Olej do skrzyni biegów
"wypłacono" bo 3lata na forum to już powinno się wiedzieć jak używa się wyszukiwarkę
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Może mam dziwną skrzynię, ale u mnie weszło ok. 3,7 litra.
Dokładnie tyle samo spuściłem starego oleju. Nijak się to ma do tego co w instrukcji (3,04), nawet uwzględnienie błędu niewiele wnosi (3,4).
Dokładnie tyle samo spuściłem starego oleju. Nijak się to ma do tego co w instrukcji (3,04), nawet uwzględnienie błędu niewiele wnosi (3,4).
Podbije temacik, ktoś może mi powiedzieć ze 100% pewnością ile oleju muszę mieć by wymienić olej w skrzyni? Od miesiąca jestem właścicielem jednej takiej M3. Niestety biegi wskakują trochę ciężkawo, nie wiem, czy wymiana oleju w skrzyni może coś pomóc, czy też po prostu jakieś wybieraki czy coś tam są już wytachane i tak po prostu już będzie, nie mniej jest to jedna z rzeczy jakie chce zrobić. W wątku padło kilka nazw różnych olejów, coś się zmieniło w tej kwestii? Ktoś któryś poleci? Z góry dzięki za info.
Poczytaj to
viewtopic.php?f=471&t=89228
Ja ostatnio wymieniałem na MOTUL GEAR 300 75W90. Weszło mi 3,7l.
Musisz i tak kupić 4l, sprzedawane w butelkach 1l.
viewtopic.php?f=471&t=89228
Ja ostatnio wymieniałem na MOTUL GEAR 300 75W90. Weszło mi 3,7l.
Musisz i tak kupić 4l, sprzedawane w butelkach 1l.
A mi przy wymianie sprzęgła panowie dolali 1l oleju axenol semi syntetic. Co z tym teraz zrobić? Skrzynia powinna mieć full czy semi?
edit. wymieniłem w/w mieszankę na mannol'a. Nic innego pod ręką nie miałem. Skrzynia chodzi jak przed wymianą, czyli bdb. Nawet wydaje mi się że przy pr. pow. 100km/h jest jakoś ciszej. Może to tylko złudzenie. Nie wiem.
edit. wymieniłem w/w mieszankę na mannol'a. Nic innego pod ręką nie miałem. Skrzynia chodzi jak przed wymianą, czyli bdb. Nawet wydaje mi się że przy pr. pow. 100km/h jest jakoś ciszej. Może to tylko złudzenie. Nie wiem.
u mnie weszło 3.8l Valvoline DuraBlend 75W/90 GL-4
Który olej byście wybrali do skrzyni z LF:
Motul MotylGear- najtańszy z tych nad którymi się zastanawiam, 10,96 funta za litr
Red Line 75w90- podobno bardzo dobry ale najdroższy, 18,50 funta za litr
Motul Gear 300- podobno lepszy niż poprzedni Motul, ale w opisie jest że wykorzystywany jest do aut bioracych udział w wyscigach , 13,40 funta za litr
Ogólnie nie mam problemów ze skrzynią, czasami wsteczny trzeba wbić 2 razy, ale nie wiem czy olej w ogóle był w mojej Mazdzie wymieniany a na liczniku 97tys mil.
Motul MotylGear- najtańszy z tych nad którymi się zastanawiam, 10,96 funta za litr
Red Line 75w90- podobno bardzo dobry ale najdroższy, 18,50 funta za litr
Motul Gear 300- podobno lepszy niż poprzedni Motul, ale w opisie jest że wykorzystywany jest do aut bioracych udział w wyscigach , 13,40 funta za litr
Ogólnie nie mam problemów ze skrzynią, czasami wsteczny trzeba wbić 2 razy, ale nie wiem czy olej w ogóle był w mojej Mazdzie wymieniany a na liczniku 97tys mil.
- Od: 16 sie 2015, 19:41
- Posty: 20
- Auto: Mazda 3 BK 2004 2.0 Benzyna
też mam problem z wbijaniem wstecznego, to chyba problem w każdym modelu, trzeba wcisnąć jeszcze raz sprzęgło.
w dodatku czasem mam większy opór przy zmianie na 2 bieg, czytałem że też mieli z tym problemy,
zmieniłem olej na motul gear 300, bo cena ta sama, różnicy brak a stary olej był po wylaniu ok.
w dodatku czasem mam większy opór przy zmianie na 2 bieg, czytałem że też mieli z tym problemy,
zmieniłem olej na motul gear 300, bo cena ta sama, różnicy brak a stary olej był po wylaniu ok.
A ma ktoś coś godnego polecenia do Mazdy 3 1.6 diesel z 2005? Ew. jakiś poradnik którędy to wlać i ile? Bo raz że 1.9, a raz że 5 litrów W ASO jakieś kosmiczne ceny w Krakowie wyliczyli.
Odnośnie dyskusji czy jest czeski błąd w instrukcji czy nie (3,04l czy może 3,4l), tak to wygląda w Workshop manual Mazda 3 BK.
Osobiście nie wymieniałem jeszcze oleju. Biegi wchodzą poprawnie. Czasem wsteczny nie chce wskoczyć, trzeba wysprzęglać i próbować ponownie (ale o tym to zdaje się pisali nawet w podręczniku użytkownika). Drugi bieg czasem chrupie, ale to podobno też powszechna przypadłość.
