Strona 1 z 7

Olej w skrzyni biegów

PostNapisane: 17 wrz 2008, 20:44
przez BlackM3
Sprawa jest następująca. Mam za mało oleju w skrzyni biegów. Powodem może być delikatne przeciekanie na złączu skrzyni i pewnie częściowe wypalenie oleju ,bo samochód ma przejechane 130 tys. km. I kilka pytań:
1. Czy można dolać dowolnego oleju przekładniowego (oczywiście o zalecanych do tego modelu parametrach) do tego który już znajduje się w skrzyni?
2. Producent zaleca wymianę oleju po 120 tys. Czy praktykujecie coś takiego?
3. Czy w skrzyni biegów jest jakaś uszczelka, którą należy okresowo wymieniać? (Martwi mniej ten wyciek )
4. Czy możliwe, że owy wyciek spowodowany jest utratą przez olej swoich właściwości (rozrzedził się itp.)?

Za pomoc z góry dziękuję

PostNapisane: 17 wrz 2008, 22:22
przez Krisek
Mozliwe ze wyciek jest bo olej jest za zadki – ale watpie w to ...

opcje Auto-RX flush .... on pomaga na uszczelki – nie naprawia ich jak sa uszkodzone fizycznie bedzie cieklo ...

Olej REDLINE – nie znajdziesz nic lepszego odrazu poczujesz roznice
rozumiem ze o skrzyni manualnej mowimy ?

wymien caly olej .. mieszac oleje mozna – ale nie jest to wskazane ze wzgledu na rozne skladniki w nich ...

PostNapisane: 18 wrz 2008, 07:50
przez BlackM3
A orientujesz się Krisek ile wejdzie tego oleju do M3 (oczywiście manualna przekładnia)?
Bo tak patrzę na ceny i trochę sporo kosztuje to cudo.
I jeszcze jedno – ma ktoś może jakieś dobre dojście do tego oleju (red line – przekładniowy), bo z tego co widzę za oceanem kosztuje 3 razy mniej niż u nas?

PostNapisane: 18 wrz 2008, 18:55
przez Krisek
BlackM3 napisał(a):A orientujesz się Krisek ile wejdzie tego oleju do M3 (oczywiście manualna przekładnia)?
Bo tak patrzę na ceny i trochę sporo kosztuje to cudo.
I jeszcze jedno – ma ktoś może jakieś dobre dojście do tego oleju (red line – przekładniowy), bo z tego co widzę za oceanem kosztuje 3 razy mniej niż u nas?


ja ci moge wyslac za oceanu tylko czy przesylka nie zje ?

sprawdz w instrukcji ja mam automata ...
to jest olej grupy 5 ... czyli full syntetyk

PostNapisane: 18 wrz 2008, 22:12
przez BlackM3
Chyba taki ma być. W instrukcji jest napisane 75W90 i wchodzi go około 3 litry. Może się szarpnę i w kraju go kupię. Krisek dzięki za deklarację pomocy. Jak coś, to wiem że można na Ciebie liczyć :) .
Ewentualnie jakaś alternatywa dla tego oleju, Castrol TAF-X, co myślicie? Który lepszy?

PostNapisane: 18 wrz 2008, 23:39
przez Krisek
zdecydowanie ... Redline ... ( Niema lepszego oleju .... gwarantuje ze zobaczysz roznice przy zmianie biegow )

ale pierwsze co to zajmij sie ta uszczelka ... bo olej ci tego nie naprawi a syntetyk moze kapac szybciej – ze wzgledu ze kiedy jest zimny jest rzadszy .... co jest wielkim plusem + ale w twoim przypadku bedzie dzialalo na niekorzysc ..

ile Redline kosztuje w PL ?

PostNapisane: 18 wrz 2008, 23:47
przez Grzyby
Krisek napisał(a):olej ci tego nie naprawi a syntetyk moze kapac szybciej

przecież fabrycznie też ma zalany syntetyk więc czemu miałoby szybciej kapać?

PostNapisane: 19 wrz 2008, 07:12
przez Krisek
Grzyby napisał(a):
Krisek napisał(a):olej ci tego nie naprawi a syntetyk moze kapac szybciej

przecież fabrycznie też ma zalany syntetyk więc czemu miałoby szybciej kapać?


nie wiedzialem ze fabrycznie syntetyk ...

ktorej grupy ?

ciekawe ktora grupe uzywaja :) czy pseudo syntetyki czy prawdziwe PAO albo E.

