Strona 1 z 1

Problem ze sprzeglem

PostNapisane: 15 wrz 2009, 21:30
przez trabka
Prosze o porade w czasie jazdy i na postoju po wcisnieciu sprzegla nie wchodza biegi sprzeglo jakos lekko chodzi

PostNapisane: 15 wrz 2009, 23:03
przez cult1
jeżeli nie możesz wrzucić biegu na uruchomionym silniku lub jest to bardzo trudne stawiałbym na pęknięty docisk sprzęgła, który już tak nie sprężynuje jak powinien.

PostNapisane: 16 wrz 2009, 00:19
przez trabka
cult1 napisał(a):jeżeli nie możesz wrzucić biegu na uruchomionym silniku lub jest to bardzo trudne stawiałbym na pęknięty docisk sprzęgła, który już tak nie sprężynuje jak powinien.

po zgaszeniu silnika i wrzuceniu biegu mozna ruszyc tylko czuc lekkie drgania i przy zapalonym silniku i wcisnietym sprzegle na1 biegu auto powoli rusza jakby sprzeglo nie wysprzeglilo

PostNapisane: 16 wrz 2009, 08:50
przez cult1
To by potwierdzało moje przypuszczenia.
Docisk to taka okrągła część wielkości tarczy hamulcowej, która normalnie na maksa dociskana jest do tarczy sprzęgła aby po prostu jeździć i przenosić moc. Gdy wciskamy sprzęgło to to połączenie staje się luźniejsze lub jest jego brak i dlatego auto nie ciągnie, gdyż moc nie jest przekazywana albo sprzęgło się lekko ślizga.
Gdy docisk jest pęknięty to nie odchodzi od tarczy całym obwodem i stąd brak całkowitego wysprzęglania (problemy z biegami i z ciągnięciem na sprzęgle).

Nie chce Cie martwić ale zapewne czeka Cie wymiana sprzęgła (kompletu)

PostNapisane: 17 wrz 2009, 14:17
przez trabka
cult1 napisał(a):To by potwierdzało moje przypuszczenia.
Docisk to taka okrągła część wielkości tarczy hamulcowej, która normalnie na maksa dociskana jest do tarczy sprzęgła aby po prostu jeździć i przenosić moc. Gdy wciskamy sprzęgło to to połączenie staje się luźniejsze lub jest jego brak i dlatego auto nie ciągnie, gdyż moc nie jest przekazywana albo sprzęgło się lekko ślizga.
Gdy docisk jest pęknięty to nie odchodzi od tarczy całym obwodem i stąd brak całkowitego wysprzęglania (problemy z biegami i z ciągnięciem na sprzęgle).

Nie chce Cie martwić ale zapewne czeka Cie wymiana sprzęgła (kompletu)

bardzo dziekuje za porade i bede zbieral pieniadze

PostNapisane: 22 wrz 2009, 21:36
przez trabka
cult1 napisał(a):To by potwierdzało moje przypuszczenia.
Docisk to taka okrągła część wielkości tarczy hamulcowej, która normalnie na maksa dociskana jest do tarczy sprzęgła aby po prostu jeździć i przenosić moc. Gdy wciskamy sprzęgło to to połączenie staje się luźniejsze lub jest jego brak i dlatego auto nie ciągnie, gdyż moc nie jest przekazywana albo sprzęgło się lekko ślizga.
Gdy docisk jest pęknięty to nie odchodzi od tarczy całym obwodem i stąd brak całkowitego wysprzęglania (problemy z biegami i z ciągnięciem na sprzęgle).

Nie chce Cie martwić ale zapewne czeka Cie wymiana sprzęgła (kompletu)

i po bolu wymieniony komplet poszedl docisk

PostNapisane: 22 wrz 2009, 22:04
przez cult1
trabka napisał(a):wymieniony komplet

jakie koszty??

PostNapisane: 23 wrz 2009, 23:04
przez trabka
cult1 napisał(a):
trabka napisał(a):wymieniony komplet

jakie koszty??