Osobiście nie wymieniałem jeszcze oleju. Biegi wchodzą poprawnie. Czasem wsteczny nie chce wskoczyć, trzeba wysprzęglać i próbować ponownie (ale o tym to zdaje się pisali nawet w podręczniku użytkownika). Drugi bieg czasem chrupie, ale to podobno też powszechna przypadłość.
Panowie, może ktoś wymieniał olej w skrzyni 6-biegowej w BK 2.0 LF17(2007 polift). Ile dokładnie wchodzi tego oleju?
-
kolasa1
Wymieniony u mnie był w zeszłym roku olej w skrzynce 6b. Zawiezione 3l do serwisu i prawie 100% poszło, z tego co pamiętam.
Ok, dzięki. Czyli to co jest napisane w instrukcji obsługi może być prawdą czyli 2,87l.
-
kolasa1
To ja z takim pytankiem:
W sobotę w ASO wymienili mi olej w przekładni, twierdząc że po 100 tyś. km to rutynowy zabieg.
Wg faktury wlano syntetyk 75W90 (3,8l), ale nazwy nie podano, a ja głupi nie zapytałem. Ktoś się orientuje co oni dają za olej domyślnie? Od tego czasu (czyli w sumie jeden dzień obserwacji ) może nie ujechałem zbyt dużo kilosów, ale zauważalnie pogorszył mi się standard obsługi skrzynki, szczególnie jeśli mowa o wrzucaniu jedynki – idzie z zauważalnym oporem, do tego domaga się większej precyzji. Wcześniej pchnęło się od niechcenia i wskakiwało, teraz przy takim pchnięciu jest coś jakby metaliczny zgrzyt i generalnie trzeba tą "gałę" dociągnąć do końca. Zmienianie z jedynki na dwójkę też nieznacznie się pogorszyło. Reszta biegów wchodzi gładko, no może poza wstecznym, ale ten już tak miał od zawsze. Co ważne, opisywana sytuacja miała miejsce, gdy auto postało 8h pod chmurką (praca), bo na noc jest garażowane i jak wyjeżdżałem do roboty wszystko pracowało jak dawniej, a przy powrocie już nie. Dzisiaj ranek zaczął się analogicznie, było ok.
Konkluzja (bo to moja pierwsza podmianka płynu w przekładni w Y6): Czy ten cały olej w przekładni musi się jakoś ułożyć czy coś i pierwsze dni mogą dawać takie objawy nim olej zacznie dobrze pracować, czy może coś się spartoliło/zużyło (wybieraki), a wymiana oleju zwyczajnie odsłoniła tego skutki?
W sobotę w ASO wymienili mi olej w przekładni, twierdząc że po 100 tyś. km to rutynowy zabieg.
Wg faktury wlano syntetyk 75W90 (3,8l), ale nazwy nie podano, a ja głupi nie zapytałem. Ktoś się orientuje co oni dają za olej domyślnie? Od tego czasu (czyli w sumie jeden dzień obserwacji ) może nie ujechałem zbyt dużo kilosów, ale zauważalnie pogorszył mi się standard obsługi skrzynki, szczególnie jeśli mowa o wrzucaniu jedynki – idzie z zauważalnym oporem, do tego domaga się większej precyzji. Wcześniej pchnęło się od niechcenia i wskakiwało, teraz przy takim pchnięciu jest coś jakby metaliczny zgrzyt i generalnie trzeba tą "gałę" dociągnąć do końca. Zmienianie z jedynki na dwójkę też nieznacznie się pogorszyło. Reszta biegów wchodzi gładko, no może poza wstecznym, ale ten już tak miał od zawsze. Co ważne, opisywana sytuacja miała miejsce, gdy auto postało 8h pod chmurką (praca), bo na noc jest garażowane i jak wyjeżdżałem do roboty wszystko pracowało jak dawniej, a przy powrocie już nie. Dzisiaj ranek zaczął się analogicznie, było ok.
Konkluzja (bo to moja pierwsza podmianka płynu w przekładni w Y6): Czy ten cały olej w przekładni musi się jakoś ułożyć czy coś i pierwsze dni mogą dawać takie objawy nim olej zacznie dobrze pracować, czy może coś się spartoliło/zużyło (wybieraki), a wymiana oleju zwyczajnie odsłoniła tego skutki?
-
Maciek
- Od: 17 sie 2013, 20:33
- Posty: 2292 (24/111)
- Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
- Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05
Ja bym chwilę odczekał i pojeździł. U mnie poprawa natomiast była wyczuwalna od razu, tzn. skrzynia od zakupu chodziła bardzo dobrze, poza mazdowską 2-jką, czyli z rzadka problem z włożeniem drugiego biegu bezpośrednio po odpaleniu. Po wymianie okresowe problemy z włożeniem dwójki na zimnym silniku całkowicie ustąpiły, za to sporadycznie zdarza się niemożność włożenia 1 po zatrzymaniu (wkurzające na światłach wysprzeglanie lub ruszanie z 2, na szczęście rzadkie przypadki).
Potwierdzę, że u mnie też zatnie się czasem i jedynki nie wrzucę zaraz po zatrzymaniu. Pomaga ponowne wysprzęglenie. Natomiast reszta jak najbardziej ciasno i pewnie, z lekkim oporem. Olej wymieniany niedawno.
- Od: 27 lip 2014, 20:41
- Posty: 975 (17/34)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda3 BK Y6 2006 140KM/330Nm Winning Blue
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości