowniczego

PostNapisane: 21 lut 2010, 23:45
przez CezaR83
Witaj na forum MazdaSpeed | FAQ i Regulamin
Praktyczny poradnik dla nowych Forumowiczów i nie tylko.

Hmm faktycznie dziwne, może licznik ma cofnięty właśnie o te 100tys :> albo miał poważnego dzwona. Nie pasuje mi też to "skręcanie kierownicy przy wyłączonym silniku", powinna być blokada kierownicy w takim wypadku. :|

Re: Końcówki drążka kierowniczego

PostNapisane: 22 lut 2010, 00:07
przez zielony69
Blokada kierownicy dziala. Wykonywalem lekkie ruchy kierownica w lewo, w prawo przy wylaczonym silniku ale kluczyk mialem wlozony w stacyjce co uniemozliwilo aby zadziala blokada kierownicy. Co do licznika, tez tak przypuszczalem. W tym tygodniu wydam troche funtow i dam podbiac auto pod glowny komputer gdzie na pewno bedzie faktyczny stan przebiegu. Jezeli sie okaze ze licznik zostal cofniety to Salon Mazdy bedzie sie tlumaczyc przed sadem, nie popuszcze!

Re: Końcówki drążka kierowniczego (3 BK, 2006, CiTD)

PostNapisane: 22 lut 2010, 13:44
przez uszatyy
nie wiem jak wygladaja w anglii drogi, ale moze jak to w polsce czesto sie zdarza po prostu auto przysolilo w gleboka dziure i sie rozwalilo cos

Re: Końcówki drążka kierowniczego (3 BK, 2006, CiTD)

PostNapisane: 22 lut 2010, 15:13
przez zielony69
Mam jeszcze jedno pytanie, prosze powiedzcie mi czy jest roznica miedzy benzyna a dieslem w koncowkach drazka ukladu kierowniczego??

Dlaczego sie o to pytam?
Poprosilem pracownika salonu mazdy abysmy sprawdzili czy w innej Mazdzie 3 tego samego roku co ja posiadam bedzie mozna uslyszec jakikolwiek dzwiek przy skrecaniu kierownicy. Pan sprzedawca speplnil moja prosbe, w innej mazdzie nie uslyszelismy zadnego dzwieku pukania itp po czym pan sprzedawca wraz z jego kolega z dzialu serwisu oznajmili mi ze jest roznica miedzy benzyna a dieslem w ukladzie sterujacym samochodu a co za tym idzie koncowki drakza ukladu kierowniczego beda inne w benzynie i dieslu, tak mi powiedzieli. Nie mieli na stanie innej Mazdy3 w dieslu co za tym idzie nie moglem im nic udowodnic.

Ja sie na samochodach nie znam ale wydaje mi sie zawieszenie, uklad sterujacy samochodu, sa takie same w benzynie i dieslu jedyna roznica to silnik. Czy ja dobrze mysle??

Pozdrawiam

Zielony

Re: Końcówki drążka kierowniczego (3 BK, 2006, CiTD)

PostNapisane: 14 maja 2010, 15:27
przez Ralpheek
Przy wyłączonym silniku, kiedy nie działa pompa wspomagania taki dźwięk stuku jest jak najbardziej normalny. Niedawno wymieniałem u siebie właśnie te drążki po przebiegu jakieś 90k, ale bardziej ze względów komfortu jazdy niz pilnej potrzeby i stuk przy wyłączonym silniku oczywiście występuje nadal. Przy włączonym silniku jest wszystko ok.