549 zl komplet i 300zl robocizna

PostNapisane: 24 wrz 2009, 08:18
przez cult1
To widzę, że nie ma tragedii gdy mam robociznę za free :)

Problemy ze sprzęgłem – awarie mechaniczne, pedału itp

PostNapisane: 6 sty 2010, 23:29
przez baastek
dzisiaj wciskając pedał sprzegla nagle wypadla jakas sprezynka,jak sie okazala pekl zaczep z jednej strony.pedal chodzi teraz duzo lzej niz poprzednio.dzwonilem do serwisy i powiedzieli ze nie maja czegos takiego osobno,i trzeba kupic cale sprzeglo za 1200 zl.orientuje sie ktos czy dostane taka sprezynke i gdzie?i czy jest ona potrzebna poniewaz pedal nadal wraca na swoja pozycje tylko jak pisalem lzej teraz chodzi.

PostNapisane: 6 sty 2010, 23:38
przez vqsoft
ale jest to cześć która pracuje w kabinie ? tzn odciąga pedał do położenia spoczynkowego ? czy to gdzieś na łapie przy skrzyni
bo jesli to pierwsze to ni jak sie to ma do zakupu całego sprzęgła

może aso Cie nie zrozumiało?

PostNapisane: 6 sty 2010, 23:55
przez baastek
tak zgadza sie,w kabinie.lape sprzegla -ta plastikowa odciaga do tylu.tlumaczylem jej wlasnie tak ale ona stwierdzila ze nie ma osobno takiej sprezynki.bede musial moze w jakims innym miescie zapytac w ASO,bo niby normalnie to pracuje,ale jesli tam ja zalozyli to po cos ona jest

PostNapisane: 7 sty 2010, 09:49
przez pabl0
Najlepiej to sprawdź sobie w katalogu części zamiennych do Mazdy (np. w moim podpisie) czy występuje coś takiego osobno. Jeśli tak to podasz Pani w ASO numer i nawet nie będzie musiała się głowić :)

PostNapisane: 7 sty 2010, 10:17
przez cult1
W service manualu jest tylko wspomniane o wymianie całego pedału sprzęgła. Widać tą sprężynę aczkolwiek nie jest nic wspomniane o jej wymianie. Zakładam, że nie jest częścią zamienną ale spokojnie jakąś na wzór starej dopasujesz z uniwersalnych.
Ona wygląda tak jakby po wciśnięciu pedału sprzęgła odciągała go do standardowej pozycji. Pomimo tego, ze wydaje Ci się, że odbija może nie cofać się całkiem i wtedy jeździsz na tzw. półsprzęgle co na dłuższą metę przyczyni się do jego szybszego zużycia.
Najlepiej więc na mój gust naprawić to miejsce.

Docisk sprzęgła w Mazda 3

PostNapisane: 20 sty 2010, 17:39
przez mcies2
Temat juz byl poruszany w innym wątku ale chciałbym opisać podobną sytuację. W czasie jzady, po krótkim odcinku jazdu na luzie, próbowałem wrzucić 3 bieg i nie mogłem, próbowałem 2 i 4 ale tez nie wchodziły. Udało mi się zjechać na parking gdzie zgasiłem silnik. Przy zgaszonym silniku biegi wchodziły poprawnie. Odpaliłem ponownie i bez zmian, biegi nie wchodziły. Auto jest już w serwisie Mazdy w Redzie. Dzwonił mechanik z informacą, że to pęknięty docisk. Koszt docisku ok 300, robocizna ok. 500 i olej. Razek ok. 900 PLN (mam nadzieję ze brutto).

Pozdrawiam forumowiczów.
Marek

P.S. Dlaczego to się stało w samochodzie 3,5 letnim z przebiegiem 56 tyś.?

PostNapisane: 20 sty 2010, 19:34
przez LookR
Dobrze wiedzieć...mam nadzieje, że mi się to nie trafi.

PostNapisane: 21 sty 2010, 07:35
przez CezaR83
Poprawiłem i połączyłem kilka tematów.
mcies2 Poszukaj coś dla siebie też w tym temacie:
ciezka praca sprzegla i skrzyni biegow – przyczyny ?
Korzystanie z opcji Szukaj na prawdę sie przydaje Panowie ;)

Pozdr.