PostNapisane: 19 wrz 2008, 07:40
przez brii
BlackM3 napisał(a):2. Producent zaleca wymianę oleju po 120 tys. Czy praktykujecie coś takiego?

Bezwzględnie. To, że olej wygląda na czysty i nie zmęczony po 120 000km nie oznacza, że ciągle ma odpowiednie właściwości.

PostNapisane: 19 wrz 2008, 08:57
przez BlackM3
To przypuszczam, że wymiana takiej uszczelki to sporo roboty?
Olej w zasadzie nie kapie, tylko skrzynia się "poci". Tylko pytanie zasadnicze, czy na pewno jest tam uszczelka, bo sprawdzałem w katalogu i nie bardzo ją widać.

Red line w Polsce kosztuje ok 75 zł za butelkę 0,94 l.

PostNapisane: 19 wrz 2008, 21:35
przez Krisek
BlackM3 napisał(a):To przypuszczam, że wymiana takiej uszczelki to sporo roboty?
Olej w zasadzie nie kapie, tylko skrzynia się "poci". Tylko pytanie zasadnicze, czy na pewno jest tam uszczelka, bo sprawdzałem w katalogu i nie bardzo ją widać.

Red line w Polsce kosztuje ok 75 zł za butelkę 0,94 l.


to faktyczniie kosmiczna cena !

dokladnie oleju nie ocenia sie po kolorze... analiza albo wymiana .. wymieniac i tak trzeba
ale jak jest jasny tzn ze skrzynia nie ma problemow ...

wymien i spij spokojnie

co do uszczelki mozesz sprubowac auto rx jak mowilem ...

Olej do skrzyni biegów

PostNapisane: 8 sty 2010, 13:16
przez stanis0
Jestem od niedawna uzytkownikiem Mazdy 3, 2004 r., 1,6 benzyna. Doczytałem sie że przy 100.000 przebiegu należałoby wymienić olej w skrzyni biegów.
Jaki można tu zastosować ?

PostNapisane: 8 sty 2010, 13:29
przez emilioestewez
Na pewno GL-5 75W90

PostNapisane: 8 sty 2010, 15:25
przez Globy
Wchodzi niecałe 3 litry.

PostNapisane: 8 sty 2010, 16:43
przez Krisek
Napewno GL5 ?
GL5 moze powodowac korozje kolorowych metali !
Tak niektore GL5 sa kompatybilne ....

Nim zalejesz sprawdz instrukcje .... mis sie zawsze wydawalo GL4

PostNapisane: 8 sty 2010, 17:47
przez emilioestewez
Wg tego co znalazłem to do 1.6 manual :
– API Service GL-4 or GL-5
– SAE 75W-90 (lub SAE 80W-90 ale to raczej nie do naszego klimatu)
– pojemność: 3,04 litra.
Niech ktoś to jeszcze zweryfikuje.

PostNapisane: 9 sty 2010, 19:45
przez danstan
Witaj
Wobec wątpliwości czy GL4 czy GL5 użyj tego (bardzo dobry, ale drogi olej do skrzyń – używałem go w Nissanie i skrzynia była miodzio)
Castrol TAF-X 75W90 GL4/GL5 cena za opakowanie 0.5 litra ok 30 PLN.
Opis tutaj:
http://www.castrol.com/castrol/sectiong ... 47#7100271
a charakterystyka tutaj:
http://datasheets.bp.com/bpglis/lubtds. ... enDocument
Pozdrawiam :)

Re: Olej do skrzyni biegów?

PostNapisane: 6 kwi 2010, 13:23
przez fly29
Witam,mam pytanko a w dieselku po jakim przebiegu powinno sie wymienić?

Re: Olej do skrzyni biegów?

PostNapisane: 6 kwi 2010, 14:22
przez marcin255
w manualu Diesel jest sprawdzenie co 20 tys.km

Re: Olej do skrzyni biegów?

PostNapisane: 6 kwi 2010, 14:31
przez emilioestewez
marcin255 napisał(a):w manualu Diesel jest sprawdzenie co 20 tys.km

Sprawdzanie oleju w skrzyni co 20 tyś.? Chyba lekka przesada. Ja z tego co widzę po prostu jest wymiana co 5 lat lub 100 tyś. km.